Kouluissa tarttuu korona - Voiko etäkoulun estäneet vastuulliset laittaa vastuuseen?
Kommentit (16)
Tätä olen itsekin miettinyt. Kenet voi asettaa syytteeseen? Rehtori, kaupunginjohtaja, kunnan päättävä terveysviranomainen vai pääkaupunkiseudun koronsryhmä?
Jos rehtori tietää, ettei koronaohjeita voi noudattaa, niin hän on mielestäni velvoitettu toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota laittamaan lasta kouluun. Voit opettaa ihan itse kotona. Joten sinä olet vastuussa
Kyllä kaikilla on oikeus turvalliseen oppimisympäristöön ilman, että vanhemman pitää toimia opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin miettinyt. Kenet voi asettaa syytteeseen? Rehtori, kaupunginjohtaja, kunnan päättävä terveysviranomainen vai pääkaupunkiseudun koronsryhmä?
Jos rehtori tietää, ettei koronaohjeita voi noudattaa, niin hän on mielestäni velvoitettu toimiin.
Rehtorihan voi vain tehdä parhaansa, ja raportoida mahdollisista epäkohdista opetuksen järjestäjälle. Kannattaa varmaan siis ottaa yhteyttä opetuksen järjestäjään kunnassa, on se sitten mikä nimeltään omassa kaupungissa ja kertoa mielipiteensä sinne.
Mihin vastuuseen? Vankilaan? Kotiarestiin?
Peruskoulu ei ole pahin koronan levittäjä.
Ja mistä ne koulussa olevat oppilaat ovat koronan saaneet?
Jostakinhan se on heihinkin tarttunut, ei korona itsestään kehenkään tartu.
Jos tilanne tästä vielä pahenee, voi käydä kuten keväällä, että valmiuslaki otetaan käyttöön.
Mutta varhaiskasvatuksen ja alimpine koululuokkien siirtäminen kotiin, tarkoittaa sitäkin, että nämä lapset tarvitsevat kotiin hoitajan ja alakoululaiset jonkulaisen kaitsijan.
Mistä nämä saadaan?
Pitäisikö vanhempien jäädä töistä pois, hoitamaan kotiin lapsiaan?
Kuka silloin hoitaa sairaita, myy kaupassa ruokaa, valvoo turvallisuutta ja yhteiskunnan ydintoimintoja?
Ei se niin yksinkertaista ole, kun voisi kuvitella, etenkään kun koulut eivät ole niitä pahimpia koronapesiä, ainakaan vielä.
Ei se kyllä kovin tehokkaasti tartu kouluissa, jos on uskominen OYS:n tilastoja Pohjois-Pohjanmaan tartunnoista: https://oyskorona.fi/epidemian-kehittyminen-pohjois-pohjanmaalla/
Vierailija kirjoitti:
Mihin vastuuseen? Vankilaan? Kotiarestiin?
Monesti johtajien "vastuu" tarkoittaa irtisanoutumista. Ei nyt kai sentään linnaan laiteta?
Sitä ei vaan tällä palstalla pohdita ollenkaan, mistä ne oppilaat sen koronan saavat.
Kyllä se tulee aikuisilta ihmisiltä. Kotona voi olla oireeton koronasairas, kaupoista, ja kaikista niistä piireistä, missä koululaiset liikkuvat, siellä sitä koronaa on.
Koulu on vain yksi saada tartunta ja siellä tietenkin altistuu suuret kerrallaan.
Itse koronaan sairastuneita on kouluissa suhteellisen vähän, verrattuna nuoriin aikuisiin.
Onhan se kaikista tilastoita nähty.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei vaan tällä palstalla pohdita ollenkaan, mistä ne oppilaat sen koronan saavat.
Kyllä se tulee aikuisilta ihmisiltä. Kotona voi olla oireeton koronasairas, kaupoista, ja kaikista niistä piireistä, missä koululaiset liikkuvat, siellä sitä koronaa on.
Koulu on vain yksi saada tartunta ja siellä tietenkin altistuu suuret kerrallaan.
Itse koronaan sairastuneita on kouluissa suhteellisen vähän, verrattuna nuoriin aikuisiin.
Onhan se kaikista tilastoita nähty.
Siis tämä,
Koulujen kohdalla tuijotetaan vain altistuneiden määrää.
Ei huomata sitä, miten vähän koululaisia on loppujen lopuksi itse koronaan sairastunut.
Aivan toisenlainen tilanne on nuorten kohdalla jotka ovat varomattomia ja vaeltavat paikasta toiseen jatkuvasti, eivätkä varo vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulu ei ole pahin koronan levittäjä.
Ja mistä ne koulussa olevat oppilaat ovat koronan saaneet?
Jostakinhan se on heihinkin tarttunut, ei korona itsestään kehenkään tartu.
Jos tilanne tästä vielä pahenee, voi käydä kuten keväällä, että valmiuslaki otetaan käyttöön.
Mutta varhaiskasvatuksen ja alimpine koululuokkien siirtäminen kotiin, tarkoittaa sitäkin, että nämä lapset tarvitsevat kotiin hoitajan ja alakoululaiset jonkulaisen kaitsijan.
Mistä nämä saadaan?
Pitäisikö vanhempien jäädä töistä pois, hoitamaan kotiin lapsiaan?
Kuka silloin hoitaa sairaita, myy kaupassa ruokaa, valvoo turvallisuutta ja yhteiskunnan ydintoimintoja?
Ei se niin yksinkertaista ole, kun voisi kuvitella, etenkään kun koulut eivät ole niitä pahimpia koronapesiä, ainakaan vielä.
Kyllä koronan saaneet lapsetkin tarvitsee hoitajan.
Nythän peruskoulut jäävät enää auki ja ovat viimeisiä joukkokokoontumisia. Koska altistuneita ei testata, niin ei voi tietää, moniko sairastaa oireettomana.
Miksi valehtelet ap, että koronan tehohoito aiheuttaa munuaisvaurioita.
Ei se niin mene.
Koronavirus itse vaurioittaa joillakin munuaisia, samalla tavalla kuin se vaurioittaa keuhkoja.
Pelkkä tehohoito pelkästään ei aiheuta munuaisvaurioita.
Eikä sinulla ole edes lähdettä tutkimukseen, joten postailet täällä vain pelotellaksellesi ihmisiä.
Väärä ketju tuolle viestille nro 15.
Kukaan ei pakota laittamaan lasta kouluun. Voit opettaa ihan itse kotona. Joten sinä olet vastuussa