Onko kahden lapsen kanssa hankalampaa kuin yhden?
Noniin toinen lapsi olisi vakavassa harkinnassa ja tarinoita kahden lapsen kanssa elämisestä kaivattaisiin. Saa kertoa plussat ja miinukset. Minkälaisia hankintoja joutuu tekemään? Siis erityisesti sellaisia joita tarvitaan kun lapsia on useampi. Toinen turvaistuin ja sellaiset ovat tietysti itsestäänselvyyksiä :) Kiitos ja kumarrus kaikille kokemuksensa jakaville jo etukäteen!
Kommentit (5)
Siis mitä ihmeen hankintoja?
Ja niitä on sitten kaksi. Lause sisältää kaiken. Plus tietty missään ei luvata tervettä lasta...
Mä en tiiä mutta mua jotenkin ihan superisti ärsyttää tällaset kyselyt, anteeksi siis jos tulee kärkkäästi.
No, toisen kun hankkii, niin tajuaa miten helppoa sen yhden kanssa oli. :P Yhden kanssa jaksaa vielä hifistellä sormiruokien ja kestovaippojen yms. harrasteiden kanssa, tokan kanssa loppuu kaikki turha näpertely koska kapasiteetti ei vaan veny. JOS sattuu lasten luonteet hyvin yksiin, ei tarvitse enää koskaan "viihdyttää" lapsia, koska leikkivät keskenään. Riski toki on, että eivät leiki vaan tappelevat kuin hullut. KAIKKEA tulee enemmän toisen lapsen myötä: tiskiä, sotkua, pyykkiä. Silti olen tyytyväinen että toinen hankittiin, koska yhden kanssa oli koko ajan tunne, että perheestä puuttuu vielä joku, tämä tunne katosi kun kuopus syntyi. Että puolensa ja puolensa.
Tuo on ihan tosi, että nyt kahden pienen kanssa miettii, että oliko yhden kanssa muka raskasta. Huono omatunto, kun molemmat tarvii huomiota (vauva ja taapero), eikä voi kaikkea keretä. Mutta kyllä nyt jo huomaa, että seuraa on toisista. Varsinki taaperosta vauvalle.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:40"]Siis mitä ihmeen hankintoja?
Ja niitä on sitten kaksi. Lause sisältää kaiken. Plus tietty missään ei luvata tervettä lasta...
Mä en tiiä mutta mua jotenkin ihan superisti ärsyttää tällaset kyselyt, anteeksi siis jos tulee kärkkäästi.
[/quote]
No sitähän minä tässä kysyinkin että onko jotain sellaisia erityisiä hankintoja joita täytyy tehdä kun lapsia on kaksi. Sellaisia joita ei välttämättä tule ajatelleeksi ennen kuin lapsia on useampi.
-ap
No niitä on kaksi. Repeä siis kahteen suuntaan kun molemmat haluavat jotain yhtä aikaa.
Mut kasvat kyllä äitinä ja ihmisenä ja ihmettelet mikä yhden kanssa oli muka raskasta.
Sit vielä. Kolme ei mene siinä missä kaksikin. Kolmas räjäyttää tilanteen. Jos neljä hankit niin sit ei oo niin rankka se lisäys. Jos olet siis aiemnat kasvattanut kunnolla eikä satu olemaan mitään erityistarpeita.