Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitaan, jos yhdistyksessä joutuu poissaolevana valituksi hallitukseen, vaikka on ilmoittanut että ei rupea?

Vierailija
22.11.2020 |

Vuosikokous on ajankohtana, jolloin en ole Suomessa, jos koronatilane sallii. Mulle sanottiin, että he valitsevat minut silti vaikka olen sanonut useaan kertaan ei ja kielsin taas. Jos saavat jäsenistölle valehdeltua, että olen suostunut, mitä teen jos valitsevat? En missään tapauksessa aio suostua. Pitääkö minun jättää eronpyyntö välittömästi vai sanoa, että en hyväksy valintaa? Minulla ei ole aikaa ja muitakin syitä on, mutta pitäisi riittää ihan ilman syytä kun sanon että ei.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita hallitukselle ennakkoon tiedoksi, että et ole käytettävissä, mieluiten säpolla niin siitä jää merkintä lähetettyihin sulle itsellesi.

Vierailija
2/4 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että yhdistystoiminta on mennyt tällaiseksi! Minä olin iloisesti ja tyytyväisenä yhdessä hallituksessa, jossa minulla oli hallituksen jäsenenä tietty rooli. Ikävä kyllä puheenjohtaja oli mukana lähinnä saadakseen CV-merkinnän. Hänellä oli niin paljon hommaa muissakin haalimissaan tehtävissä, ettei enää jaksanut pysyä perässä yhdistyksemme hommissa.

PJ:n unohtelujen ja sekoilujen takia huomasin olevani kahdessa todella isossa roolissa hallituksessa, pyytämättä ja yllättäen. Molemmissa hommissa olisi ollut työtä kolmelle.  En edes saanut mitään käytännön asioita hoidettua, koska usein olisi tarvittu edes pientä kontribuutiota puheenjohtajalta (esim. allekirjoitus tms.). Lähdin kohteliaasti. En enää ihmettele sitä, miksi noihin yhdistyshommiin ei saa mukaan ketään.

Laita tosiaan sähköpostia _koko_ hallitukselle. Jos tulet silti valitukselle, kieltäyty paikasta kirjallisesti. Älä anna mitään tietojasi hallitukselle, näin sinut on mahdotonta merkitä rekisteriin jäseneksi. Tarkista vielä jossain vaiheessa, että sinua ei ole merkitty jäseneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, että yhdistystoiminta on mennyt tällaiseksi! Minä olin iloisesti ja tyytyväisenä yhdessä hallituksessa, jossa minulla oli hallituksen jäsenenä tietty rooli. Ikävä kyllä puheenjohtaja oli mukana lähinnä saadakseen CV-merkinnän. Hänellä oli niin paljon hommaa muissakin haalimissaan tehtävissä, ettei enää jaksanut pysyä perässä yhdistyksemme hommissa.

PJ:n unohtelujen ja sekoilujen takia huomasin olevani kahdessa todella isossa roolissa hallituksessa, pyytämättä ja yllättäen. Molemmissa hommissa olisi ollut työtä kolmelle.  En edes saanut mitään käytännön asioita hoidettua, koska usein olisi tarvittu edes pientä kontribuutiota puheenjohtajalta (esim. allekirjoitus tms.). Lähdin kohteliaasti. En enää ihmettele sitä, miksi noihin yhdistyshommiin ei saa mukaan ketään.

Laita tosiaan sähköpostia _koko_ hallitukselle. Jos tulet silti valitukselle, kieltäyty paikasta kirjallisesti. Älä anna mitään tietojasi hallitukselle, näin sinut on mahdotonta merkitä rekisteriin jäseneksi. Tarkista vielä jossain vaiheessa, että sinua ei ole merkitty jäseneksi.

Kiitos vastauksesta. Vähän samaa, pj on niittämässä mainetta ja kunniaa ja on esillä aina kun on tarpeen, mutta ei hoida hommiaan, vähän eri syistä tosin kuin sinun mainitsemissasi. Mietinkin jotain tuollaista, mutta ajattelin, että onkohan liioittelua. Ajattelin ilmoittaa niin monella kanavalla kuin pystyy ja ottaa vielä kuvakaappaukset. Heillä on tosiaan vaikeuksia saada ketään muutamaan vastuutehtävään, mutta siitä huolimatta en suostu. 

Vierailija
4/4 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Vähän samaa, pj on niittämässä mainetta ja kunniaa ja on esillä aina kun on tarpeen, mutta ei hoida hommiaan, vähän eri syistä tosin kuin sinun mainitsemissasi. Mietinkin jotain tuollaista, mutta ajattelin, että onkohan liioittelua. Ajattelin ilmoittaa niin monella kanavalla kuin pystyy ja ottaa vielä kuvakaappaukset. Heillä on tosiaan vaikeuksia saada ketään muutamaan vastuutehtävään, mutta siitä huolimatta en suostu. 

Juuri noin kannattaa tehdä. Tee mahdollisimman monelle selväksi, ettet ole käytettävissä. Kerro, miten kävi!