Miten taivuttelisin hammaslääkäripelkoisen miehen hammaslääkäriin?
Ei ole käynyt hammaslääkärissä ainakaan 15 vuoteen, ehkä jopa 20v edellisestä käynnistä.
Pesee kyllä huolellisesti jne. mutta pelkään että sillä on kohta joku hengenvaarallinen tulehdus, kun ei käy paikkauttamassa reikiä.
Varaisinko vaan ajan jonnekin pelkoklinikalle?
Onko täällä joku jolla on itsellä hammaslääkärikammo?
Kommentit (4)
Mieheni oli samanlainen. Menin mukaan ja tsemppasin. Sanoin.että tilaan heti taxin hoidon jälkeen ja mennään ottamaan muutamat kaljat. Minä tarjoan.Niin tein. Käytiin prosessia läpi kuppilassa. Mies oli helpottunut ja sanoi. Ei se niin kamalaa ollutkaan. Armeijassa otettiin hampaita pois ilman puudutusta! Tilasin tuplajallut.
Jos miehesi on oikeasti hammaslääkäripelkoinen, niin et voi paljoa muuta tehdä kuin ehdottaa nuita pelkopoleja ja yksityisiä. Valmiiksi varattu aika voi lisätä ahdistusta ja pelkoa, eikä ole mitään takuita, että mies sinne lopulta uskaltautuisi. Itsevarattuna on voinut valmistautua ja tsempata itsensä valmiiksi ja lääkäriin menosta saa myös itselleen silloin suuremman saavuttamisentunteen.
Oma mies pelkää hammaslääkäreitä sen verran, ettei uskalla edes ajatella koko asiaa, ei kestä kuulla hammaslääkäreistä tai edes minun hammassäryistäni. Viimeksi kun kävi hoidattamassa hampaitaan, meni nukutuksen kautta ja sitä edeltävässä tarkastuksessa oli antanut hammaslääkärin katsoa suuhun, muttei koskea tai tutkia. Nyt olisi edessä uusi käynti, koska olen sitä pyytänyt syntyvän lapsen takia (reiät paikattais jne, karies-bakteerin takia). Silloin tällöin olen asiasta maininnut, mutta miehen on itse oltava valmis aika varaamaan ja paikalle menemään
varaatte yhdessä ajan pelkoptilaisiin erikoistuneelle, menette yhdessä
Kannattaa varata aika tarkastukseen sellaiselle hammaslääkärille, joka on erikoistunut pelkopotilaisiin. Hän tietää kuinka potilasta hoidetaan ja kertoo kaiken aikaa mitä tapahtuu, huomioi kivun jo ennakkoon ts. kertoo, jos ollaan menossa aralle alueelle poratessa jne... Ei kitsastele puudutuksissa ennen kaikkea, eikä vähättele potilaan tuntoja.
Maksaahan se, yksityisiä kun ovat, mutta miehesi on jo vuosia säästynyt maksuilta, niin jospa....