Voiko kuusen hakea itse metsästä?
Kun minä olin pieni se oli aivan tavallista että kuusi kaadettiin itse.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Ihan missä vain näet sopivan. Ota vaan 🎄
Jos ottaa toisen pihasta, voi saada valotkin kaupan päälle, ihan tavallista ja oikein.
Tietenkin voit hakea. Ensin vain selvität maanomistajan nimen ja sovit korvauksesta hänen kanssaan ja huolehdit että haet kuusen oikeasta paikasta. Jos et näin tee ja jaat kiinni niin voi sakkoa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Lähimetsässä on kaunis kuusi.
Sen kun vaan. Mutta varaudu siihen, että jos et itse omista metsää, mistä kuusen kaadat, niin voit saada poliisin perääsi.
Kunhan tiedät kenen metsästä sitä kuusta kaadat.
Naapurin Paula saa hepulin jos menet kaatamaan hänen pihan kuusen ,jonka koristeli hienoksi viimeviikolla.
Kuusimyyjiltä jää kuusia myyntipaikalle lojumaan, saako niitä ottaa jouluaattona myynnin loppumisen jälkeen ilmaiseksi?
Kuolleen kuusen voit ottaa. Osta vihreää spray maalia niin saat sen takaisin eloon.
Tule vaikka meidän metsästä hakemaan, sopivasti hirvijahtikin käynnissä!
Isän kanssa haettiin aina kuusi jonkun toisen metsästä vielä 90-luvulla. Ei tuolla kyllä mitään vaikutusta ole jos sieltä hehtaarien alueelta muutama kuusi häviää vuosittain. Tiedän että on laitonta.
Päiväsaikaan käytiin katsomassa sopiva. Iltapimeässä sitten haettiin.
Tietysti voi hakea metsästään joulukuusen, ei siihen mitään proopuskaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Isän kanssa haettiin aina kuusi jonkun toisen metsästä vielä 90-luvulla. Ei tuolla kyllä mitään vaikutusta ole jos sieltä hehtaarien alueelta muutama kuusi häviää vuosittain. Tiedän että on laitonta.
Päiväsaikaan käytiin katsomassa sopiva. Iltapimeässä sitten haettiin.
On sillä merkitystä. Joulukuuseksi valitaan valioyksilö joka kasvaa yksinään erossa muista eikä missään ryteikössä harvennusta odottamassa. Kun viet kuusen niin siihen kohtaan jää metsään tarpeeton aukko ja metsänomistaja menettää tulevaisuudessa yhden tukkipuun hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun vaan. Mutta varaudu siihen, että jos et itse omista metsää, mistä kuusen kaadat, niin voit saada poliisin perääsi.
Poliisin resurssit just kohdistetaankin kuusivarkaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa toisen pihasta, voi saada valotkin kaupan päälle, ihan tavallista ja oikein.
Ja sähkölaskun voi lähettää sille naapurille
Eikö nykyisin ole muotia vuokrata se kuusi? Kuusi tulee kotiin jouluksi ja palautetaan vuokraajalle joulun jälkeen. Seuraavana jouluna voi vuokrata saman kuusen, mutta vuoden aikana se on ehtinyt jo vähän kasvaa.
Miksi kukaan haluaisi kotiinsa kuollutta kuusta, joka on tapettu vain yhtä joulua varten, kun voisi ottaa elävän kuusen, joka ei varista neulasia ja joka saa jatkaa elämäänsä joulun jälkeenkin?