Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko olevasi sosiaalinen, mutta sinulla silti on vaikeuksia saada kontaktia joihinkin muihin sosiaalisiin ihmisiin?

Vierailija
22.11.2020 |

Itse olen varsin pidetty ja huumorintajuinen henkilö, joka esim edellisessä työpaikassa sai aina iloisen vastaanoton töihin tullessa kanssatyöntekijöiltä. Nyt olen ollut puolisen vuotta uudessa työpaikassa ja en vain kerta kaikkiaan saa sitä tiettyä kontaktia siellä joihinkin ihmisiin, jotka muiden kanssa ovat aivan erilaisia kuin minun seurassani. Kun kuuntelee heidän juttujaan ja huulenheittoaan sivusta muiden kanssa, niin saa sen kuvan, että tuo on hyvinkin pitkälti sen oloinen työkaveri, jonka kanssa tulisin hyvin juttuun.
Sitten kuitenkaan kun ollaan siinä sosiaalisesti vastakkain, niin tunnelma on jotenkin erittäin neutraali ja siinä vaihdetaan vain suunnilleen tervehdykset ja jokunen "on se ilmoja pidelly-toteamus". Jokainenhan meistä aistii joistakin kanssaihmisistä, että tuo ei ole ihan sitä minun tyyppiäni, mutta sitä ihmettelen kun itse en aisti näistä henkilöistä sitä, jotka suhtautuvat minuun melkein jopa varauksella. Kuten totesin, muiden kanssa he heittävät juttua, joka voisi olla täysin myös sitä "minun tyyppistä huulenheittoa".

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että muistutat heitä alitajuisesti jostain epämiellyttävästä henkilöstä ja siksi jäätyvät seurassasi. Itse tapasin kerran eräällä kurssilla miehen, luonteeltaan hyvin samankaltaisen kuin minä, mutta joka oli ulkonäöllisesti hämmästyttävän samankaltainen kuin yksi opiskeluaikojen kiusaajaopettaja. Pääsin asiasta kuitenkin yli, kun jaksoin vain muistuttaa itseäni siitä, että kyseessä on nyt täysin eri henkilö ja että hänen käytöksensäkin puhuu jo puolestaan. Alitajuiset jutut ovat siitä hankalia, että jos niitä ei tiedosta, ohjaavat ne omaa käyttäytymistä välillä vähän kummalliseenkin suuntaan.

Vierailija
2/2 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän suhtautumisensa muihin ihmisiin perustuu tuttuuden tunteeseen. On keritty jo kokea ja tehdä asioita yhdessä, niin se jutun taso rentoutuu. Sinä kuulet sen rennon osuuden ja haluaisit päästä siihen mukaan, mutta sitä oikotietä ei ole. Jatka vaan mukana hyvänä tyyppinä, ajan mittaan se yhteys voi alkaa muodostua erilaisten tilanteiden kautta. Ihmisillä on aina päällä sellainen pieni vieraskoreus ja jännitys, jota on vaikea poistaa muuta kuin tulemalla tutummaksi ja tottumalla toisen ihmisen läsnäoloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi