Keskenmeno ja uusi raskaus
Millaisia ohjeita teille on annettu raskauden yrittämisestä keskenmenon jälkeen ja miten nopeasti olette alkaneet yrittää? Minulla km viikko sitten ja ohjeet olleet ristiriitaiset. On sanottu että voi aloittaa heti kun vuoto loppuu ja toisaalla taas että odotettava yhdet kuukautiset. Kokemuksia?
Kommentit (6)
Jos on kaavittu niin kohtu on sen jälkeen otollinen ottamaan uuden raskauden alkuun. Sekin siis puoltaa nopeaa yritystä.
Tuota mietinkin, että voiko aloittaa yrittämisen jo ennen kuukautisia jos keskenmenovuoto on loppunut ja voiko siitä olla jotain haittaa. Jännä miten tästä on niin erilaisia ohjeita. Olen jopa kuullut ystävältäni, että on neuvottu odottamaan kahdet kuukautiset.
Ap
Lähinnä se kuukautisten odottelu on ollut siksi, että on helpompaa arvioida milloin uusi raskaus on saanut alkunsa, jos sattuu tärppäämään heti keskenmenon jälkeen. Mutta jos teet negatiivisen testin, niin siitä saa yhtä lailla aikaikkunaa. Oikeastaan sekä negatiivinen testi, että vuoto kertovat siitä, että keskenmeno on hoitunut onnistuneesti.
Pahoittelut vielä keskenmenosta. Se on rankkaa aikaa.
Spontaanin keskenmenon jälkeen (ei kaavintaa), minulle sanottiin Naistenklinikalla että saa alkaa yrittää heti, kun vuoto lopounut ja raskaustesti nega.
Mulla meni keskenmenon jälkeen 4kk, ennen kuin oma kierto palasi, kierto olisiis sekaisin siihen saakka, ensin jopa 6vkoa ilman menkkoja, sitten tuli suuuoer lyhyt kierto, sitten ihmeellistä tiputtelua ennen menkkoja. Sitten tärppäs, ja tänä kesänä syntyi bebe.
Voimia ap, ja onnea uuteen yritykseen <3
Kiitos kaikille tähän mennessä! Nyt on tarkoitus tosiaan seurata kehon toipumista ja vuodon kestoa hetki, mutta ei tosiaan huvittaisi hirveän pitkään odotella uutta yritystä vuodon lopun jälkeen. Paitsi tietenkin sitten jos sillä on vaikutusta seuraavan raskauden turvallisuuteen.
Ap
Heti, kun raskaustesti on negatiivinen sai aloittaa yrittämisen. Näin ainakin keväällä Helsingissä. Toki jos vuotoa oli vielä, niin sitten piti odottaa sen loppumista tulehdusvaaran takia.
Aloitettiin yrittäminen heti, kun testi näytti negatiivista. Ekoihin kuukautisiin menikin yli kolme kuukautta, että aika kauan niitä olisi saanut odotella.