Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä kuluu rahaa nelihenkisen perheen elämiseen?

Vierailija
04.04.2014 |

Kulut mielellään eriteltynä. Ihmettelin kun joissain ketjuissa valitetaan että esim. ruokaan menee tonni, kun taas toisilla menee puolet tästä. Lähinnä siis ruokakulut kahden aikuisen ja kahden lapsen perheissä, paljonko teillä suunnilleen menee? Entä kolmannen synnyttyä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelihenkinen perhe stadissa, lapset jo teinejä.

Tulot: mun palkka noin 2800 netto, miehen noin 2600 netto. Lapsilisää enää toisesta lapsesta, 80 e. Tulot siis noin (vaihtelee hiukan minun vuorotyöni takia) 5500 kuussa netto.

Menot:

- ruokaan noin 700 kuussa. Tehdään melkein kaikki itse, tykätään ruuanlaitosta eikä pihistellä.

- ravintoloihin noin 300 kuussa

- työpaikkaruokailu noin 200 kuussa

- vakuutukset noin 200 kuussa

- vastike yms. asumiskulut noin 500 kuussa

- mökkilaina ja mökin kulut noin 750 kuussa

- auton kulut (autovero ja bensat, autovakuutus vakuutuskuluissa yllä) noin 100 e

- hsl:n kortit noin 150 e kuussa

- lehdet noin 50 e kuussa

- esikoisen koulukulut noin 100 e kuussa

- lasten harrastukset noin 100 e kuussa

- sähköt, netti, puhelinkulut noin 150 e kuussa

-hygienia, kauneudenhoito, parturit (hygienia siis tarkoittaa mm. siteet, shampoot jne) noin 150 e kuussa

- kk-lahjoitukset hyväntekeväisyyteen 50 e kuussa

- eläkerahastosäästöt 150 e

- muut säästöt 150 e

- vaatteet noin 200 e

- huvit (käymme esim. noin kerran kuussa leffassa) 100 e.

- kirjat, elokuvat, pelit noin 100 e

- lasten kk-raha ja muut yllättävät menot noin 300 e

.......

Noista tulee noin 4500

Loput tulee hassattua kaikenlaisiin hankintoihin ja pariin ulkomaanlomaan vuodessa.

Vierailija
22/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 unohti lääkekulut, noin satanen kuussa. Mukana ei-kelakorvattavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee noin 2000 euroa, puolet siitä vuokraan. 

Mun mies tienaa kuukaudessa 6200 euroa. Hän pyöräilee töihin noin 3 kilometriä suuntaansa kesät talvet ja syö siellä omat mun laittamat eväät lounaaksi. Hänellä on puhelinetu.

Miehen menoerät per kuukausi (lasken yläkanttiin)

tupakat 60 euroa

saunaoluet 10 euroa

Mun menoerät per kuukausi:

kahvilat ja herkut 40 euroa

puhelin 20 euroa

Lasten( 2) menoerät kuukausi:

20 euroa karkkipäivän karkit

20 euroa (puhelin plus muuta)

170 euroa menee siis jokaisen henk.kohtaisiin juttuihin joka kuukausi

1000 euroa vuokraan ( sähkö, vesi ja internet sisältyy summaan)

800 euroa ruokaan (syödään kasvis-kalapitoista luomuruokaa)

1970 euroa menee siis "pakollisiin menoihin".

Ostan vaatteet kaksi kertaa vuodessa. Mies käyttää pääosin paitapuseroita ja suoria housuja/fiksuja farkkuja ja niitä tulee ostettua yhdet housut/yksi paitapusero uusia per vuosi. Hänellä on joku 20 paitapuseroa ja useammat housut joista kulahtaneet laitetaan pois kun tarve tulee. Miehelle ostan lähinnä uusia sukkia, aluspaitoja ja kalsareita kerran vuodessa kunnon määrän. Kenkäpari tai kaksi vuodessa. Takit ovat hyvälaatuisia klassikoita jotka vuosien jälkeen on edelleen kuin uusia.

Minulla vaatekauppaan menee enempi vuodessa mutta ostan kaksi kertaa vaan, tosin silloin todella reilusti:) ja yksi kallis laukku tulee ostettua vuosittain.

Lapsille ostan kaksi kertaa vuodessa. Myyn vanhat kirppiksillä. Ostan laatua ja aika hinnakasta mutta vaan tarpeeseen.

Lasten harrastukset eivät toistaiseksi maksa kuukausittain, talvella luistellaan, kesällä käydään uimarannalla. Ovat koulussa ja loppuaika menee leikkiessä, pyöräillen, askarrellen.

Matkustetaan, käydään joskus ravintoloissa jne. Normaalikuukausien aikana jää niin paljon rahaa tilille että muutaman kuukauden vuodessa voi hieman mässätä ja kun ostetaan, ostetaan laatua:). Ei osteta velaksi tai luotolla mitään. Mutta sanotaanko että kahdeksan kuukautta kahdestatoista menee tuolla parilla tonnilla:)

eikö karkkiipäivän karkit voi ostaa SM/prisman/supermarketin 4-5e tarjous/kiloilla muutama sata grammaa eikä 20e joka viikko!

hyvät tulot miehellä mutt menot tuppaa lisääntyyn kun mukavuuden halu kasvaa ja se maksaa

Vierailija
24/26 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimillä mennään eli kaikki mikä tulee, myös menee. Mitään ei jää taskuun. Puoliso on töissä muualla, jonne pitkä matka. Itse olen työtön. Emme ole oikeutettuja muuhun kuin tt-tukeen ja kahteen lapsilisään. Yksi auto, bensaan menee sihan sikana (vaikea arvioida). Vuokra halpa, koska pieni asunto. Vakuutuksiin menee jonkin verran. Ruokaan menee yhteensä kk n. 375 euroa. Menisin heti osa-aikatöihin tai pimeisiin hommiin, jos niitä olisi...Päivätöitä haen koko ajan.

Vierailija
25/26 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhähköpihi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee noin 2000 euroa, puolet siitä vuokraan. 

Mun mies tienaa kuukaudessa 6200 euroa. Hän pyöräilee töihin noin 3 kilometriä suuntaansa kesät talvet ja syö siellä omat mun laittamat eväät lounaaksi. Hänellä on puhelinetu.

Miehen menoerät per kuukausi (lasken yläkanttiin)

tupakat 60 euroa

saunaoluet 10 euroa

Mun menoerät per kuukausi:

kahvilat ja herkut 40 euroa

puhelin 20 euroa

Lasten( 2) menoerät kuukausi:

20 euroa karkkipäivän karkit

20 euroa (puhelin plus muuta)

170 euroa menee siis jokaisen henk.kohtaisiin juttuihin joka kuukausi

1000 euroa vuokraan ( sähkö, vesi ja internet sisältyy summaan)

800 euroa ruokaan (syödään kasvis-kalapitoista luomuruokaa)

1970 euroa menee siis "pakollisiin menoihin".

Ostan vaatteet kaksi kertaa vuodessa. Mies käyttää pääosin paitapuseroita ja suoria housuja/fiksuja farkkuja ja niitä tulee ostettua yhdet housut/yksi paitapusero uusia per vuosi. Hänellä on joku 20 paitapuseroa ja useammat housut joista kulahtaneet laitetaan pois kun tarve tulee. Miehelle ostan lähinnä uusia sukkia, aluspaitoja ja kalsareita kerran vuodessa kunnon määrän. Kenkäpari tai kaksi vuodessa. Takit ovat hyvälaatuisia klassikoita jotka vuosien jälkeen on edelleen kuin uusia.

Minulla vaatekauppaan menee enempi vuodessa mutta ostan kaksi kertaa vaan, tosin silloin todella reilusti:) ja yksi kallis laukku tulee ostettua vuosittain.

Lapsille ostan kaksi kertaa vuodessa. Myyn vanhat kirppiksillä. Ostan laatua ja aika hinnakasta mutta vaan tarpeeseen.

Lasten harrastukset eivät toistaiseksi maksa kuukausittain, talvella luistellaan, kesällä käydään uimarannalla. Ovat koulussa ja loppuaika menee leikkiessä, pyöräillen, askarrellen.

Matkustetaan, käydään joskus ravintoloissa jne. Normaalikuukausien aikana jää niin paljon rahaa tilille että muutaman kuukauden vuodessa voi hieman mässätä ja kun ostetaan, ostetaan laatua:). Ei osteta velaksi tai luotolla mitään. Mutta sanotaanko että kahdeksan kuukautta kahdestatoista menee tuolla parilla tonnilla:)

eikö karkkiipäivän karkit voi ostaa SM/prisman/supermarketin 4-5e tarjous/kiloilla muutama sata grammaa eikä 20e joka viikko!

hyvät tulot miehellä mutt menot tuppaa lisääntyyn kun mukavuuden halu kasvaa ja se maksaa

Tuohan oli 20€/kk karkkeihin, aika maltillista minusta.

Minä teen samoin vaatteiden kanssa kuin tämä vastaaja. En ymmärrä miksi muka vaatteita pitäisi ostaa joka kuukausi, ei ne lapsetkaan niin nopeasti kasva. No ehkä teininä jokusen kuukauden mutta se on pieni hetki vain koko lapsuudessa. Minä ostan lasten vaatteet pääasiassa kirpparilta, joskus alesta, ja myyn meille pieneksi jääneet pois. Itselleni en osta edes joka vuosi uutta vaatetta, en pidä shoppailusta ja töissä on firman puolesta vaatteet eli ei tarvitse siistimpää sinne. Viimeksi olen ostanut itselleni kengät vuosi sitten ja talvitakin kaksi vuotta sitten. Ehkä sukkia tässä välissä.

Vierailija
26/26 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nelihenkinen perhe stadissa, lapset jo teinejä.

Tulot: mun palkka noin 2800 netto, miehen noin 2600 netto. Lapsilisää enää toisesta lapsesta, 80 e. Tulot siis noin (vaihtelee hiukan minun vuorotyöni takia) 5500 kuussa netto.

Menot:

- ruokaan noin 700 kuussa. Tehdään melkein kaikki itse, tykätään ruuanlaitosta eikä pihistellä.

- ravintoloihin noin 300 kuussa

- työpaikkaruokailu noin 200 kuussa

- vakuutukset noin 200 kuussa

- vastike yms. asumiskulut noin 500 kuussa

- mökkilaina ja mökin kulut noin 750 kuussa

- auton kulut (autovero ja bensat, autovakuutus vakuutuskuluissa yllä) noin 100 e

- hsl:n kortit noin 150 e kuussa

- lehdet noin 50 e kuussa

- esikoisen koulukulut noin 100 e kuussa

- lasten harrastukset noin 100 e kuussa

- sähköt, netti, puhelinkulut noin 150 e kuussa

-hygienia, kauneudenhoito, parturit (hygienia siis tarkoittaa mm. siteet, shampoot jne) noin 150 e kuussa

- kk-lahjoitukset hyväntekeväisyyteen 50 e kuussa

- eläkerahastosäästöt 150 e

- muut säästöt 150 e

- vaatteet noin 200 e

- huvit (käymme esim. noin kerran kuussa leffassa) 100 e.

- kirjat, elokuvat, pelit noin 100 e

- lasten kk-raha ja muut yllättävät menot noin 300 e

.......

Noista tulee noin 4500

Loput tulee hassattua kaikenlaisiin hankintoihin ja pariin ulkomaanlomaan vuodessa.

4 hlö perhe, lapset alakoulussa.

Tulot: mulla n.2500e, miehen tuloista ei tarkkaa käsitystä, ehkä hieman enemmän.

Lapsilisät lasten rahastoihin

Menot: ruoka ja muut kauppaostokset 500-600

Käydään kaupassa kerran viikossa ja maksetaan vuorotellen. Ei yhteisiä tilejä, suunnilleen puoliksi maksetaan menot. Loput omaan käyttöön.

Työpaikkaruokailut 200e

Vakuutukset 120

Vesi, sähkö, jäte, netti, puhelimet 300

Velaton okt ja mökki

Autojen kulut 300-400

Harrastukset ja huvit 200-600

Vaatetta ja muuta kulutuksen mukaan

Säästöön jää jo kun lainoja ei enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi