Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsastan, mutta pelkään hevosia. Kohtalotovereita?

Vierailija
22.11.2020 |

Maha kääntyy ympäri pelkästä hevosenhajusta, joka laukaisee pelon. Arvaamattomia, hermostuneita eläimiä. Hirveetä laittaa satulaa ja suitsia hermokimpulle. Mutta ratsastaminen on kivaa, aivan ihanaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen keppihevosta hevoskammoiselle.

Vierailija
2/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelon tunne on mahtava! Olen tutkinut sitä elämässäni ja saanut vastauksia siihen. Olen hevodihmisiä ja kiinalaisessa horoskoopissa metalli hevonen eli olen syntynyt 1990 eli täydellinen mileniaani. 1990 syntyneet ovat aitoja alkuperäisiä milleniaaneja.

Minä voitan sen pelon tunteen aistimalla sitä mitä hevonen haluaa ja olen oppinut erittäin tehokkaasti kommumikoimaan hevosten kanssa vaikka olen vain 1-4kertaa ollut hevosen selässä. Olen yksi merkittävimmistä milleniaaneista universumissamme tai maapallossamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäännyt nuoruudesta pelko kun hermoheikko hevonen suoraan sanoen hyökkäsi kimppuuni karsinassa ja puri poskesta palan pois. Yritti ensi näykätä ja kun lämäytin harjalla ryntäsisiin sekosi täysin. Normi hevosta komentaa niin yleensä uskovat. Mutta tuo oli tosi kovapäinen.

Tästä johtunen olen aika varovainen kun ratsastuskoulussa laittamaan kuntoon hevosta jota en tunne.

Vierailija
4/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama juttu, mutta me puhutaan varmaan ihan eri ratsastuksista.

Vierailija
5/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään ratsastamista, en hevosia niinkään. Toki en ota turhia riskejä, laitan aina päästä kiinni jos yhtään epäilen että se on tarpeen, en mielelläni kuljeskele laitsoilla ja tarhoissa jne.

Vierailija
6/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäännyt nuoruudesta pelko kun hermoheikko hevonen suoraan sanoen hyökkäsi kimppuuni karsinassa ja puri poskesta palan pois. Yritti ensi näykätä ja kun lämäytin harjalla ryntäsisiin sekosi täysin. Normi hevosta komentaa niin yleensä uskovat. Mutta tuo oli tosi kovapäinen.

Tästä johtunen olen aika varovainen kun ratsastuskoulussa laittamaan kuntoon hevosta jota en tunne.

Joillekkin hevoset ovat yksinkertaisia ja joillekkin monimutkaisia. Hevosta lähestyessä pääsääntöisesti ei lähdetä hevosta ratsastamaan vaan pitää antaa hevosen antaa ratsastaa sinua ja puhua kauniita niille ja kuunnella mitä ne sanovat ja tämä onnistuu vain hyvällä hoidolla. Osaan kesyttää häirintynyttä hevosta koska en ole ratsastaja tyyppejä ja hevoset tuntevat minut. He tietävät että olen hevosten puolestapuhujia ja lojaalisia heille.

Vierailija
7/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoset ovat tehneet eniten ihmisen eteen kaikista eläimistä koko ihmiskunnan historian ajan. He kuuntelevat ja ovat viisaita ja voimakkaita. Hevoset osasivat puhua kuten ihmiset tuhansia vuosia sitten.

Laitan linkin rap biisistä jonka rap teollisuuden pohatat ovat saaneet rukoillen Jumalaa ja se biisi on muinaisten hevosten laulama 4000 vuotta sitten.... pieniä palasia yhdistelemällä tämä on onnistunut ihmisiltä.

Koittakaa ite tehdä parempaa räppiä.

Vierailija
8/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää hevosia, mutta ratsastamista. Pystyn ratsastamaan, mutta se edellyttää säännöllisyyttä, että kävisin kerran viikossa. En kovin mielelläni ravaa ja laukata en halua.

Vierailija
9/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää hevosia, mutta ratsastamista. Pystyn ratsastamaan, mutta se edellyttää säännöllisyyttä, että kävisin kerran viikossa. En kovin mielelläni ravaa ja laukata en halua.

Käyntiä voisin kyllä ratsastaa maailman ympäri 😅 Se on ihanaa.

Vierailija
10/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pakotettiin hevosen selkään, itku kurkussa tottelin opettajaa. Käytiin siis koulun kautta ratsastuskoulussa tutustumassa.

Viime vuonna sain mahdollisuuden taluttaa vuoren kokoista hevosta! Olen hullu ja tyhmä niin suostuin. Hyvä etten kuollut pelosta. Se voima mikä niillä on! Huh.

Mutta kauniitahan ne ovat, en vain aio mennä tässä elämässä enää niiden lähelle. Ihailen kauempaa.

Vierailija
11/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ratsastusharrastuksen aikuisena, 25-vuotiaana. Kävin tunneilla, leireillä ja maastoratsastuksissa 5 vuoden ajan. Opin paljon, rakastin ratsastamista, mutta en koskaan päässyt kokonaan eroon hevospelostani. Kerran putosin pahasti, mutta senkin jälkeen jatkoin ratsastusta. Harmittaa vieläkin, kun yksi elämäni parhaista harrastuksista jäi taakse, kun perheenperustamisen aikaan lopetin.

Vierailija
12/14 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleppa mun kammariin ratsastaan.

Saat ilmaiset kyydit ja opetuksen ratsastuksen saloihin ja kävelet kuin ankkaa ainakin viikon.

Vierailija
13/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevoset ovat tehneet eniten ihmisen eteen kaikista eläimistä koko ihmiskunnan historian ajan. He kuuntelevat ja ovat viisaita ja voimakkaita. Hevoset osasivat puhua kuten ihmiset tuhansia vuosia sitten.

Laitan linkin rap biisistä jonka rap teollisuuden pohatat ovat saaneet rukoillen Jumalaa ja se biisi on muinaisten hevosten laulama 4000 vuotta sitten.... pieniä palasia yhdistelemällä tämä on onnistunut ihmisiltä.

Koittakaa ite tehdä parempaa räppiä.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
14/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratsastin alakouluikäisenä, enkä tietenkään pelännyt mitään. Kaikenlaista sattui, ja silloin (90-luvun alussa) tallitytöt hoiti käytännössä kaiken tallityön ilman, että kukaan aikuinen vahti. 

Yritin kokeilla vanhaa, rakasta harrastusta uudelleen aikuisiällä ja se oli aivan kamalaa! Olisin ehkä voinut valita tallin toisin, ja opettaja ehkä ymmärsi väärin taitotasoni, enkä itsekään hoksannut mennä aivan alkeistunneille. Moni asia palasi mieleen nopeasti, mutta sitä en osannut odottaa, kuinka paljon jännitin isoa hevosta sekä satuloidessa että ratsastaessa. Homma jäi muutamaan kertaan. 

Ehkä vielä joskus kokeilen uudestaan, en tiedä. Mutta ymmärrän hyvin, mistä ap puhuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi