Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalaisilla ei ole hajuakaan miten Helsingissä asutaan ja eletään

Vierailija
24.11.2020 |

Ei täällä maalle haikailla tai olla köyhiä. Eikä pelätä edes niitä tummempia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mestarista tulee pormestari. Loppuu meidän rahojen kylväminen maalaistolloille.

Vierailija
2/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha on tosi kovalla, ihan sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta on aika hyvin tietoa kun täältä 400km:n päästäkin on käyty katuja ja asuntoja rakentamassa.

Vierailija
4/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama toisin päin.

Vierailija
5/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko on käynyt helsinkiläisasunnoissa ihan sisällä? Muutenkin kuin opiskeluaikoina HOASin kämpissä?

Vierailija
6/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljasnilkkatennarityypit paljon ymmärrä muuraamisen päälle.

Vierailija
7/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehheheehe matkustakaahan joskus jonnekin muuallekin niin näette miten Helsinki on pienen pieni kylä.jossa ihmiset kuvittelevat tylyydessään olevansa jotain suurta js ihmeellistä.

Vierailija
8/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun muualla, ensin syödään ja sitten paskotaan.

Vierailija
9/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mestarista tulee pormestari. Loppuu meidän rahojen kylväminen maalaistolloille.

Meneekö teiltä raukoilta kokonaan ohi se, kuinka koomista on kutsua ahdistunutta populistipoliitikkoa "mestariksi"? Kannattaako sillä nyt ylpeillä että antaa viedä itteään kuin pässiä narussa?

Vierailija
10/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulianna kirjoitti:

Ehheheehe matkustakaahan joskus jonnekin muuallekin niin näette miten Helsinki on pienen pieni kylä.jossa ihmiset kuvittelevat tylyydessään olevansa jotain suurta js ihmeellistä.

Kyllä Helsingistä pääsee kätevästi normaalioloissa matkustamaan, on kierretty Nykit, Lontoot, Moskovat, mutta Suomessa seon isoin. 

Vierailija
11/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se on se helsinkiläinen tapa asua? Minä kun luulin, että Helsingissäkin asutaan talossa, joko rivi- kerros- tai omakotitalossa? Luultavasti sielläkin on juokseva vesi ja sähkö, viemärijärjestelmä jne.? Mietin vain, että mikä se niin eriä on sitten siellä asumisessa.

Suurin osa ainakin Helsinkiin muuttaneista ystävistä on joutunut ottamaan kohtuuttomat lainat tuloihinsa nähden. Meillä yksi hyvätuloinen+yksi keskituloinen otimme asuntolainaa 250000 ja siellä ystäväpariskunta, joilla toisella pienet tulot ja toisella nipinnapin keskitulot ottivat lainaa sellaisen reilu satatonnia enemmän pienempään ja vanhempaan asuntoon. Ei se minun mielestäni niin rikkaalta kuulosta joutua ottamaan lainaa asumiseen yli tulotason.

Vierailija
12/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetäänkö hesassa miten landella asutaan?

Minunkin kotikylällä läjes jokaisella tavallisellakin duunarilla on hyvänkokoinen ok-talo järven rannalla ja lähimpiin naapureihin satoja metrejä matkaa.

Vierailija
13/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulianna kirjoitti:

Helsinkiläiset matkustavat paljon enemmän kuin maalaiset, ja tietävät kyllä että isompia kaupunkeja löytyy :)

Tykkäämme omasta pienestä Helsingistä.

Vierailija
14/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako sataatuhatta helsinkiläistä saikaan asumistukia?

Se siitä rikkaudesta.

Vierailija
15/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletäänkö siellä joukkokommuunissa, jossa kaikilla on samat säännöt ja jokainen poikkeava karkotetaan Turkuun?

Vierailija
16/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetäänkö hesassa miten landella asutaan?

Minunkin kotikylällä läjes jokaisella tavallisellakin duunarilla on hyvänkokoinen ok-talo järven rannalla ja lähimpiin naapureihin satoja metrejä matkaa.

Mun korvissa kuullostaa siltä, että mökkisi hinnalla saisit ehkä kylpyhuoneen minun kodistani ja tuntuisi kauhealta, että ympärillä olisi pelkkää metsää ilman muita ihmisi. 

Vierailija
17/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako sataatuhatta helsinkiläistä saikaan asumistukia?

Se siitä rikkaudesta.

Niin esim. koulunkäyntiavustajan palkalla ei maksa vuokraa, mutta ennemmin minä sen tuen hänelle suon, kun maaseutujen lorvehtijoille, joille ne pienipalkkaisetkaan työt eivät kelpaa. 

Vierailija
18/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulianna kirjoitti:

Olen asunut koko aikuisikäni Helsingissä enkä ole koskaan kuullut kenenkään väittävän, että tämä olisi jotenkin suuri ja ihmeellinen kaupunki maailman mittakaavassa.

Sen sijaan tiedän useamman henkilön pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, jotka hokevat Helsingissä asuvista mitä hölmöimpiä oletuksia.

Vierailija
19/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä läppä, ap. Oletkohan itse käynyt Helsingissä, jos väität, ettei täällä ole köyhiä? Ai niin, mutta ap:han asuukin Porvoossa.

Vierailija
20/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Pääasia ettei masennuta.

Aatelkaas minkälaista oli ennen nettiä. Vielä 90-luvun alussa ei edes nähnyt puhelimesta kuka soittaa. Tekniikka edes kehittyy, kaikille tasapuolisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä