Toisen lapsen tulo jännittää/pelottaa...
Hei! Täällä kirjoittelee yhden kolme vuotiaan lapsen äiti, toinen siis tulossa.
Vauva on ihan todella toivottu ja haluttu mutta nyt kun olen raskaudessa jo yli puolen välin, minuun on iskenyt joku pelko että miten kaikki tulee menemään, jääkö molemmille lapsille riittävästi aikaa, miten oma jaksaminen yms. Ja että miten parisuhteen käy, ensimmäisen lapsen vauva-aikana riitoja tuli pikku asioista, kun oltiin molemmat väsyneitä. Olen yrittänyt puhua miehelle näistä tuntemuksista mutta en saa oikein mitään kannustusta sieltä suunnasta. Muuten suhde voi hyvin, jännitän vaan ehkä sitä että saanko mieheltä tarpeeksi apua ja tukea sitten kun vauva syntyy. Kaipaisin tsemppiä ja kokemuksia miten on lähtenyt arki rullaamaan kahden lapsen kanssa... :)
Kyllä sitä kahden lapsen kanssa pärjää, kun ei ota paineita toisarvoisista asioista esim. liiallisesta kodin järjestyksestä ja siisteydestä..itsellä kaksi pientä lasta, toinen 3-v. ja toinen 1,5-v..kotiäitinä olen. Oma mieheni auttoi paljon vauva-aikana minua lastenhoidossa, varsinkin esikoisen hoidossa. Ja omaa aikaa kannattaa ottaa sen minkä pystyy esim. kaupassa käynti yksin tuntui luksukselta.