Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsi tyhmä kuin saapas jos kokeista

Vierailija
26.03.2014 |

tulee kutosia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla tyhmä. Laiskuus riittää hyvin myös kuutosten saamiseen.

Jos taas lukee ja yrittää kovasti, tyhmyyden sijaan epäilisin ennemin lukihäiriötä.

Vierailija
2/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. mun lapsi saa jatkuvasti kutosia, kun on muistiongelmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua lukea eikä opiskele yhtään, niin on vaan laiska. Jos yrittää kaikkensa ja saa siltikin kutosia, voi olla joku oppimishäiriö, sellaiseen saa apua. Yksikään lapsi ei ole tyhmä, ennen kyllä ajateltiin näin. Nykyään onneksi ei.

Vierailija
4/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei varmasti ole, mutta jos tulee vain kuutosia, niin kannattaisi mahdollisesti selvittää, mistä se johtuu. Onko syynä se, että ei valmistaudu koulupäivään? Onko syynä se, että pää tulee kipeäksi, joka kerta kun pitäisi lukea pientä pränttiä, kun ei olla huomattu, että hän mahdollisesti tarvitsee lukemiseen silmälasit vai Onko syynä se, että koulun käynti ei suju kun energia menee muiden kiusaamiseen tai siihen että itse puolustautuu kiusaajilta.Syitä kuutosten saantiin voi olla yhtä paljon enemmän kuin kuutosia päättötodistuksessa.

Eli neuvoni on, että huoltajana alat samantien selvittämään, mistä mahd. kuutosten saanti johtuu, jonka jälkeen on mahdollista lähteä parantamaan arvosanoja.

Harva, hyvin harva lapsi on oikeasti, niin "tyhmä" että se estäisi saamasta korkeampia arvosanoja. Mutta aikamoni lapsi on siten avuton, ettei osaa automaattisesti / itse-ohjautuen parantamaan omia arvosanojaan, jollei häntä tueta opinpolulla ja ihan tavallisissa arjen valinnoissa ja toimissa.    

Vierailija
5/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alapeukku kolmoselle? ihan ku joku olis valinnut olla muistiongelmainen.

Vierailija
6/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä sai monia kutosia ja matikastakin vitosen todistukseen kuudennella luokalla. Reksi päästi säälistä läpi seiska luokalle ja pääsin yläasteella pienryhmään ja siellä sain ensimmäisen kerran 9.5  matikan kokeesta. Sitten takasin oman luokan matikan tunneille ja siitä tasaisesti 8 ja seiskapuolta riippuen kuinka vaikea käsiteltävä asia oli. 

En ollut kovin innostunut koulunkävijä, mutta silti pääsin lukioon ja sain 3 vuoden jälkeen valkoisen lakin, eikä yksikään aine tullut i:nä tai a:na takaisin... lyhyestä matikasta kirjoitin m:än, jota en todellakaan pitänyt huonona, kun ajattelee sitä, kuinka vähän viitsin silloin tehdä. Toisaalta viis veisaan koulunumeroista, pääasia, että oon hengissä ja voin tänä päivänä hyvin, vaikka taustalla seksuaalista hyväksikäyttöä, keskivaikeaa masennusta, itsetuhoisuutta, viiltelyä... 10 vuotta sitten olisin voinut olla kuollut, jollei ystävä olisi pelastanut mua tappamasta itseäni. Tällä hetkellä palvelualalla töissä ja nautin työstäni, vaikka akateemikkoa musta ei tullutkaan. Oma (pankin) asuntokin on, jota tulee maksettua pois, joka kuukausi itselle. 

Joten en pitäisi epäonnistumisena huonoa koulumenestystä. Tärkeintä pärjäämiseen on ikuinen optimistisuus ja uskallus heittäytyä tyhjän päälle ja ottaa apu vastaan silloin, kun sitä tarvitsee. Asenteella saa ja menettää paljon. 

Vierailija
7/7 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä. Itse olen ikionnellinen jos kokeet menee läpi. Lapsella paha hahmotushäiriö ja oppimisvaikeuksia sekä ongelmia oman toiminnan ohjauksessa.