Laihdutuksesta: Miksi painoa lähtee aina enemmän mässypäivän jälkeen?
Laihdutin aluksi kolmisen viikkoa ilman herkkuja sun muita. Olen nyt kolmena viimeisenä viikkona pitänyt lauantaisin mässypäivän, jolloin saan syödä mitä haluan. Eilenkin meni karkkia, suklaata ja rimpsuluita hyvä kasa. Perjantaina ei vielä mahtunut vanha sormus sormeen, eikä lauantainakaan, mutta tämän aamun aerobisen jälkeen mahtuu ja on jopa löysä! Luulin parina edellisenä viikkona kuvitelleeni hoikemman tunteen sunnuntaina, mutta tämä sormusjuttu tuntuu vahvistavan ajatusta. Onko tässä mitään perää? Vaakaa en omista.
Kommentit (6)
Aineenvaihdunta heräilee mässytyksen ansiosta.
Kyllä se voi pitää paikkaansa ja pitääkin :) Jos olet liian heikolla kalorimäärällä. Liikkuessa tulee huomioida oikea kalorimäärä, ja jos oot paastonomaisella laiharilla niin siinäkin tulee polttomekanismi ns.shokkihoitoa elimistölle, jolloin se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja tällöin kaloria palaa, kun ensin on tottunut olemaan säästöliekillä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:12"]
Kyllä se voi pitää paikkaansa ja pitääkin :) Jos olet liian heikolla kalorimäärällä. Liikkuessa tulee huomioida oikea kalorimäärä, ja jos oot paastonomaisella laiharilla niin siinäkin tulee polttomekanismi ns.shokkihoitoa elimistölle, jolloin se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja tällöin kaloria palaa, kun ensin on tottunut olemaan säästöliekillä.
[/quote]
En mielestäni kituuta mitenkään, mutta harrastan kyllä liikuntaa päivittäin. Eikö laihdutuksen ideana ole kuitenkin jonkunlainen kalorivaje? Normaalin päivän syömiset on aamulla jogurtti johon pakastemarjoja, siinä sivussa appelsiini, lautasellinen ruispuuroa ja keitetty kananmuna. Pitkin päivää syön sitten pienempiä aterioita jotka koostuu lähinnä kalasta, pavuista, vihanneksista, hedelmistä ja ruskeasta riisistä, raejuustosta ja sen sellaisesta.
ap
Minulla kävi juuri noin kun nuorempana laihdutin painonvartijoissa. Sallin itsellenk herkkupäivän kerran kahdessa viikossa ja sen päivän jälkeen tuntui aina painokin mukavasti romahtavan.
Ei tosin toimi enää tässä +30 kymppisen kropassa. Nykyään herkut saa kyllä unohtaa jos laihtua mielii..
No ei ainakaan mulla pidä paikkaansa. Kyllä repsahdusten jälket vaa'alla nousuna näkyy.
Minua mässypäivä lihottaa.