Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto ja itsetunto

Vierailija
31.03.2014 |

Tuli mieleen kun näin tällä sivulla muutaman aloituksen automerkeistä (ei kiinnostanut niin pitkälle, että olisin avannut sivut), että kylläpä on helppoa kun ei ole autoa ollenkaan! Koskaan en ole kokenut, että itsetuntoni ja arvostukseni olisi kiinni millaista autoa ajan  - tai tapauksessani millaista autoa en aja! En ole koskaan edes ajatellutkaan, että sillä oikeasti olisi jotain merkitystä siihen millainen ihminen olen, tai että muut arvottavat minua sen perusteella (tai ehkä he tekevätkin, mutta eivät kyllä minulle sitä kerro). Esim. minulle ei merkitse mitään ajaako  joku Skoda vai Vollkkaria - tai merkitsee  ehkä saman verran onko jollain Helkama tai Tunturi merkkinen pyörä :) 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:08"]

Tuli mieleen kun näin tällä sivulla muutaman aloituksen automerkeistä (ei kiinnostanut niin pitkälle, että olisin avannut sivut), että kylläpä on helppoa kun ei ole autoa ollenkaan! Koskaan en ole kokenut, että itsetuntoni ja arvostukseni olisi kiinni millaista autoa ajan  - tai tapauksessani millaista autoa en aja! En ole koskaan edes ajatellutkaan, että sillä oikeasti olisi jotain merkitystä siihen millainen ihminen olen, tai että muut arvottavat minua sen perusteella (tai ehkä he tekevätkin, mutta eivät kyllä minulle sitä kerro). Esim. minulle ei merkitse mitään ajaako  joku Skoda vai Vollkkaria - tai merkitsee  ehkä saman verran onko jollain Helkama tai Tunturi merkkinen pyörä :) 

[/quote]

Totta tosiaan näinhän se menee. Olen kans ihmetellyt miten ihmiset arvoittavat tosia sen mukaan millä ne liikkuu. Olen myös ihmetellyt ihmisiä jotka arvostelee toisia sen mukaan miten ne pukeutuu, onko vaatteet Tarjoustalosta vai Stoccalta.

Äly hoi ympäristö arvottaa ihmistä jatkuvasti sen mukaan miten ihminen toimii ja mitä se hankkii ja miltä se näyttää.

Jos muuta luulet niin ostapa vaatteesi UFF:lta ja peseydy kerran viikossa niin huomaat ympäristössäsi liikehdintää.

Vierailija
22/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi p%&/%&/%#¤  mitä keskusteluita.

Uskallan väittää faktatietona että 99,999% taviksista ostaa auton käyttöön, helpottamaan liikkumista. Se minkä ostaa menee sen mukaan paljonko on massia ja paljonko arvostaa mukavuutta (tilat, hiljaisuus yms)

Ihmiset arvostelee toisia aina sen mukaan mitä niillä on tai ei ole, oli kyse sitten miehestä, koirasta, mekosta tai autosta.

Olen varma että jokainen haluaa näyttää hyvältä eikä ulkopuoliselta. Esimerkiksi itselleni ei tulisi mieleenkään pukea lapsia käytettyihin rikkinäisiin vaatteisiin vaikka se olisi taloudellisesti kuinka järkevää. Kyllä sitä elämässä saa helpomminkin turpaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:14"]Autot ei ole kehittyneet vuoden 2000 juur lainkaan. Uutta maskia ja uutta ilmettä nokkaan ja taas hölmöt ostaa. Ei silloin ennen auton nokka näyttänyt kissapedolta. Vanhat autot on tekniikaltaa uusia parempia, niitä on helppo korjata, osat on halpoja ja remontin voi tehdä itsekin. Mainostoimistot ovat aivopesseet ihmiset uskomaan, että heidän pitää omistaa uusi auto uusimmalla maskipäivityksellä, eli ns faceliftiä pukkaa lähes joka vuosi vaikka tekniikka ei mene eteenpäin ollenkaan. Tässä yksi surullinen esimerkki ihmisestä joka uskoo että ei tule toimeen ilman 100 000 euron autoa .

Ja tässä toinen [/quote]Sinähän tässä hölmö olet, jos luulet että autot eivät ole kehittyneet vuoden 2000 jälkeen :) Moottorit ovat parantuneet paljon ja 15 vuotta sitten kaliiden autojen lisävarusteet on tämän päivän autoissa alkaen mallin vakiovarusteita ja varsinkin turvallisuus on parantunut edelleen huimasti.

Vierailija
24/39 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen itsetunto on siitä kiinni mihin se jekkunsa laittaa

Vierailija
25/39 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:19"]

Se, että ette pidä autoa statusjuttuna, ei tarkoita, etteikö se sellainen olisi. Autottomuus on kannanotto, siinä missä Skoda tai Volvokin.

[/quote]

Olen samaa mieltä, että autottomuus voi olla kannanotto. Mutta mikä kannanotto Skoda on? Sehän on yhtä statement kuin televisio olohuoneessa. Volvo on kuin vähän isompi TV olohuoneessa. 

Vierailija
26/39 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin vituttais ajaa jotain vanhaa paskaa. Varsinkin kun olen tottunut ajamaan uudehkoa autoa ja vähän parempia sellaisia. Juu, vituttais mutta ei sillä mitään tekemistä mun itsetunnon kanssa ole.

Vierailija
27/39 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 01:59"]

Kyllä mua ainakin vituttais ajaa jotain vanhaa paskaa. Varsinkin kun olen tottunut ajamaan uudehkoa autoa ja vähän parempia sellaisia. Juu, vituttais mutta ei sillä mitään tekemistä mun itsetunnon kanssa ole.

[/quote]

Vituttaisiko sittenkin, jos se olisi vanhempi ja heikompi ajettava?

Vaikka se olisi tuollainen?

http://students.ou.edu/H/Ricky.A.Hanks-1/Redconvertable.jpg

Vierailija
28/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen kans niitä ihmisiä joille auto on kulkuväline pisteestä A pisteeseen B. Värillä, merkillä jne ei ole väliä, pääasia on, että siirtyminen tapahtuu ongelmitta. Tämä ajattelutapa ei tosin tunnu sopivan yhdenkään tuntemani MIEHEN päähän vaan auto nyt vaan tuntuu olevan miehille statusjuttu jolla osoittaa omaa asemaansa tällä planeetalla...

Vierailija
29/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, exä on näitä itsetuntomiehiä. Hänen oli pakko saada uusi auto rahoituksella eron jälkeen, itse ajelen tyytyväisenä rapistuvalla kotterolla, toki pidän sitä kunnossa.

Vierailija
30/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:13"]No, mä olen kans niitä ihmisiä joille auto on kulkuväline pisteestä A pisteeseen B. Värillä, merkillä jne ei ole väliä, pääasia on, että siirtyminen tapahtuu ongelmitta. Tämä ajattelutapa ei tosin tunnu sopivan yhdenkään tuntemani MIEHEN päähän vaan auto nyt vaan tuntuu olevan miehille statusjuttu jolla osoittaa omaa asemaansa tällä planeetalla...

[/quote]

Väärin ! Mulle auto on välttämätön paha.

Mies

Vierailija
31/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tarvitsen autoa ja arvostan hyvää ajettavuutta ja suorituskykyä.

Sitä tarjoavat autot nyt vaan tuppaavat samalla olemaan statussymboleja.

Vierailija
32/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ette pidä autoa statusjuttuna, ei tarkoita, etteikö se sellainen olisi. Autottomuus on kannanotto, siinä missä Skoda tai Volvokin.

Vierailija
33/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on taas coolia ajaa 90-luvun autolla ja olla selvillä kaikenlaisista vioista mitä sen ikäisissä autoissa nyt tuppaa olemaan 8).

Vierailija
34/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi myös miehenikään ei ole näitä automiehiä :) Meriitit hän saa itselleen ihan erilaisin keinoin!

Vierailija
35/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi myös miehenikään ei ole näitä automiehiä :) Meriitit hän saa itselleen ihan erilaisin keinoin!

Tämä siis Ap

Vierailija
36/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] hölöpölö, autottomuys on ihan yksinkertasesti vaan tarveperäistä, esmes mulla ei oo autoo kun en sitä tarvitse koska asun ihan keskustassa ja työpaikalle on 1 km, kannanoton kanssa sillä ei oo mitään tekemistä

Vierailija
37/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämäkin on toisaalta tosi. Meillä kuitenkaan ei ole autoa ihan siitä syystä ettemme sitä tarvitse. Voi olla että joskus auton hankimme, jos sitä oikeasti tarvitsemme.

Ap

Vierailija
38/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:21"]

[/quote]

Hyvin palkattu johtajan virka? Kallis kivitalo tai kattohuoneisto etelän isossa kaupungissa? 15-metrinen moottorivene?

Vierailija
39/39 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu u, ja iso muna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän