Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen aikuiskoulutukseen, saanko rahaa mistään?

Vierailija
04.04.2014 |

Olen tehnyt myyjän ja puhelinmyyjän töitä yhteensä varmaan jonkun 6 vuotta..

Minulla ei ole koulutusta ja sellaisen haluan saada. Haluaisin mennä aikuiskoulutukseen opiskelemaan tieto-ja viestintätekniikan perustutkinnon mutta saanko mistään rahaa silloin?

Lapseni on päivähoidossa ja työskentely iltaisin on siis mahdotonta.

Toki mies on taloudessa ja hänellä on rahaa, mutta saanko itse siis kelalta yms yhtään mitään..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opinnot ovat päätoimisia niihin voi hakea opintotukea (kela) kuten mihin tahansa opintoihin. voit saada myös aikuiskoulutustukea (kouluturahasto) jos ehdot täyttyy tai omaehtoisen opiskelun tukea = työttömyyspäiväraha (te-toimisto)

Vierailija
4/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko liitossa? Jos olisit työttömänä tai työttömysuhan alaisena voisit saada omaehtoisee opiskeluun tukea. Se on sama kuin liiton päiväraha. Sitä voi saada jopa 24kk

Vierailija
5/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:55"]Oletko liitossa? Jos olisit työttömänä tai työttömysuhan alaisena voisit saada omaehtoisee opiskeluun tukea. Se on sama kuin liiton päiväraha. Sitä voi saada jopa 24kk

[/quote]

En ole liitossa.. eli jos irtisanoudun ennen koulutuksen alkamista, niin saankon siis jotain päivärahaa, vai täytyykö kuulua liittoon? -aåp

Vierailija
6/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kuulua liittoon ja työttömyys ei voi olla itseaiheutettua.

Vierailija
7/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:10"]Täytyy kuulua liittoon ja työttömyys ei voi olla itseaiheutettua.

[/quote]

Ahaa.. no eipä sitten voi mitään.

Vierailija
8/8 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustuki on tosi hyvä, jos vain täytät ehdot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi