Pitkittyneet kuukautiset? :o
Muutamia kuukausia sitten sain positiivisen HPV-virus tuloksen papakokeesta ilman solumuutoksia. Uusi käynti 2 v kuluttua. Siitä lähtien mulla on aina välillä kestänyt menkat jopa 10 päivää.
Mistä voi olla kyse? Kerran mulla oli ainakin stressiä just sillon kun oli todella pitkät kuukautiset.
On kyllä aiemminkin vaihdellu kesto, mut ei mun mielestä näin selkeästi. On todettu joskus 5 v sitten jo myooma tms, ja kuukautiset on runsastuneet niiltä ajoilta muutenkin.
Voiko johtua siitä jos en liiku samaan tapaan kun ennen, jolloin veren tulo "pitkittyy"?
Stressaa, kun sain tosiaan ton hpv-virustuloksenkin positiivisena silloin n. 4 kk sitten. Kun jos tämä olis syöpää, niin luulis että olis näkynyt solumuutoksia ja kun niissäkin kestää keskimäärin 7 vuotta että syöpä syntyy, niin eikö tämä olisi erikoista jos tämä olisi joku syöpä joka sitten muutamassa kuukaudessa olisi kehittynyt jo tällaiseksi selkeäksi?
Auttakaa, joku joka tietää. Verta ei tule paljoa, mutta kuitenkin tulee.
Kommentit (5)
No sinun täytyy varata aika gynelle. Myoomat voi aiheuttaa lisävuotoja, mutta niin voi moni muukin asia. Asia selviää, kun menet vastaanotolle.
Ja jos epäilet, ettei sinua oteta niin kerrot, että on ollut solumuutoksia ja nyt kuukautiset ovat muuttuneet.
Mulla ei ole ollut solumuutoksia. Mulla on löytynyt hpv-virus, ILMAN solumuutoksia.
Vai mitä tarkoitit että on ollut solumuutoksia??
Oletko lopettanut pillereiden käytön ja vaihtanut johonkin muuhun tai luomuna ilman hormoneita? Ainakin se tietysti pidentää kuukautisia kun tulee oikea ovulaatiokin. Normaalit kuukautiset ei kestävään mitään kahta päivää neljästi vuodessa.
En syö pillereitä. Joskus 5 v sitten mulla oli myös jtn erikoista, jtn välivuotoa yms mutta sille ei löytyny mtn syytä ja lähti pois itekseen.
On myös aikasemmin ollu tällasia pitkiä vuotoja, mutta mun mielestä ei näin usein.
Niin ja ikää on 30 vuotta, että ei ole vaihdevuosistakaan kyse.