Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauksien pelko.

Vierailija
28.11.2020 |

Onko muita, jotka jatkuvasti pelkää. Esimerkiksi sairauksia. Aina löytyy uutta huolenaihetta. Esimerkiksi löydän itsestäni jatkuvasti "oiretta", joka periaatteessa voi olla jonkun sairauden oire. Ja se sitten tuottaa lisää huolta ja stressiä, ja stressihän jo itsessään voi laukaista ihmisessä vastustuskyvyn puutetta/sairauttakin varmasti.

Oletteko keksineet jotain keinoa vähentää turhaa pelkoa ??

Multa on kuollut syöpään läheinen ja uskon että se asia vaikuttaa myös tähän, kun ymmärtää, että itselläkin voi olla mahdollinen geenivirhe joskaan sitä ei olla vielä tieteellisesti tässä vaiheessa todistettu kun syöpä on harvinainen.

Sairauksia mulla ei ole ollut, mutta mulla on sellainen olo että uskon jostain syystä että voisin sairastua hetkenä minä hyvänsä. Esim. yksi "oire" on, ja ihan tutkitustikin, mikä tosin ei ole sairaus itsessään, vaan voi myöhemmin puhjeta sairaudeksi, eli yksi virus.. joka on myös yleinen mutta taitaa olla myös tabu.

Saa kommentoida.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin lapsena kauheasti syöpää. Perheväkivaltaa ja alkoholismia koin. Nyt on ollut stressiä töissä, pelkäsin psyykkist sekoamista, mutta se meni ohi.

Vierailija
2/5 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somatisaatiohäiriö. Terapia auttaa, tai ainakin lievittää oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen sen niin, että sairaus on tullakseen, jos on. Se ei auta, että olen elämättä senkin ajan, kun olen vielä terve. Saatan kuolla huomenna siihen, että auto suistuu päälleni, meteoriitti osuu juuri minuun tai saan sydänkohtauksen. Mutta murehdinko sitä nyt? En. 

Vierailija
4/5 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli teininä tuollainen ajatusmaailma, ei ole enää. Kaikkea hyvää sulle, syö marjoja, hedelmiä, lehteviä vihanneksia.

Mies yli 50v

Vierailija
5/5 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi