Kokematon, mistä koet jääneesi paitsi?
Sinä, joka olet jäänyt parisuhde- tai seksimielessä kokemattomaksi, koetko, että olet jäänyt jostain paitsi kun et ole onnistunut löytämään kumppania nuoremmalla iällä, ja ns. normaalin ikäisenä? Pidätkö ahdistavana sitä faktaa, että saatat olla hirvittävät määrät jäljessä teinejä vaikka olet itse jo aikuinen, jopa keski-ikäinen? Vai oletko vaan tyynesti sinut sen asian kanssa, että löydät joskus ehkä jonkun jos/kun sen aika on?
Itse koen jokseenkin vaikeana sen ajatuksen, että on niinkin paljon kehityksessä jäljessä, että ei ole koskaan edes suudellut naista. On ihan uskomattoman kova kynnys ikinä tehdä mitään seksuaalista naisen kanssa jos sellainen mahdollisuus eteen joskus tulisikin. Jos ajatellaan, että nainen on aloittanut seksuaalisen kanssakäymisen 17-vuotiaana, niin hänellä on kymmenen vuoden kokemus noista asioista, kun taas itse joutuisin ihan kylmiltään hyppäämään ns. "isojen poikien liigaan". Minua ei haittaa itse kokemattomuus, eikä minulla sinällään ole mikään kiire harrastaa seksiä yms. mutta se kokemattomuus vaan aiheuttaa juurikin sen, että tulee enemmän paineita "suoriutua" jos joskus se tilanne eteen tulee.
Minua vähän ahdistaa myös nähdä teinipareja jossain kauppakeskuksissa, jotenkin alkaa välittömästi v*tuttamaan ja surettamaan se fakta, että siitä touhusta on jäänyt kokonaan paitsi. Siinä aina kokee itsensä ihan älyttömän epänormaaliksi ja paskaksi, ja tulee mieleen se kaikki ikävä sieltä teinivuosilta. Siellä ne teinit istuu käsikkäin tai muuten kiehnää vierekkäin, kun taas itse samoihin aikoihin koki pelkkää halveksuntaa ja pilkkaa. Kaikki olisi ollut niin paljon helpompaa kun olisi ollut normaali nuori ja saanut ne tarvittavat kokemukset siinä ikähaarukalla 15-19v. kun suurin osa ihmisitä ne ensisuudelmat ja muut jutut kokevat.
Terveisin Naispelko27
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun sä jauhat päivästä toiseen tätä samaa kakkaa täällä palstalla, niin niin kauan olet yksin. Jos hakkaa päätään seinään joka päivä, ja odottaa jonkun asian silti muuttuvan, niin se on vain yksinkertaisesti tyhmyyttä.
Ihan sama oikeus minulla on jauhaa samaa kakkaa päivästä toiseen kuin kaikilla muillakin täällä. Ja vaikka lopettaisinkin kakan jauhamisen niin ei se mitään muuta, ei ole muuttanut ennen, eikä muuttaisi nytkään. Paljon harmittomampaa minun kakan jauhamiseni on kuin monen muun, jotka haukkuvat täällä ihmisiä heidän oikeilla nimillään, tai muuten levittelevät heidän asioitaan ihan mutulla. Itse olen ainakin sen oppinut palstaillessani, että en edes avaa keskusteluja joiden tiedän ärsyttävän itseäni. Samaa suosittelen kyllä vahvasti muillekin, pääsee nimittäin paljon helpommalla.
Enkä minä enää odota asioiden muuttuvan mihinkään, en ole enää vuosiin odottanut. Siihen tarvittaisiin niin paljon muutoksia minussa, ja osaan niistä muutoksista en ole itse ihan rehellisesti sanottuna valmis. Että sinällään tilanne on vain hyväksyttävä.
Terveisin Naispelko27
Et avaa keskusteluja, jotka ärsyttävät sinua. Mutta kauppakeskuksen teinit ärsyttävät sinua kuitenkin. Pääsisit sinäkin paljon helpommalla, jos et vain katso. Mutta ei. Sinä haluat velloa itsesäälissä nyt ja aina.
Silmät kiinnikö pitäisi kulkea? Aika vaikeaa on liikkua ihmisten ilmoilla ilman, että näkee pariskuntia. Pitäisi varmaan komeroitua, mutta sitten taas saisi kuunnelle sitä miten pitää poistua kotoa. AV:lla taas on aika helppo ohittaa sellaiset keskustelut joiden otsikosta jo näkee mistä on kysymys.
Terveisin Naispelko27
Älä heittäydy tyhmäksi. Sun katse hakeutumalla hakeutuu pariskuntiin. Kukaan ihminen ei katso jokaista vastaantulevaa ihmistä. Sä vaan haluat ignoorata yksinkulkevat ja toljotat pariskuntia, näköjään varsinkin teinejä. Ja sitten voit taas rypeä itsesäälissä ja tulla tänne avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sinällään tilanne on vain hyväksyttävä.
Terveisin Naispelko27
En usko, että kannattaa ns. hyväksyä sellainen tilanne, jota ei oikeasti hyväksy, eikä halua.
Suosittelen sinulle esim. secret kirjaa, tai muita vastaavia, siinä on paljon hömppää, mutta se perusidea toimii, tai tule esim. tumblriin LOA blogeille keskustelemaan, inspiroitumaan?
Enpä ole koskaan moisista kirjoista tai blogeista kuullutkaan. Ehkä pitäisi tutustua.
Kun on vuosia yrittänyt sitä kumppania löytää, niin aika helppo ratkaisu oli luovuttaa se yrittäminen ja tulla ruikuttamaan palstalle. Ei ehkä se fiksuin ratkaisu, mutta täältä sentään löytää kohtalotovereitakin, joiden kanssa on oikein miellyttävää jakaa kokemuksia ja pohdiskella erinäisiä syitä siihen miksi asiat ovat kuten ovat.
Terveisin Naispelko27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun sä jauhat päivästä toiseen tätä samaa kakkaa täällä palstalla, niin niin kauan olet yksin. Jos hakkaa päätään seinään joka päivä, ja odottaa jonkun asian silti muuttuvan, niin se on vain yksinkertaisesti tyhmyyttä.
Ihan sama oikeus minulla on jauhaa samaa kakkaa päivästä toiseen kuin kaikilla muillakin täällä. Ja vaikka lopettaisinkin kakan jauhamisen niin ei se mitään muuta, ei ole muuttanut ennen, eikä muuttaisi nytkään. Paljon harmittomampaa minun kakan jauhamiseni on kuin monen muun, jotka haukkuvat täällä ihmisiä heidän oikeilla nimillään, tai muuten levittelevät heidän asioitaan ihan mutulla. Itse olen ainakin sen oppinut palstaillessani, että en edes avaa keskusteluja joiden tiedän ärsyttävän itseäni. Samaa suosittelen kyllä vahvasti muillekin, pääsee nimittäin paljon helpommalla.
Enkä minä enää odota asioiden muuttuvan mihinkään, en ole enää vuosiin odottanut. Siihen tarvittaisiin niin paljon muutoksia minussa, ja osaan niistä muutoksista en ole itse ihan rehellisesti sanottuna valmis. Että sinällään tilanne on vain hyväksyttävä.
Terveisin Naispelko27
Et avaa keskusteluja, jotka ärsyttävät sinua. Mutta kauppakeskuksen teinit ärsyttävät sinua kuitenkin. Pääsisit sinäkin paljon helpommalla, jos et vain katso. Mutta ei. Sinä haluat velloa itsesäälissä nyt ja aina.
Silmät kiinnikö pitäisi kulkea? Aika vaikeaa on liikkua ihmisten ilmoilla ilman, että näkee pariskuntia. Pitäisi varmaan komeroitua, mutta sitten taas saisi kuunnelle sitä miten pitää poistua kotoa. AV:lla taas on aika helppo ohittaa sellaiset keskustelut joiden otsikosta jo näkee mistä on kysymys.
Terveisin Naispelko27
Älä heittäydy tyhmäksi. Sun katse hakeutumalla hakeutuu pariskuntiin. Kukaan ihminen ei katso jokaista vastaantulevaa ihmistä. Sä vaan haluat ignoorata yksinkulkevat ja toljotat pariskuntia, näköjään varsinkin teinejä. Ja sitten voit taas rypeä itsesäälissä ja tulla tänne avautumaan.
Oliko sinulla jotain annettavaakin tähän keskusteluun, vai ihanko huviksesi tulit aukomaan päätä? Sinun katse ihan hakeutumalla hakeutuu palstaulisijoiden otsikoihin, että pääset räkyttämään. Kai se on harrastus siinä missä itsesääli ja avautuminenkin.
Terveisin Naispelko27
Vierailija kirjoitti:
Mukava kyllä kuulla, että vastoinkäymisitä ja omista henkilökohtaisista syistä huolimatta onnistuit kumppanin löytämään, ja tuota kautta varmaan itseluottamustakin asian suhteen. Tuo on varmasti monelle se melkeinpä ainoa mahdollisuus, että jättää kertomatta kokemattomuudestaan, mutta osaako sitten kuitenkaan peittää sen kokemattomuutensa niin hyvin, että ei jää valheesta kiinni. Ja kumpiko sitten on pahempi, olla kokematon vaiko se että vaikuttaa kokeneelta, mutta huonolta sängyssä? Parashan olisi varmasti kaikkien kannalta, että löytyy se kumppani, joka on ymmärtäväinen ja antaa aikaa opiskella sitä seksuaalisuutta sen kumppaninsa kanssa.
Terveisin Naispelko27
Naiset nuuskivat sen, että olet neitsyt - jopa teinitytöt. Jos nainen haluaa pippeliäsi niin häntä ei häiritse, että olet neitsyt. Älä koeta peitellä sitä siis turhaan.
Hakeudu tilanteisiin joissa on naisia vaikka opiskelijabileet ja usko pois että ensimmäinen kerta tulee sujumaan koska paneminen on koodattu DNA:han ja ajattelet turhaan kuinka toimia oikeassa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko27
En usko, että kannattaa ns. hyväksyä sellainen tilanne, jota ei oikeasti hyväksy, eikä halua.
Suosittelen sinulle esim. secret kirjaa, tai muita vastaavia, siinä on paljon hömppää, mutta se perusidea toimii, tai tule esim. tumblriin LOA blogeille keskustelemaan, inspiroitumaan?
Enpä ole koskaan moisista kirjoista tai blogeista kuullutkaan. Ehkä pitäisi tutustua.
Kun on vuosia yrittänyt sitä kumppania löytää, niin aika helppo ratkaisu oli luovuttaa se yrittäminen ja tulla ruikuttamaan palstalle. Ei ehkä se fiksuin ratkaisu, mutta täältä sentään löytää kohtalotovereitakin, joiden kanssa on oikein miellyttävää jakaa kokemuksia ja pohdiskella erinäisiä syitä siihen miksi asiat ovat kuten ovat.
Terveisin Naispelko27
Oletko millään tavalla muuttunut siitä kun viimeksi etsit aktiivisesti kumppania? Oletko kehittänyt itseäsi vuosien aikana? Jos olet, kannattaa heittää verkot vesille uudestaan. Ei sitä tiedä jos nyt osuisikin sopiva ihminen kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä päädyin ensimmäiseen seurustelusuhteeseeni joka samalla on ensimmäinen seksuaalinen suhteeni, niin vanhana, että en edes viitsi kirjoittaa ikääni tänne. Enkä koe jääneeni mistään paitsi, päin vastoin olen säästynyt monilta ikäviltä nuoruuden kokemuksilta, olen siis nainen. En usko, että seksielämän aloittaminen olisi ollut niin luontevalta ja hyvältä tuntuvaa jos olisin tehnyt sen teininä tai kaksikymppisenä, nuorille tytöille nämä asiat eivät ole helppoja. Ajatus siitä, että olisin ollut jotenkin jäljessä teinejä on outo, koska ihmisen seksuaalisuus kehittyy iän myötä vaikka kokemusta seksistä toisen ihmisen kanssa ei olisikaan. Minun seksuaalisuuteni ei ollut seksielämää aloittaessani verrattavissa teinin seksuaalisuuteen, vaan olin kypsä aikuinen myös seksuaalisuuden osalta. Olin vain kokematon, en kehittymätön.
Hyvin kirjoitettu. Monillehan se seksin harrastaminen on sellainen "pakko", että neitsyydestä/poikuudesta on päästävä eroon tiettyyn ikään mennessä, tai siksi kun kaveritkin on jo kokeneet. Todella väärä ajatusmalli, mutta minun on erittäinkin helppo myöntää ajattelevani noin. Teininä monetkin asiat saattavat tapahtua painostuksen alaisena ja siten, että ei oikeasti ole valmis. Monelle nuo nuoruuden kokemukset sitten aiheuttavat monenlaisia ongelmia sen oman seksuaalisuutensa kanssa. Voin sinällään olla tyytyväinen, että en ole ainakaan hätäillyt asioiden suhteen ja hankkiutunut esim. maksulliselle. Se nyt ei kohdallani ole oikeastaan edes vaihtoehto.
Hienoa kuulla, että sait omat kokemuksesi hyvällä tavalla, ja silloin kun sen aika oli. Mukava kuulla miten osasit olla sinut sen seksuaalisen kokemattomuuden kanssa, ja löysit ilmeisesti sellaisen kumppanin jonka kanssa ne kokemukset sitten olivat luontevia. Melkein veikkaisin, että suurin osa ei osaa ajatella noin kuin sinä, vaan vaipuu tänne synkkyyden puolelle missä esimerkiksi minäkin olen asian suhteen. Sehän on ikuinen kierre josta sitten on vaikea nousta pois, sinne jääkin vähän jumiin hautomaan niitä samoja asioita ja syventää vain sitä negatiivisuuden kierrettä. Samalla kehittää juurikin sen pelkotilan seksuaalisuutta kohtaan, häpeää itseään ja pakenee mahdollisuuksia.
Terveisin Naispelko27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kyllä kuulla, että vastoinkäymisitä ja omista henkilökohtaisista syistä huolimatta onnistuit kumppanin löytämään, ja tuota kautta varmaan itseluottamustakin asian suhteen. Tuo on varmasti monelle se melkeinpä ainoa mahdollisuus, että jättää kertomatta kokemattomuudestaan, mutta osaako sitten kuitenkaan peittää sen kokemattomuutensa niin hyvin, että ei jää valheesta kiinni. Ja kumpiko sitten on pahempi, olla kokematon vaiko se että vaikuttaa kokeneelta, mutta huonolta sängyssä? Parashan olisi varmasti kaikkien kannalta, että löytyy se kumppani, joka on ymmärtäväinen ja antaa aikaa opiskella sitä seksuaalisuutta sen kumppaninsa kanssa.
Terveisin Naispelko27
Naiset nuuskivat sen, että olet neitsyt - jopa teinitytöt. Jos nainen haluaa pippeliäsi niin häntä ei häiritse, että olet neitsyt. Älä koeta peitellä sitä siis turhaan.
Hakeudu tilanteisiin joissa on naisia vaikka opiskelijabileet ja usko pois että ensimmäinen kerta tulee sujumaan koska paneminen on koodattu DNA:han ja ajattelet turhaan kuinka toimia oikeassa tilanteessa
Voi hyvinkin olla, että tietynlaisista ihmisistä se kokemattomuus huokuu. Mutta itse en ainakaan voi mennä sanomaan toisesta, että onko hän ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä vai ei.
Joku tuolla aiemmin totesikin, että naisten tapaaminen on vaikeaa. Minua esimerkiksi ei ole koskaan pyydetty mihinkään bileisiin, eikä korviini ole saatettu minkäänlaista tietoa, että missä sellaisia on edes pidetty. Eli siinä mielessä on varmaan aika monta teoreettista mahdollisuutta mennyt sivuun kun ei ole noista hommistakaan kokemusta tullut. Ja kun ei tullut silloin teininä ryypättyä, niin on se aikuisiälläkin sitten jäänyt äärimmäisen vähäiseksi, eikä ole tullut baareihinkaan lähdettyä yksin norkoilemaan.
Terveisin Naispelko27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko27
Terveisin Naispelko27
Oletko millään tavalla muuttunut siitä kun viimeksi etsit aktiivisesti kumppania? Oletko kehittänyt itseäsi vuosien aikana? Jos olet, kannattaa heittää verkot vesille uudestaan. Ei sitä tiedä jos nyt osuisikin sopiva ihminen kohdalle.
Olen minä nykyään jonkin verran sosiaalisempi kuin aiemmin, olen töissä ja päässyt pois vanhempieni nurkista. Että sinällään muutoksia on tapahtunut kuitenkin siihen suuntaan, että ihan välittömästi en ehkä saisi punaista rastia päälleni jos joku haluaisikin kanssani tutustua. Kokeilin minä kesällä tinderiä, mutta se oli suoranainen katastrofi. En oikein omalla kohdallani keksi mitään muuta mahdollisuutta etsiä kumppania kuin netti, muuten se on sitten sitä, että se kumppani tulee vastaan jos on tullakseen. Ja nykyään suurin osa nettideittailusta taitaa olla sen tinderin takana, ja se on helkkarin pinnallista ja käsittääkseni aika pitkälti paneskeluun perustuvaa. Ulkonäköni kun on sitä alhaisempaa keskitasoa, niin ei se tinder ihan huikea menestys ole kohdallani.
Terveisin Naispelko27
Joo, sinä vain et muutu. Olisit laittanut nimimerkkisi jo otsikkoon niin ei tarvitsisi avata keskustelua jonka sisällön tietää.