Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuki - kaksipiippuinen miekka

Vierailija
22.11.2020 |

Missä työnhakuprosessin vaiheessa kannattaa kertoa mahdolliselle työnantajalle saatavilla olevasta palkkatuesta? Minun tapauksessani rahasumma on todella suuri, mutta toisaalta sen olemassaolo kertoo, etten ole kelvannut yhdellekään työnantajalle ainakaan kahteen vuoteen. Oletteko ajatelleet asiaa tai peräti kokeneet vastaavaa? Entä rekrytoijat, mitä mietteitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta, mihin hakee. Joissakin saattaa todellakin olla portti suoraan töihin.

Vierailija
2/20 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu työnantajasta, miten hän sen kokee. Jotkut työnantajat kokevat palkkatuen erittäin tervetulleena ja todellakin palkkaavat palkkatuella. Riskinä tosin on, ettei työsuhde jatku palkkatuen päättymisen jälkeen. Palkkatuki syrjii työtekijää myös siinä, että työssäoloehto kertyy vain 75-prosenttisesti verrattuna työhön ilman palkkatukea. Eli esim. puolen vuoden työssäoloehtoon tarvitaan 8 kuukautta palkkatukityötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo riippuu työnantajasta, miten hän sen kokee. Jotkut työnantajat kokevat palkkatuen erittäin tervetulleena ja todellakin palkkaavat palkkatuella. Riskinä tosin on, ettei työsuhde jatku palkkatuen päättymisen jälkeen. Palkkatuki syrjii työtekijää myös siinä, että työssäoloehto kertyy vain 75-prosenttisesti verrattuna työhön ilman palkkatukea. Eli esim. puolen vuoden työssäoloehtoon tarvitaan 8 kuukautta palkkatukityötä.

Tuota en tiennytkään. Olen hakemassa virkaa, johon minulla on hyvät mahdollisuudet. Olen menossa toiseen haastatteluun. Ehkä kannattaisi olla hiiskumatta koko palkkatuesta? Vai pitäisikö sillä varmistella valintaa... Hankala paikka.

Ap

Vierailija
4/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän, jos vaikka löytyisi lisää mielipeitä aamutuimaan.

Ap

Vierailija
5/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä haluaisin myös nähdä kuvan tuosta kaksipiippuisesta miekasta. 

Vierailija
6/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitä ei voi nähdä, koska se on kielikuva. :)

Ap

Vierailija
7/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuudet saada työ ilman palkkatukea niin en mainitsisi sitä ennen kuin minut on valittu työhön. Jos taas lähettää avoimia hakemuksia niin niissä ehdottomasti kannattaa kertoa että saa palkkatukea.

Vierailija
8/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onko se samanlainen kuin kaksiteräinen pyssy?

Vierailija
9/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, otit Kessun kehittämän käsitteen, 2-piippuinen miekka ;)

Vierailija
10/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en tiennytkään. Olen hakemassa virkaa, johon minulla on hyvät mahdollisuudet. Olen menossa toiseen haastatteluun. Ehkä kannattaisi olla hiiskumatta koko palkkatuesta? Vai pitäisikö sillä varmistella valintaa... Hankala paikka.

Ap

2 vuotta työttömänä ja hyvät mahdollisuudet viran saamiseen. Tai sitten vaan harhainen kuva todellisuudesta?

Vierailija
11/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No se kielikuva on kaksiteräinen miekka. Siksi toi aloitus hymyilytti monia.

Vierailija
12/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

https://www.reddit.com/r/SWORDS/comments/2ssnze/a_double_barrel_flintlo…

.

Vierailija
13/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kaksiteräistä miekkaa ajattelin käyttää otsikossa, mutta juolahti sitten mieleen tämä parempi, jolla - kuten näkyy - saa paremmin huomiota. Joku postasi kuvankin siitä, mikä oli kiva yllätys.

Ap

Vierailija
14/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 vuotta työttömänä ja hyvät mahdollisuudet viran saamiseen. Tai sitten vaan harhainen kuva todellisuudesta?

Kiitän kiinnostuksestasi. Pidän mahdollisuuksiani hyvinä, koska reilusti yli kahden vuoden työttömyyden jälkeen olen vastikään saanut suoritetuksi tutkinnon, joka tuohon virkaan on ehdoton edellytys. Muu koulutukseni sopii viranhoidon pohjaksi ja työkokemukseni on pitkä ja poikkeuksellisen laaja, mutta pelkästään niillä ei virkaa voi saada. Näissä nettikeskusteluissa monelta unohtuu se, että urapolkuja on monenlaisia, eivätkä kaikki hakijat sovi standardeihin.

Ap

Vierailija
15/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mä olen kuullut puhuttavan _kaksiteräisestä miekasta_ ja _kaksipiippuisesta jutusta_, mutta..

Vierailija
16/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kaksiteräistä miekkaa ajattelin käyttää otsikossa, mutta juolahti sitten mieleen tämä parempi, jolla - kuten näkyy - saa paremmin huomiota. Joku postasi kuvankin siitä, mikä oli kiva yllätys.

Ap

Niin varmaan joo. ;)

Vierailija
17/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluan tällaisen aseen. Ajatelkaa mikä valtti se olisi kaksintaistelussa? Toinen luulisi, että aseenani on miekka, mutta a-ha! olisikin ässä hihassa. 

Vierailija
18/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itse pohdiskellut. Ehkä Ap:lle, koska olet opiskellut työttömyysajan ja saanut tarvittavan tutkinnon, palkkatuki ei tuo työnantajalle negatiivista kuvaa vaan olisi pelkkää positiivista. Itse en ole sanonut sitä haastattelussa kun kuitenkin aikovat palkata jonkun joka tapauksessa, pelkään sen jättävän luuseri jälkikaiun ihmisestä ja vaaka kääntyy johonkin toiseen.

Vierailija
19/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palkkatukityö jää viimeiseksi työksi niin teille tullaan myös laskemaan eläke sen mukaan eli voitte menettää ison osan eläkkeestänne.

Vierailija
20/20 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa itse pohdiskellut. Ehkä Ap:lle, koska olet opiskellut työttömyysajan ja saanut tarvittavan tutkinnon, palkkatuki ei tuo työnantajalle negatiivista kuvaa vaan olisi pelkkää positiivista. Itse en ole sanonut sitä haastattelussa kun kuitenkin aikovat palkata jonkun joka tapauksessa, pelkään sen jättävän luuseri jälkikaiun ihmisestä ja vaaka kääntyy johonkin toiseen.

Hyvä huomio. Olen hankkinut työttömyysaikana muutakin koulutusta työkkärin luvalla, ja vaikkei siitä suoranaista hyötyä virassa toimimiselle olisikaan, omasta mielestäni se kertoo ainakin joustavasta suhtautumisesta muillekin aloille työllistymiseen ja yleensäkin opiskelemiseen.

Yksityiselle työnantajalle palkkatuki olisi hieno juttu, mutta valtion ja kuntien asenteesta en tiedä, kun eivät käytä "omia rahojaan" ja yksi työntekijä palkkoineen on vain pisara tosi isossa meressä. Tällä alalla rekrytoinnista vastaavat ihmiset ovat pahamaineisen puolueellisia, eikä voi mitenkään tietää, kuka ja mikä heitä miellyttää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi