Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada tietoa itsestäni maksetuista sosiaalituista?

Vierailija
27.03.2014 |

Mulle on tullut mieleeni ihan hiljan, että äitille varmaan maksettiin musta kunnan toimesta jonkinlaisia tukia. Isä maksoi vaan vähimmäis elarit.Äiti ei ollut töissä. Eikä mun käsittääkseni työtönkään. 

Asuttiin aika varakkaassa kunnassa (teollisuutta) ja äiti kävi sossussa jonkin verran. Minä en kumminkaan rahoista hyötynyt. Päällä oli yksi vaatekerta, ruoka halvinta mahdollista eikä puhettakaan esimerkiks sipseistä, limsasta, karkista. Harrastuksia ei ollut kun ei ollut rahaa. Mun elatus siis vuokran maksamisen jälkeen oli äitille varmaan siihen maailman aikaan max 200 mk/kk. Ei ollut autoa, ei matkustettu, ei mitään.

Äiti on pihi ja säästänyt mökin ja asunnon. Muut sisarukset on saaneet mm. opiskeluunsa apua, ostettu auto, ajokortti, maksettu jotain ulkomaan matkoja. Mä olin väliinputoaja jak en siis saanut yhtään mitään. 

Saanko mä jostain tiedon tuista, joita mun äiti on musta saanut? Miten pitäis toimia? Tästä on jo yli 20 vuotta.

Enkä nyt kaipaa mitään kommentteja, että anna asian olla. Olin koulukiusattu ja lahjakkaan tytön ammattihaaveetkin mureni, kun piti muuttaa vaan äkkiä kotoo pois ja alkaa elättää itsensä. Muitakin syitä on joita en ala tässä eritellä. Mulla on asiat hyvin. En vaan koskaan aikaisemmin älynnyt, että mullekin avustuksia maksettiin mutta äiti käytti ne ihan muuhun.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä olla yhteydessä sen kunnan sosiaalitoimeen, jos jotain tietoja löytyisi vielä. En tiedä onko noin vanhoja tietoja jäljellä. Jos oli lastensuojeluasiakkuus löytyisi jostain vanhasta arkistosta. Se, että mitä on kirjattu on eri asia.

Vierailija
2/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Se on just sitä aikaa, kun kaikki ei vielä ollut tietokoneella. Lastensuojelun asiakkaita ei oltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ajattelit sillä tiedolla tekeväsi? Vai kieriskellä vaan itsesäälissä sitten kun tiedät tarkat luvut, joista olet jäänyt paitsi? Kuulostaa vähän, noh, typerältä.

Vierailija
4/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ne tuet on maksettu äidillesi, ei sinulle, ja äitisi on ollut vastuussa elämästäsi, ja olet kuitenkin hengissä säilynyt. Aika outoa että muut sisarukset ovat saaneet noin paljon, täytyy olla jotain outoa sinun ja äitisi väleissä, oletko eri isästä kuin muut lapset?

Vierailija
5/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 22:47"]

Mitä sä ajattelit sillä tiedolla tekeväsi? Vai kieriskellä vaan itsesäälissä sitten kun tiedät tarkat luvut, joista olet jäänyt paitsi? Kuulostaa vähän, noh, typerältä.

[/quote]

Sanoinkin tuossa, et tälläsiä kommentteja en tarvii. Kaikkea en ala paljastaa. Mut jos joku olis sulle valehdellut silmät ja suut täyteen niin etkö säkin haluais tietää totuuden. Musta olis kiva kuulla, että oikeesti ei ollut rahaa mihinkään. Mut jostain sitä rahaa on kuitenkin kertynyt äitille. Siihen aikaan Suomi oli hyvinvointivaltio ja ao. paikkakunnalla menestyvää teollisuutta joten verorahaa riitti jaettavaks.

Kun olet ollut vinksahtaneen narsistin kanssa 18 v. niin tuu kertomaan kuinka typerä itse olet sen jälkeen. 

Vierailija
6/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku

Vierailija
7/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 22:54"]

Ikävä kyllä ne tuet on maksettu äidillesi, ei sinulle, ja äitisi on ollut vastuussa elämästäsi, ja olet kuitenkin hengissä säilynyt. Aika outoa että muut sisarukset ovat saaneet noin paljon, täytyy olla jotain outoa sinun ja äitisi väleissä, oletko eri isästä kuin muut lapset?

[/quote]

Sama isä, mutta mä olin ja olen erilainen. Pärjäsin koulussa ja ns. kiltti tyttö. 

Tunnut tietävän asiasta. Kun mietin, että onhan siinä viranomaiset kuitenkin tehneet minua koskevia päätöksiä joten kai mulla olisi oikeus tietää mitä on päätetty ja esim. maksettu.

Vierailija
8/10 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään faktatietoa?

Vierailija
9/10 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä osaisiko joku auttaa tässä asiassa?

Vierailija
10/10 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta. En nyt varmaksi osaa sanoa, mutta maa aisjärjellä ajatellen olisit asianomainen:

Hakijalla, valittajalla sekä muulla, jonka oikeutta, etua tai velvollisuutta asia koskee (asianosainen), on oikeus saada asiaa käsittelevältä tai käsitelleeltä viranomaiselta tieto muunkin kuin julkisen asiakirjan sisällöstä, joka voi tai on voinut vaikuttaa hänen asiansa käsittelyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän