Elämä voisi olla aika kivaa jos ei tarvitsisi huolehtia rahasta ollenkaan eikä tarvitsi tehdä mitään työtä
Tällaistahan elämä oli vielä koululaisena.... Vasta lukiossa alkoi tulla vähän suorituspaineita, mutta silloinkin vasta oikeastaan 3. luokalla.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Työttömän elämä on tuollaista, mutta onko se kivaa?
Työttömänä nimenomaan joutuu stressaamaan rahasta, eli ei ole tuollaista. Rahattomuuden takia se ei ole kivaa, jos rahasta ei tarvitsisi huolehti niin silloin olisi ihan kivaa.
Tämän takia aion huomenna laittaa eurojackpot rivejä runsaasti.
Olisihan se mukavaa vain nauttia elämästä.
Meidan k;ytt;tilille on viime vuonna tullut 110 000E
Kaikki on kylla mennyt.
Tosin 40 000E sijoitettu ja 20 000E meni katto remppaan .
Tuntuu silti ettei tulot riita
Noo, ei tää nyt ihan niin mahtavaa pelkästään ole. Kaikki fiksumpi väki on päivät töissä eikä sitä ihan loputtomasti jaksa kaikkea harrastaa. Mutta en mä valita. m56.
Sepä se, mä olen niin patalaiska ja mukavuudenhaluinen ihminen, että en todellakaan kaipaisi työntekoa, jos jostain saisin muuten kuukausittain pari tonnia käteen.
Se täytyy tosin köyhästä perheestä tulevana sanoa, että itse kyllä olin huolissani raha-asioista jo koululaisena, vaikkei asia minun vastuullani ollutkaan.
Ei tää nyt kauheen kivaa oo. Vaikka on rahaa, mutku eioo töitä niin aika käy välillä pitkäksi. Raha helpottaa elämää mutta ei tuo onnea.
Miksi ihmiset ovat luoneet sellaisen järjestelmän, että suurin osa ei voi olla onnellisia siinä? Tehdään tämä itse itsellemme.
Olen työtön vaan en toimeton. Mitään tukia tai avustuksia en tarvitse - en edes hae töitä. Ja voin kertoa, että elämä on ihanaa. 😊
Olen eläkkeellä, eläke tulee säännöllisesti, eikä työtä tarvitse tehdä. Kahdelle riittää mainiosti, niin ukkokin on eläkkeellä. Velkoja ei ole. Voimme ostaa mitä tarvitsemme. Eipä voi valittaa.
Olen samaa mieltä. En viihdy työssäni ollenkaan (ja ei, vaihtamalla ei parane, olen ollut monessa työpaikassa), joten suurin haaveeni on, että jostain saisin riittävän toimeentulon tekemättä mitään. En tarvitse useita miljoonia, ei tarvitse pystyä törsäämään. Semmoinen 18000€/vuosi ku jostain saisi käteen, niin hyvin menisi. Voisin luvata, etten koskaan valita siitä, että on tylsää.
Kylllä mun ainakin tarvviii jotta saan ostetuksi aseeen jottapäääsen pois täääältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön vaan en toimeton. Mitään tukia tai avustuksia en tarvitse - en edes hae töitä. Ja voin kertoa, että elämä on ihanaa. 😊
Onnittelut! Olen todella kateellinen. Itse säästän ja sijoitan ahkerasti jatkuvasti, jotta pääsisin joskus samaan tilanteeseen, mutta hidasta on...
Köyhän perheen ja huonojen vanhempien kasvattina olen huolehtinut rahasta koko lapsuuteni. Kaikki aikuisten rahaongelmat kaadettiin minulle, ja oli aina hirveän huono omatunto jos minuun piti käyttää rahaa, esim kun lopulta oli pakko ostaa silmälasit.
Siihen verrattuna aikuiselämä on mahtavaa, kun on täysin vain itse vastuussa rahoista ja niiden käytöstä, eikä tarvitse vaivata kuluillaan muita. Koulutuksen ja ammatin olen valinnut palkka edellä, joten viimeistään 45-vuotiaana voin tahtoessani lopettaa palkkatyöt ja elää tuotoilla/säästöilla.
Jos on rahaa voi ryhtyä vaikka taiteilijaksi. Ei tartte stressata meneekö taulu kaupaksi.
Olen ollut vuosia työtön ja raha riittää kaikkeen mitä tarvii. Työttömyys on ollut elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä nimenomaan joutuu stressaamaan rahasta, eli ei ole tuollaista. Rahattomuuden takia se ei ole kivaa, jos rahasta ei tarvitsisi huolehti niin silloin olisi ihan kivaa.
Naapurin työtöntä kun katsoo, niin ei ole rahasta stressiä. Sossu ja KELA maksaa yhteensä yli 1200 e/kk.
Rikkaathan ne joutuu rahasta stressaamaan. Se että se raha virta säilyy ja että sitä pystyy kuluttamaan jatkuvasti.
No nyt on kyllä harmaita nystyröitä hierottu huolella, kun on keksitty näin mullistava ajatus.