Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras salmiakki?

Vierailija
23.11.2020 |

Salmiakin ystäville oma kun suklaasta jo on! Eli mikä on lempisalmiakkisi, saa olla mikä tahansa, myös sellainen, jota myydään vain jossain pussissa tai sitten omana pussinaan tai irtokarkkina. Myös tikkarit ym. käy! Oma suosikki on Tv Mix-pussin litteät, sitkeät sokeripäällysteiset salmiakkilätkät, myydään myös irtiksinä Salmix nimellä. Nam!

Kommentit (302)

Vierailija
221/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin salmiakkijauhe, jota myytiin viimeksi 80-luvulla.

Alkuperäiset isot merkkarit 70-luvulta.

70-luvun avaruusrahat.

Alkuperäinen Fazerin Supersalmiakki (Silmäsalmiakki). Nykyinen on aivan erilainen maultaan.

Vierailija
222/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommix

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantaipussin mustat autot, myydään myös irtokarkkeina.

Nää on hyviä kyllä, mut ei taida olla varsinaisia salmiakkeja? Nehän maistuu enemmän hedelmäkarkilta. Oon tehnyt tämän havainnon vasta vähän vanhempana kun monen vuoden jälkeen ostin näitä irtokarkkina, lapsena kylläkin pidin niitä järjestään salmiakkina mustan värin takia :D

Tulin kirjoittamaan, että sellainen pehmeä salmiakki, mutta väkevä, ei mikään hedelmän makuinen. Ja nuo autot on juuri niitä hedelmänmakuisia. Salmiakki ja hedelmäkarkit on erikseen.

Vierailija
224/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkeissa on sellaisia mustia isohkoja "kuulia", joissa on rapeahko kiiltävä kuori ja sisus hiukan purkkamainen. Hyviä! Ei vaan viimeksi ollut lähikaupan valikoimassa, toivottavasti vielä löytyy

Vierailija
225/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitapillit ja turkkarit

Vierailija
226/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salmiakin himo iskee ostan yleensä Lakrisal pötkön.

Vierailija
227/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paha kysymys, sillä en osaa valita parasta.

Noitapillit. Sisu Roihu!!!

Pantteripussin kovat ja pehmeät mustat, molemmissa oma viehkeä maku. Se pehmeä on voimakkaamman makuinen.

Ässä mixin salmiakit.

Missä äksän kirpeät.

Siinä joitakin hyviä. Eivätkä ole ainoita.

Vierailija
228/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haribon-super piratos

Vierailija
229/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kalan näköiset 3-4 cm pitkät, en muista nimeä ja en ole pitkäänaikaan nähnyt.

Sopivan pehmeänsitkeitä ja voimakkaan salmiakkisia

Vierailija
230/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malacon uusi Salmiakki TV-Mix on ihan paras salmiakkisekoitus. Fazerilla on uutuutena samantyyppinen pussi, sekin hyvä mutta ei yhtä hyvä. 

Vierailija
231/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset kalan näköiset 3-4 cm pitkät, en muista nimeä ja en ole pitkäänaikaan nähnyt.

Sopivan pehmeänsitkeitä ja voimakkaan salmiakkisia

Malaco salt sill voisi olla nuo namut?

Vierailija
232/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ( huom: OLIN ) kaikkien Salmiakki ja Lakritsi karkkien suurkuluttaja .

Söin pelkästään niitä monena iltana viikossa...

Mulla on aina ollut alhainen verenpaine.

Nyt joulun alla ihmettelin että kun minua huimaa ja pyörryttää ... Eräänä aamuna en oikein pysynyt pystyssä 😱.... Seinistä tukien kävelin ja lattia tuntui keinuva kuin myrskyävässä laivassa !

Mittasin oitis verenpaineeni, olin varma että se on TAAS jotain 100/ 60. Kuten oli vielä pari vuotta sitten.

Voi elämä 🙈

Karmeeta, en voinut uskoa näkemääni todeksi !

Se oli 139/90 .. .... !

EI mikä ihme että päässä heitti. En meinannut todellakaan pysyä tolpillani. Onneksi oli vapaapäivä, Itsenäisyyspäivä.

Siihen jäi minun salmiakki herkuttelut.

Toki "saan" syödä muutamia salmiakkeja tai lakuja viikossa, mutta en JOKA ILTA, kuten tähän asti.

Vierailija
233/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikkia kokeillut, näitä tulee yleensä ostettua:

- Noitapilli

- Turkinpippurit (varsinkin Fazerin Hot&Sour)

- Halvan salmiakkiruudut

- Fazerin Pehmeä Ruutusalmiakki

- Salmiakki Sammakko (pehmeitä, löytyvät irtokarkeista, jotain ruotsalaisia tms.)

Vierailija
234/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvun avaruusrahat.

Alkuperäinen Fazerin Supersalmiakki (Silmäsalmiakki). Nykyinen on aivan erilainen maultaan.

Salmiakkijauhetta saa Urjalan makeistukusta! Sitä aitoa apteekin vanhaa hyvää jauhetta. Niillon nettikauppakin.

Voi että miksi avasin ketjun. Nyt sylki valuu kun aloin himoita salmiakkijauhetta

Vierailija
235/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ( huom: OLIN ) kaikkien Salmiakki ja Lakritsi karkkien suurkuluttaja .

Söin pelkästään niitä monena iltana viikossa...

Mulla on aina ollut alhainen verenpaine.

Nyt joulun alla ihmettelin että kun minua huimaa ja pyörryttää ... Eräänä aamuna en oikein pysynyt pystyssä 😱.... Seinistä tukien kävelin ja lattia tuntui keinuva kuin myrskyävässä laivassa !

Mittasin oitis verenpaineeni, olin varma että se on TAAS jotain 100/ 60. Kuten oli vielä pari vuotta sitten.

Voi elämä 🙈

Karmeeta, en voinut uskoa näkemääni todeksi !

Se oli 139/90 .. .... !

EI mikä ihme että päässä heitti. En meinannut todellakaan pysyä tolpillani. Onneksi oli vapaapäivä, Itsenäisyyspäivä.

Siihen jäi minun salmiakki herkuttelut.

Toki "saan" syödä muutamia salmiakkeja tai lakuja viikossa, mutta en JOKA ILTA, kuten tähän asti.

Mittaa uudestaan silloin kun on hyvä olo, siis sellainen normaali. Saatat yllättyä.

Verenpaine ei ole koskaan aina sama, sen kuuluukin vaihdella. Itsekin muuten nostan monesti salmiakilla alhaisia paineita. Oon aina ollut addiktoitunut salmiakkiin.

Vierailija
236/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkilakut, esim turkkarin lakupätkä, kaikki imeskeltävät, missä reilusti sitä salmiakkijauhoa sisällä, liian suolaiset ei taas ole hyviä.

Vierailija
237/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku maasta -pssin mustst eläimet

Vanhat merkkarit - niitä ei enää ole

Isot suolaise merenneidot - niitäkään ei enää ole

TDK-karkit - ei enää saatavilla

Pantteripussin pehmeät mustat

Vierailija
238/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt salmiakkia vuosiin ( enkä muutakaan karkkia, aikuinen kun olen ) mutta nyt alkoi tekemään kyllä mieli!!

Vierailija
239/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula mix pussista pehmeät salmiakki ja isot draculat

Vierailija
240/302 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvun avaruusrahat.

Salmiakkijauhetta saa Urjalan makeistukusta! Sitä aitoa apteekin vanhaa hyvää jauhetta. Niillon nettikauppakin.

Voi että miksi avasin ketjun. Nyt sylki valuu kun aloin himoita salmiakkijauhetta

Cittarin

irtokarkkihyllyllystä ostin sellaisia jauheella täytettyjä paperitötsiä, päällä luki supersalt Hockey Stick pulver. Sisus on mun makuun ehtaa salmiakkijauhoa, ihan parhaita mitä olen syönyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan