Onko joku syönyt joskus nahkiaisia?
Miltä ne maistuvat ja saako niitä enää mistään? Lapsena en suostunut syömään.
Kommentit (36)
Nahkiainen on tosiaan raadonsyöjä. Lapsuudessani lehmä hukkui ja löydettäessä raato oli täynnä nahkiaisia aterioimassa.
Yök. En tykännyt yhtään.Yhden puraisun otin. Se penteleen monisilmä nahkiainen oli ostettu Vanhasta kauppahallista Helsingistä
Ällöttävä otus. Kaikkea sitä ihmiset syökin.
Ei. Kukaan ei ole koskaan syönyt nahkiaisia. Vai mitä itse luulisit?
Vierailija kirjoitti:
Nakkilassa on useampiakin nahkisispaistamoja. Kyllä olen syönyt ja monta kertaa. Ällöttävän näköinen pötkö, mutta maistuu savustettuna savusilakalle.
Miksi siis söisin savunahkiaista enkä savusilakkaa? Kun tuo raadonsyöjä-pointtikin.
Setäni aikoinaan pyydysti nahkiaisia variksenraadoilla. Ampui variksia ja antoi lämpimässä raatojen lähes mädäntyä. Niillä sai hyvin nahkiaisia. Rikkaat osti itselleen herkkuna sitten nahkiaisia. Hyi.
En ole syönyt enkä syö. Imukuppi suu oksettaa.
Olen syönyt savustettuna. Tuoreeltaan sekä tölkitettynä. Maukasta. Savukalan veroista vaikka biologisesti ei taida kala ollakaan. Eiväthän muutkaan herkulliset merenelävät ole. Ällö-yöks-hyi -lapset voi ihan itse miettiä, että moni kalalaji on myös raadonsyöjiä, puhumattakaan äyriäisistä.
Nahkiainen on rasvainen ja hieman kuiva. Maku on hyvin mieto ja siksi ne savustetaan/marinoidaan.
Hinta on 4 - 6 euroa kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savustettuna monta kertaa. Ovat hyviä.
Miltä ne maistuvat? Kalalta?
Mädäntyneeltä skeidalta maistuu
Sincc
Tiukalla suolalla ja savunmaulla saa vähän peitettyä. Mutta vain vähän.
Nahkiainen on läheistä sukua ankeriaalle, jota vielä 1980-luvulla pidettiin Suomessa tosi arvokkaana kalana.
Ankeriasta sai vielä 10 vuotta sitten Virosta. Nyt se on suojeltu ympäri Eurooppaa.
Ankerias on raadonsyöjä, kuten myös hauki ja lohi.
lapsena luulin etta kaikki suomen nakit tehdaan nakkilassa smail
varmaan ne tehdaankin sitten loogisesti nahkialassa
any last wishes - tovion etta ruumiini syotetaan nahkiaisille joita myydaan nakkilassa heehe
Vierailija kirjoitti:
lapsena luulin etta kaikki suomen nakit tehdaan nakkilassa smail
varmaan ne tehdaankin sitten loogisesti nahkialassa
any last wishes - tovion etta ruumiini syotetaan nahkiaisille joita myydaan nakkilassa heehe
Anteeks en huomannu etta taa oli vauvasivusto - totta KAI kaikki nakit tehdaan nakkilassa -
Hyi helvata, raatoja syöviä ja verta imeviä loisia.
Älä viitsi nyt siinä yhtään vääristellä ja väittää valheeksi. Miksi mummoni olisi valehdellut. Ei mitään syytä.