Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joltain peritty asumistukia takaisin?

Vierailija
27.03.2014 |

Mistä syystä ja suuriakin summia? Onko tullut takaisinperinnän lisäksi rikossyytettä tai tuomiotakin? Sain Kelalta kirjeen mahdollisesta syytteestä. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sait uhkauksen syytteestä?

Vierailija
2/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut ilmoittaa muuttuneista tuloista?

Minulta perittiin 4kk asumistuet. Kela hitaili käsittelyn kanssa eikä katkaisu onnistunut. Itse ilmoitin muuttuneista tuloista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin, mutta ilmoitus ei mennyt tarpeeksi ajoissa. Mitenhän tuossa tilanteessa menettelevät? Tuleekohan syyte? Miten sinulla jolta perittiin 4 kk, maksoitko kaiken kerralla vai onnistuiko kuittaaminen osissa?

Vierailija
4/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:22"]Ilmoitin, mutta ilmoitus ei mennyt tarpeeksi ajoissa. Mitenhän tuossa tilanteessa menettelevät? Tuleekohan syyte? Miten sinulla jolta perittiin 4 kk, maksoitko kaiken kerralla vai onnistuiko kuittaaminen osissa?

[/quote]

Soita kelaan. Maksan 50e/kk pois

Vierailija
5/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että kela voi periä takaisin tukia, jos on ilmoitettu ajoissa muutoksista? Ilmoitukseenhan tulee päivämäärä, jolloin muutos astuu voimaan ja asumistuki muuttuu siitä seuraavan kuukauden alusta....Vai onko ap:lta unohtunut ilmoittaa muutokset ajoissa?

Vierailija
6/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:26"]

Miten on mahdollista, että kela voi periä takaisin tukia, jos on ilmoitettu ajoissa muutoksista? Ilmoitukseenhan tulee päivämäärä, jolloin muutos astuu voimaan ja asumistuki muuttuu siitä seuraavan kuukauden alusta....Vai onko ap:lta unohtunut ilmoittaa muutokset ajoissa?

[/quote]

En ole ap, mutta vastaanpa silti. Kelassa päätöksiä tekevät ihmiset ja kämmejä joskus sattuu. Minulta perittiin kerran takaisin osaa asumistuista, koska kela oli tehnyt virheellisen päätöksen vaikka olin antanut heille kaikki tarvittavat tiedot. Vaikka virhe oli kelan, jouduin silti maksamaan. Valituksesta huolimatta.

Vierailija
7/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, että ilmoitus ei ole mennyt Kelaan ajallaan.

Vierailija
8/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:20"]

Et tainnut ilmoittaa muuttuneista tuloista?

Minulta perittiin 4kk asumistuet. Kela hitaili käsittelyn kanssa eikä katkaisu onnistunut. Itse ilmoitin muuttuneista tuloista

[/quote]

Meillä kävi sama juttu, yrittäjä on Kelalle täysi mysteeri ja tukien lopettaminen99 todella hankalaa. Maksoin muutaman kympin kuukaudessa takaisin.

Vierailija
9/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:29"]

[/quote]

En ole ap, mutta vastaanpa silti. Kelassa päätöksiä tekevät ihmiset ja kämmejä joskus sattuu. Minulta perittiin kerran takaisin osaa asumistuista, koska kela oli tehnyt virheellisen päätöksen vaikka olin antanut heille kaikki tarvittavat tiedot. Vaikka virhe oli kelan, jouduin silti maksamaan. Valituksesta huolimatta.

[/quote]

Minulla taas oli tilanne, jossa en ollut varma siitä, pitääkö nousseet tulot ilmoittaa koska nousu oli vähäinen. Soitin Kelaan ja kysyin, miten minun tulee toimia. Myöhemmin soitin vielä uudelleen varmistaakseni asian. Sain kummallakin kerralla samat ohjeet ja toimin niiden mukaisesti.

Lopputulos: Kela peri minulta 3000 euroa virheellisesti maksettua tukea takaisin. Valitin asiasta ja todettiin että Kelan virhe, mutta joudun silti maksamaan.

Vierailija
10/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamaan varmasti joudun minäkin, mutta kuinkahan innokkaasti ne laittaa noita rikostutkintaan? Miten sinulla jolta perittiin 3000 euroa, saitko maksaa osissa? ap.

Vierailija
11/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote]

Minulla taas oli tilanne, jossa en ollut varma siitä, pitääkö nousseet tulot ilmoittaa koska nousu oli vähäinen. Soitin Kelaan ja kysyin, miten minun tulee toimia. Myöhemmin soitin vielä uudelleen varmistaakseni asian. Sain kummallakin kerralla samat ohjeet ja toimin niiden mukaisesti.

Lopputulos: Kela peri minulta 3000 euroa virheellisesti maksettua tukea takaisin. Valitin asiasta ja todettiin että Kelan virhe, mutta joudun silti maksamaan.

[/quote]

Niinhän se menee. Vaikka virhe olisi todistetusti kelan ei sillä ole mitään merkitystä, maksaa pitää silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi