Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on "romanttinen paikka"

Vierailija
22.11.2020 |

"Hän kosi minua romanttisessa paikassa."
"Harmittaa tosi paljon, ettei puolisoni päässyt tänne, kun tämä on niin romanttinen paikka."

Oletteko kuulleet kenenkään käyttävän ilmaisua romanttinen paikka? Mitä ihmettä se tarkoittaa? Olen kysellyt kavereilta. Vastaukset on tyyliin "...ööö joku auringonlasku varmaan" ja "ehkä joku hiekkaranta". Mutta mikä noista tai mistään muusta paikasta tekee romanttisen? Onko sille jotain määritelmää? Onko sinulla sille oma määritelmä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jossa ei ole tunnelman pilaajia.

Vierailija
2/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta romanttinen paikka on mikä tahansa paikka, jossa kokee toisen ihmisen kanssa jonkin romanttisen, merkittävän hetken tai tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta romanttinen paikka on mikä tahansa paikka, jossa kokee toisen ihmisen kanssa jonkin romanttisen, merkittävän hetken tai tilanteen.

Entä kun joku sanoo vaikka että tämä on niin romanttinen paikka, että pitää ensi kerralla tulla kahdestaan puolison kanssa? Ei siinä paikassa silloin ole vielä koettu mitään romanttista hetkeä

Vierailija
4/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on pieni saunamökki  kotinsa lähellä sijaitsevan järven rannalla. Vietimme siellä yhden alkukesän viikonlopun naisystäväni kanssa ja se paikka oli todella romanttinen. Sää ei suosinut, mutta jotain siinä oli, kun terassilla istuimme katselemassa sadetta viinilasillisten kanssa, lähekkäin, samaan vilttiin kietoutuneina. Samoin saunominen yöllä kynttilän valossa jne.

Sama paikka juhannuksena oli sitten ihan kaikkea muuta kuin romanttinen. Sisarusten muksut riehuivat vesileluilla, veli tappeli vaimonsa kanssa, isä pölötti taukoamatta politiikasta ja äiti kaatuili jurrissa lupiinipusikkoon.

Eli ei sillä paikalla varmaan loppujen lopuksi ole väliä, vaan tilanteella ja oikealla henkilöllä siinä tilanteessa (oli hän paikalla tai ei).

5/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käytä tuota ilmausta, vaan ajattelen enemmän samalla tavalla kuin kommentoija 2, mutta uskoisin että sillä tarkoitetaan paikkaa, joka on sanojan mielestä kaunis, tunnelmallinen ja sellainen että se mahdollistaa intiimin hetken eli ettei ole muita ihmisiä lähellä.

Vierailija
6/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun joku sanoo vaikka että tämä on niin romanttinen paikka, että pitää ensi kerralla tulla kahdestaan puolison kanssa? Ei siinä paikassa silloin ole vielä koettu mitään romanttista hetkeä

No, hän kokee asian eri lailla kuin minä, Itse voisin sanoa, että "tämä on hieno/kaunis paikka, pitää tulla ensi kerralla puolison kanssa". 

Minulle paikka ei sellaisenaan ole romanttinen, mutta joku paikka voi olla kiehtova, tunnelmallinen, kaunis, hieno, tms. Romanttiseksi minulle paikan tekee se, jos siinä kokee jotain romanttista toisen kanssa.

Siis oletan nyt, että puhe on parisuhderomantiikasta. Kyllähän romantiikka tarkoittaa myös tyylisuuntausta ja filosofista koulukuntaa, mutta se lienee nyt eri asia, mitä tässä ketjussa haetaan.

Vierailija
7/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaverin ahdas wc, jos seura vain on oikeaa ja oikealla tuulella.

Vierailija
8/8 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän