Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto ja itsetunto

Vierailija
31.03.2014 |

Tuli mieleen kun näin tällä sivulla muutaman aloituksen automerkeistä (ei kiinnostanut niin pitkälle, että olisin avannut sivut), että kylläpä on helppoa kun ei ole autoa ollenkaan! Koskaan en ole kokenut, että itsetuntoni ja arvostukseni olisi kiinni millaista autoa ajan  - tai tapauksessani millaista autoa en aja! En ole koskaan edes ajatellutkaan, että sillä oikeasti olisi jotain merkitystä siihen millainen ihminen olen, tai että muut arvottavat minua sen perusteella (tai ehkä he tekevätkin, mutta eivät kyllä minulle sitä kerro). Esim. minulle ei merkitse mitään ajaako  joku Skoda vai Vollkkaria - tai merkitsee  ehkä saman verran onko jollain Helkama tai Tunturi merkkinen pyörä :) 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole käynyt edes mielessä että joku voisi ajatella noin. Minulla auto on kyllä ihan vain liikkumista varten, mutta aivan oikeasti, paremmalla autolla on mukavampi liikkua. Se voi tietenkin olla vähän vaikea tajuta jos liikkuu julkisilla.

Vierailija
2/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oma 1000 euroa maksanut ja omaan silmääni ihan kivannäköinen ja toistaiseksi oikein hyvin palvellut n. 15 vuotta vanha Ford kuvaa hyvin minua ihmisenä: en halua tuhlata rahaa turhakkeeseen, jonka arvo vain laskee, enkä varsinkaan ottaa lainaa sitä varten. En myöskään yritä näyttää rikkaammalta kuin olen, ja eipähän tarvi pelätä että joku vaikka vähän ovellaan kolhii autoani parkkipaikalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä eri autoissa nyt isojakin eroja.

Ettehän osta nojatuoliakaan jossa on huono istua tai stereoita, joissa on huono ääni tai ruokaa joka on pahaa.

Miksi se on niin kamalaa, jos auto jota tarvitsee päivittäin (2 t yht. työmatkaa) on miellyttävä,  pehmeä, helppo ja kevyt ajaa ja siinä on hyviä ominaisuuksia. Talvella penkit ja ratti lämpiää ja helteellä ilmastointi toimii auton sisällä ja penkissä jne.

Mulle on ihan sama mitä muut autostani ajattelee, minunhan se on, mutta en halua jotain ankeaa kotteroa. En osta "parempaa" autoa toisten takia, ihan itseni.

Ehkä sitten kun olisitte itse ajaneet todella kunnollista autoa, osaisitte ajatella muutakin kuin itsetunnnonkohottajana autoa??!

Vierailija
4/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastahan tässä vain on kyse. Jos 80 tonnin auton pitäminen ei ole kustannuskysymys vaikka sitä tarvitsisi vain harvoin, niin onhan se hyvä olla olemassa jos tarvii edes joskus. Ai niin, mutta tämähän tarkoittaa että auto on sittenkin aina statussymboli.

Kun menee käymään esimerkiksi asiakasyrityksessä, niin yrityksen työntekijöiden parkkipaikalta voi aika suoraan arvioida että minkälainen palkkataso yrityksessä on.

Vierailija
5/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, mä taas tod olen autonaisia! Olen ollut aina. Ajanut paljon ja hankkinut aina paremman ja paremman pikkuhiljaa. Nyt ajelen jo aika hyvällä. Tai kahdella aika hyvällä, kesällä avo ja talvella hyvä farkku. Mä nimenomaan nautin ajamisesta ja ihailen vastaantulevia hienoja autoja. Katson auto-ohjelmia ja haaveilen aina paremmasta/makeemmasta. Puhumme miehen kanssa usein autoista, toki paljon muustakin. Kyllä mä nautin hienosta autosta, kuten myös paljon muustakin. 

Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin, ettei monia autot kiinnosta. Ei minuakaan kiinnosta pitsinnypläys...

Vierailija
6/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:34"]

Ai vitsi, mä taas tod olen autonaisia! Olen ollut aina. Ajanut paljon ja hankkinut aina paremman ja paremman pikkuhiljaa. Nyt ajelen jo aika hyvällä. Tai kahdella aika hyvällä, kesällä avo ja talvella hyvä farkku. Mä nimenomaan nautin ajamisesta ja ihailen vastaantulevia hienoja autoja. Katson auto-ohjelmia ja haaveilen aina paremmasta/makeemmasta. Puhumme miehen kanssa usein autoista, toki paljon muustakin. Kyllä mä nautin hienosta autosta, kuten myös paljon muustakin. 

Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin, ettei monia autot kiinnosta. Ei minuakaan kiinnosta pitsinnypläys...

[/quote]

Että hyvä jätkä vai? Ja muuthan ne vaan nyplää...

Vierailija
7/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:29"]

Onhan niissä eri autoissa nyt isojakin eroja.

Ettehän osta nojatuoliakaan jossa on huono istua tai stereoita, joissa on huono ääni tai ruokaa joka on pahaa.

Miksi se on niin kamalaa, jos auto jota tarvitsee päivittäin (2 t yht. työmatkaa) on miellyttävä,  pehmeä, helppo ja kevyt ajaa ja siinä on hyviä ominaisuuksia. Talvella penkit ja ratti lämpiää ja helteellä ilmastointi toimii auton sisällä ja penkissä jne.

Mulle on ihan sama mitä muut autostani ajattelee, minunhan se on, mutta en halua jotain ankeaa kotteroa. En osta "parempaa" autoa toisten takia, ihan itseni.

Ehkä sitten kun olisitte itse ajaneet todella kunnollista autoa, osaisitte ajatella muutakin kuin itsetunnnonkohottajana autoa??!

[/quote]Kuka nyt mitäkin arvostaa. Toiselle on tärkeää tehdä hyvää ruokaa ja toiselle on tärkeää että ruoka on terveellistä, kolmas syö vain pysyäksen hengissä ja arvostaa sitä että ruoka on halpaa. Ihan sama juttu autojen kanssa, yleensä ostetaan sellainen auto mihin varallisuus riittää, jos tykkää autoista niin silloin rahat riittää parempaan autoon, koska on valmis tinkimään jostain muusta. Aika harva rikas ajaa tosi huonolla autolla ja jos ajaa, niin se kertoo jo sairaaloisesta itaruudesta.

Vierailija
8/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:34"]

[/quote]

[/quote]

No toi nyt oli sarkasmia, en keksiny muuta mikä ei kiinnosta pätkääkään ;-)

17

Vierailija
9/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autoihminen, mutta olen myös sukankutoja. Kiertelen autonäyttelyitä ja sen jälkeen voin mennä keinutuoliin neulomaan. Olen miesvaltaisella alalla, mutta minulla on paljon naisellisia harrastuksia. 

Meillä on omat autot, mitä en olisi joskus uskonut. Hyvät autot, koska ajetaan paljon, mutta tasalaatuista eurooppalaista keskiluokkaa. Itse ostin auton työn takia, en tiedä onko järkeä, mutta työttömyyttä en halua enää kokea. Ajan paljon ja pitkää matkaa, joten haluan, että minulla on hyvä radio, vakionopeuden säädin, pieni kulutus, ilmastointi...näillä vaatimuksilla ei saanut parin tonnin autoa. Jostain syystä oma auto on nostanut itsetuntoa, vaikka auto ei olekaan mersu tai volvo. Volvon kyllä haluaisin, mutta se on liian kallis enkä ihan vanhaa halua. Siksi haaveilen Volvosta koska koen sen turvalliseksi.

Vierailija
10/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:34"]Ai vitsi, mä taas tod olen autonaisia! Olen ollut aina. Ajanut paljon ja hankkinut aina paremman ja paremman pikkuhiljaa. Nyt ajelen jo aika hyvällä. Tai kahdella aika hyvällä, kesällä avo ja talvella hyvä farkku. Mä nimenomaan nautin ajamisesta ja ihailen vastaantulevia hienoja autoja. Katson auto-ohjelmia ja haaveilen aina paremmasta/makeemmasta. Puhumme miehen kanssa usein autoista, toki paljon muustakin. Kyllä mä nautin hienosta autosta, kuten myös paljon muustakin. 

[/quote]

Amen! Veit sanat suustani.

Meille mieheni kanssa autot ovat myös harrastus. Ollaan hyvin toimeentulevia siistejä kolmekymppisiä ja asutaan uudessa omakotitalossa Helsingissä. Eli ei edes toteudu se kliseinen ajatus, että kaupungin halvassa vuokrakämpässä asuvat hankkivat munanjatkeen pihaan viimeisillä rahoillaan. Enkä nyt todella meinaa mitään hirveitä teini lasikuitu viritelmiä ja liekkiteippauksia. Vaan laadukkaita usein Vag konsernin vehkeitä, joita on kiva rakentaa hienosäätäen ja sellaisia muutoksia tehden joita perus corolla kuski ei edes huomaa.

Ihan samanlailla voisi kysyä äideiltä. Onko hienot ja kalliit lastenrattaat suoraan yhteydessä itsetuntoon, vai voisiko olla, että on kiva ostaa hyvät, toimivat ja kestävät, vaikka kirppiskärryilläkin pärjäisi?

Kukin tuhlatkoo rahansa niihin asioihin joista itse saa nautintoa. Oli se sitten vähän kalliimpi auto, lasten vaatteet ja tarvikkeet viimesen pälle tai matkustelu.

Tuttavapiirissä jonkun kaverin auton osto aiiheuttaa ainoastaan spontaanin, vau ompa hieno reaktion. Ei tulisi mieleenkään epäillä huonoa itsetuntoa tai vastaavaa. Enemmän mä miettisin että miten tälläisten avauksien aloittajat pärjää itsensä kanssa, kun pitää toisten ihmisten auto-ostoksia analysoida.

Vierailija
11/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:13"]

No, mä olen kans niitä ihmisiä joille auto on kulkuväline pisteestä A pisteeseen B. Värillä, merkillä jne ei ole väliä, pääasia on, että siirtyminen tapahtuu ongelmitta. Tämä ajattelutapa ei tosin tunnu sopivan yhdenkään tuntemani MIEHEN päähän vaan auto nyt vaan tuntuu olevan miehille statusjuttu jolla osoittaa omaa asemaansa tällä planeetalla...

[/quote]

Ei kantakaupungin nuoria miehiä useimmiten kiinnosta autot tippaakaan. Näillä kulmilla statushakuiset saavat tyydytyksensä pukeutumisesta, kelloista, ravintoloista, Teatterin vippikortista ja mitä näitä nyt on. Itsekin liikun miltei aina kävellen. Vapaa-aikana käytän ehkä keskimäärin pari kertaa kuussa sporaa, junaa tai taksia. Töissä suhailen taksilla pari kertaa päivässä, eikä ainakaan vielä ole tullut sellaista fiilistä, että haluaisin istua autossa yhtään enempää. Jos (kun) joskus muutan pois keskustasta, niin hankin toki auton. Ehkäpä sitten alan määrittää asemani sen kautta.

Vierailija
12/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:34"]

[/quote]

[/quote]

Ainiin. Unohdin. Autoista pitävä nainen on aina rekkalesbo? Yksi pojista? Sormet rasvassa ilman meikkiä tallilla ropaamassa. Ja aina wt! Kyllä näin on! Muahahhh. En tunnista itseäni kuvailusta, etkä sinäkään tunnistaisi kiinnostustani autoihin ja moottoripyöräharrastustani päällepäin. Poikkeuksia löytyy. Kaikissa asioissa. Vähän huumoria ja suvaitsevaisuutta peliin. Voit vaikka yllättyä.

Terv. 35 vuotias silikoni-blondi, autoharrastaja, motoristi ja KTM

Vierailija
13/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot ei ole kehittyneet vuoden 2000 juur lainkaan. Uutta maskia ja uutta ilmettä nokkaan ja taas hölmöt ostaa. Ei silloin ennen auton nokka näyttänyt kissapedolta.

Vanhat autot on tekniikaltaa uusia parempia, niitä on helppo korjata, osat on halpoja ja remontin voi tehdä itsekin.

Mainostoimistot ovat aivopesseet ihmiset uskomaan, että heidän pitää omistaa uusi auto uusimmalla maskipäivityksellä, eli ns faceliftiä pukkaa lähes joka vuosi vaikka tekniikka ei mene eteenpäin ollenkaan.

Tässä yksi surullinen esimerkki ihmisestä joka uskoo että ei tule toimeen
ilman 100 000 euron autoa .

Ja tässä toinen

Vierailija
14/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:14"]Autot ei ole kehittyneet vuoden 2000 juur lainkaan. Uutta maskia ja uutta ilmettä nokkaan ja taas hölmöt ostaa. Ei silloin ennen auton nokka näyttänyt kissapedolta. Vanhat autot on tekniikaltaa uusia parempia, niitä on helppo korjata, osat on halpoja ja remontin voi tehdä itsekin. Mainostoimistot ovat aivopesseet ihmiset uskomaan, että heidän pitää omistaa uusi auto uusimmalla maskipäivityksellä, eli ns faceliftiä pukkaa lähes joka vuosi vaikka tekniikka ei mene eteenpäin ollenkaan. Tässä yksi surullinen esimerkki ihmisestä joka uskoo että ei tule toimeen ilman 100 000 euron autoa .

Ja tässä toinen [/quote]

Tekniikasta viis. Pointti on siinä, että naiset valitsevat miehen sen mukaan, mikä miehen status yhteiskunnassa on. Hienolla autolla saa sitästatusta, ja siten tietysti pillua. Ergo, ei ne automiehet autoja osta vaan pillua. Helpommalla tietysti pääsisi, jos ostaisi seksinsä suoraan hierontamestoista, mutta kun se ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä. Naiset ei halua tuntea itseään huoraksi, joten rahaa ei kannata antaa suoraan naiselle käteen vaan mieluummin BMW-konsernille.

Vierailija
15/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:49"]

Ollaan hyvin toimeentulevia siistejä kolmekymppisiä ja asutaan uudessa omakotitalossa Helsingissä.

teini lasikuitu viritelmiä

Vag konsernin

corolla kuski

[/quote]

Lotossako olette voittaneet, vai miten olette niin hyvin toimeentulevia, vaikka kirjoitat kuin pikku lapsi?

Vierailija
16/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:34"]

[/quote]

[/quote]

Ainiin. Unohdin. Autoista pitävä nainen on aina rekkalesbo? Yksi pojista? Sormet rasvassa ilman meikkiä tallilla ropaamassa. Ja aina wt! Kyllä näin on! Muahahhh. En tunnista itseäni kuvailusta, etkä sinäkään tunnistaisi kiinnostustani autoihin ja moottoripyöräharrastustani päällepäin. Poikkeuksia löytyy. Kaikissa asioissa. Vähän huumoria ja suvaitsevaisuutta peliin. Voit vaikka yllättyä.

Terv. 35 vuotias silikoni-blondi, autoharrastaja, motoristi ja KTM

[/quote]

Hyvä jätkä EI todellakaan ole mielestäni yhtä kuin rekkalesbo. Ulkonäöstäsi ei tullut todellakaan mieleeni minkäänlaista mielikuvaa. Ja mitä huumoriin tulee, tuosta tekstistä vain välittyi tietty asenne, vaikka kuinka yrittää huumoriksi vääntää. Mutta ei tämä nyt niin vakavaa ole, kunhan heitin.

Vierailija
17/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ainiin. Unohdin. Autoista pitävä nainen on aina rekkalesbo? Yksi pojista? Sormet rasvassa ilman meikkiä tallilla ropaamassa. Ja aina wt! Kyllä näin on! Muahahhh. En tunnista itseäni kuvailusta,....

[/quote]

Et "tunnista itseäsi kuvailusta", omasta kuvailustasi...

Vierailija
18/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulle auto on vain väline, jolla pääsen paikasta toiseen. Tärkeintä on kunhan se ei jätä matkalle ja siinä on takakonttia sen verran, että työvälineeni mahtuvat sinne ja kyytiin mahtuu koko perhe, eli 2 aikuista ja 3 lasta. Ennen nykyistä autoani minulla oli pikkuinen Suzuki, joka oli minun ja lasteni mielestä hauska ja sympaattinen auto, mutta audimiehet sen ohittivat renkaat ulvoen. Nyt kun alla on tusina-auto volkkari, on muiden autoilijoiden käytös parempaa. :)

Vierailija
19/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:49"]

Ollaan hyvin toimeentulevia siistejä kolmekymppisiä ja asutaan uudessa omakotitalossa Helsingissä.

Vag konsernin

corolla kuski

[/quote]

Lotossako olette voittaneet, vai miten olette niin hyvin toimeentulevia, vaikka kirjoitat kuin pikku lapsi?

[/quote]

:D Vieläkö joku oikeasti jaksaa puuttua näihin. Khamoon. Tämä on keskustelupalsta eikä mikään äidinkielen aine. Se hyvin toimeentulevako sut sai ärsyyntymään? Sori, tänne yleensä kieli poskessa muiden hommien ohessa nopeasti näppäilen. My bad. Tosin et sinäkään kuomaseni ilman kirjoitusvirheitä selvinnyt... Pitää muistaa jatkossa, että olen 3-kymppinen, joten en saa käyttää rentoja ilmaisuja tai muutenkaan ottaa rennosti. Jatkossa punaviiniä miehen kanssa kotona, muiden vauva-palstalaisten kirjoitusvirheitä arvostellessa tunnen itseni varmasti yhtä hyväksi kansalaiseksi kuin sinä mokomakin höpönassu Corolla kuski. <3

Vierailija
20/39 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:49"]

Vag konsernin

corolla kuski

[/quote]

[/quote]

:D Vieläkö joku oikeasti jaksaa puuttua näihin. Khamoon. Tämä on keskustelupalsta eikä mikään äidinkielen aine. Se hyvin toimeentulevako sut sai ärsyyntymään? Sori, tänne yleensä kieli poskessa muiden hommien ohessa nopeasti näppäilen. My bad. Tosin et sinäkään kuomaseni ilman kirjoitusvirheitä selvinnyt... Pitää muistaa jatkossa, että olen 3-kymppinen, joten en saa käyttää rentoja ilmaisuja tai muutenkaan ottaa rennosti. Jatkossa punaviiniä miehen kanssa kotona, muiden vauva-palstalaisten kirjoitusvirheitä arvostellessa tunnen itseni varmasti yhtä hyväksi kansalaiseksi kuin sinä mokomakin höpönassu Corolla kuski. <3

[/quote]

Jepujee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän