Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä paksuille hiuksilleni on tapahtunut ja mikä tämä hiirenhäntä on? Apua!

Vierailija
22.11.2020 |

Olen huomannut, että minulta on viime aikoina lähtenyt paljon hiuksia, mutta en tajunnut kuinka paha tilanne oli, ennen kuin oma äitini kyseli minulta varovasti asiasta. Hän letitti pitkiä hiuksiani ja ihmetteli, miksi ne tuntuivat niin ohuilta. Myönnän, että viime vuodet ovat olleet hyvin raskaita, mutta voiko johtua pelkästään siitä miksi vähintään 1/3 ellei puolet hiuksistani on pudonnut päästä? Mitä ihmettä teen? En halua menettää loppujakin hiuksiani ja tilanne on todella pelottava. Nyt kaikki mahdolliset vinkit jakoon!

N38

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin hiusten harveneminen alkaa jo esivaihdevuosissa, taitaa sitäpaitsi olla melko yleinen ominaisuus suomalaisessa geeniperimässä. Kaljuuntuminen ja hiusrajan nousu kuuluu samaan kategoriaan. Eikä auta vitamiinit tai hormonit. 

Vierailija
22/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral hair loss treatments couldn’t be easier. You need only shampoo with Nizoral: two times per week for the first two weeks, and then subsequently once every two weeks. The key is to leave the Nizoral on your scalp for up to five minutes before you rinse your hair – that gives it enough time to work its magic.

The usefulness of Nizoral as one of the treatments for female hair loss can be traced to the anti-androgenic impact of the Ketoconazole. It reduces the production of testosterone in both men and women.

As a result, if your hair loss is caused or impacted by excessive testosterone solutions, Nizoral hair loss treatments might be effective for you. It’s definitely something to consider for those affected by androgenetic alopecia.

https://www.hairlossfixes.com/treatments-for-female-hair-loss/nizoral-h…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjäys ainakin pudottaa hiukset maahan.

Hiuksia ei ole tarkoitettu värjättäväksi.

Vierailija
24/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole aloittanut tai lopettanut hormonaalista ehkäisyä parin viime kuukauden aikana?

Raudan puutos aiheuttaa myös rajuakin hiustenlähtöä

Vierailija
25/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtöä lisää ikääntyminen, stressi, myös jotkut lääkitykset. Jos syöt säännöllisesti jotain lääkettä, tarkista sen pakkausselosteesta, onko sillä vaikutusta.

Voisit kokeilla Priorinia, mutta ainakaan itselläni se ei auttanut. Minulla siis alkoi hiukset katkeilla ja haurastua vaihdevuosien lähestyessä.

Kannattaa leikata ne hiirenhännät lyhyeksi, pitkä ohut tukka ei näytä hyvältä, mutta lyhyempi tukka näyttää helposti vähän paksummalta. Kampaaja tietää kyllä, kun kysyt neuvoa.

Itselläni auttoi myös - kuulostaa hassulta, mutta ohuilla hiuksilla kaikki säästävä hoito on hyväksi - se, että lopetin föönauksen ja annoin tukan olla mahdollisimman vähällä käsittelyllä. Ostin tangle teezer- harjan, se katkoo vähemmän hiuksia kuin normikammat ja -harjat.

Vierailija
26/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin hiusten harveneminen alkaa jo esivaihdevuosissa, taitaa sitäpaitsi olla melko yleinen ominaisuus suomalaisessa geeniperimässä. Kaljuuntuminen ja hiusrajan nousu kuuluu samaan kategoriaan. Eikä auta vitamiinit tai hormonit. 

Ei tietenkään, jos se niiden käytöstä johtuu:

Vierailija
27/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosilla voi olla myös positiivinen vaikutus hiuksiin. Sanon tämän, kun yleensä saa lukea vain sellaisesta, miten hiukset ohenevat vv:ssa.

No, ainakin minulla ja ystävälläni on edelleen pitkät hiukset kuuskymppisinä, ja ne ovat paksummat ja vahvemmat kuin koskaan aiemmin. Huomasin tämän kehityksen jo kymmenen vuotta sitten. Siksi innostuin kasvattamaan pituutta ja nyt hiukseni ovat pidemmät kuin teininä. Nuorena hiusten kasvu vain lakkasi tiettyyn pituuteen, nyt loppua ei näy.

Toki hiuksia aina lähtee muutamia pesun ja harjauksen yhteydessä, mutta tämå on normaalia. Uutta hiusta kasvaa tilalle. En silti tykkää näistä lyhyistä "tikuista" päälaella, kun helposti törröttävät sieltä ja pörhistävät kampauksen.

Käytättekö hormonikorvaushoitoa?

En, enkä ole koskaan käyttänytkään. Ihan luomuna mennään.

Vierailija
28/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanoliinissa on sitä ihmisperäistä hormonia, joka lampaalta pudottaa villat 4 viikkoa ruiskun jälkeen. Sille puetaan verkkotakki päälle samalla, niin se on helppo kerätä talteen. Method Bioclip.

https://csiropedia.csiro.au/biological-wool-harvesting-bioclip-1986/

"Terry O'Conner, an ex-shearer who won 27 state and national shearing titles,

is concerned Bioclip won't be as time-effective as conventional shearing and that there may be health risks.

"We still don't know what effects there are on the animal ... and humans who eat and handle [treated] sheep," he said."

Ihmisperäisen hormonin jäämiä jää aina rasvakudokseen, villarasva ja lanoliini ovat sitä.

http://www.smh.com.au/articles/2002/06/21/1023864503525.html

Vierailija
29/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tietysti yksi mahdollisuus. Omalla äidilläni on edelleen todella paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset hiukset, vaikka hän on 70-vuotias. Isän puolella naisilla on vanhoina hieman ohuempia hiuksia. On toki mahdollista, että olen tullut tässä asiassa enemmän heihin. Hieman kyllä epäilen, että tuosta syystä tapahtuva hiusten oheneminen tapahtuisi jo nyt ja näin rajuna ilmiönä. 

ap

Vierailija
30/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanoliinissa on sitä ihmisperäistä hormonia, joka lampaalta pudottaa villat 4 viikkoa ruiskun jälkeen. Sille puetaan verkkotakki päälle samalla, niin se on helppo kerätä talteen. Method Bioclip.

is concerned Bioclip won't be as time-effective as conventional shearing and that there may be health risks.

"We still don't know what effects there are on the animal ... and humans who eat and handle [treated] sheep," he said."

Ihmisperäisen hormonin jäämiä jää aina rasvakudokseen, villarasva ja lanoliini ovat sitä.

Kiitos että kerroit tässä lampaiden biokeritsemisestä, se oli minulle ihan uutta tietoa. En kuitenkaan ole vielä löytänyt yhtymäkohtaa ihmisen hiusten harvenemisen ja tämän metodin välillä. Missään ei myöskään sanota, että lanoliini pudottaisi ihmiseltä hiukset päästä. Villassa on lanoliinia ja ihmiset ovat käyttäneet villapäähineitä ja -vaatteita tuhansia vuosia, samoin kuin lanoliinipohjaisia voiteita.

ap

Vierailija
31/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosilla voi olla myös positiivinen vaikutus hiuksiin. Sanon tämän, kun yleensä saa lukea vain sellaisesta, miten hiukset ohenevat vv:ssa.

No, ainakin minulla ja ystävälläni on edelleen pitkät hiukset kuuskymppisinä, ja ne ovat paksummat ja vahvemmat kuin koskaan aiemmin. Huomasin tämän kehityksen jo kymmenen vuotta sitten. Siksi innostuin kasvattamaan pituutta ja nyt hiukseni ovat pidemmät kuin teininä. Nuorena hiusten kasvu vain lakkasi tiettyyn pituuteen, nyt loppua ei näy.

Toki hiuksia aina lähtee muutamia pesun ja harjauksen yhteydessä, mutta tämå on normaalia. Uutta hiusta kasvaa tilalle. En silti tykkää näistä lyhyistä "tikuista" päälaella, kun helposti törröttävät sieltä ja pörhistävät kampauksen.

Kyllä, kun nuo naisten testotasot kasvaa ikääntyessä ja se ruokavalio kunnossa. Itselläkin paksut ja hyväkuntoiset hiukset samoin tuhero. E-pillerit oli huono juttu myös hiuksille aikoinaan. 👌

Vierailija
32/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että kerroit tässä lampaiden biokeritsemisestä, se oli minulle ihan uutta tietoa. En kuitenkaan ole vielä löytänyt yhtymäkohtaa ihmisen hiusten harvenemisen ja tämän metodin välillä. Missään ei myöskään sanota, että lanoliini pudottaisi ihmiseltä hiukset päästä. Villassa on lanoliinia ja ihmiset ovat käyttäneet villapäähineitä ja -vaatteita tuhansia vuosia, samoin kuin lanoliinipohjaisia voiteita.

ap

Kyllä se kaikki lankavilla on pesty ennen kuin kauppaan menee. Missään ei sanota? Ei tietenkään, kun ei sivuvaikutuksista kukaan halua missään puhua, kun usko on niin vahva, se pilleriusko:-X

Olen oppinut tuon menetelmän 1977 lammaskurssilla. Kyllä siitä on olemassa tietoa. Miksi ei lääkäreillä, on tietysti vakavampi asia?

Vierailija
33/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä se kaikki lankavilla on pesty ennen kuin kauppaan menee. Missään ei sanota? Ei tietenkään, kun ei sivuvaikutuksista kukaan halua missään puhua, kun usko on niin vahva, se pilleriusko:-X

Olen oppinut tuon menetelmän 1977 lammaskurssilla. Kyllä siitä on olemassa tietoa. Miksi ei lääkäreillä, on tietysti vakavampi asia?

Voisitko linkittää yhden luotettavan lähteen, jossa kerrotaan villan/lanoliinin käytöllä olevan yhteys ihmisen hiustenlähtöön?

Vierailija
34/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääravintoasi on pullat, leipä, riisi, limsat ja karkit, niin muuta asiaa. Jotkut ihmiset oikeasti elävät siten.

Vierailija
35/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli luonnonkiharat ja paksut hiukset jotka alkoivat ohentua kun täytin 45 vuotta. Nyt olen 51 ja hiuksia on jäljellä noin puolet entisestä.

Hiusten oheneminen kulkee äitini puolelta suvussa. Mummoni käytti peruukkia koska hänellä oli niin ohuet hiukset että päälaki paistoi läpi. Äidilläni on ollut samanlaiset paksut hiukset kuin minulla ja hänelläkin alkoi oheneminen nelikymppisenä. Hänellä on 5 siskoa joilla on myös kaikilla lähtenyt puolet hiuksista keski-iässä.

Odottelen tässä kauhulla kuinka ohueksi omat hiukseni vielä menevät. Hiukseni ovat pitkät ja kohta on edessä lyhyeksi leikkaaminen koska ponnari on jo lähestymässä rotanhäntämallia. Ennen niin helpot ja kauniit nutturatkin ovat muisto vain. 😕

Vierailija
36/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja viimeisen vuoden aikana hiuksia on lähtenyt huolestuttavalla tahdilla. Hiukset ovat ohentuneet ainakin kolmanneksen. Minulla on selvät esivaihtarioireet ja mitä olen aiheesta lukenut, arvelen, että tämä on syy. Minulla on aina ollut paksut hiukset, joten hiukseni eivät vielä näytä pahalta mutta saa nähdä miten tässä lopulta käy. Tällä hetkellä minulla on puolipitkät hiukset enkä haluaisi lyhyitä hiuksia.

Vierailija
37/72 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-vuotias ja tänä syksynä on lähtenyt hiuksia ihan älyttömästi varsinkin ennen menkkoja. Mulla on muutenkin ohuet hiukset, joten huolestuttaa. Epäilen, että se hiustenlähtö stressistä, mutta en ole varma.

Vierailija
38/72 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voisitko linkittää yhden luotettavan lähteen, jossa kerrotaan villan/lanoliinin käytöllä olevan yhteys ihmisen hiustenlähtöön?

Se on jäämänä lampaanrasvassa, kuten kaikki myrkyt yleensäkin tehoavat parhaiten rasvassa. Siksi evira (nyk. Ruokavirasto) etsi myrkkyjä ainoastaan rasvoista, sanoivat dioksiinimekkalan aikana. Se oli se, kun Valion dioksiinikermat oli jo myyty, muistatko? Silt eivät vaatineet edes guarin toimittajan vaihtamista! Miksi se ei vaikutaisi ihmiseen, kun vaikuttaa lampaaseenkin?

https://www.meritnation.com/ask-answer/question/what-hormone-is-injecte…

Vierailija
39/72 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että tällaiseen tutkimukseen kukaan olis myöntänyt varoja, kun business toimii toisinpäin.

https://apvma.gov.au/sites/default/files/publication/28761-prs-recombin…

Vierailija
40/72 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/solusyklin_saately/

Periaatteessa asia on tunnettu pitkään. Itse en lanoliinia ole koskaan käyttänyt muuta kuin hahtuvasta kutoessa sen tuntee käsissä. Suomilampaalla sitä Bioclip-menetelmää ei tietääkseni käytetä, kun on erilainen villa, ei tarvi. Ulkolaista lampaanlihaa en myöskään käytä, koska se täytyy olla luomua ja kotimaistakin on tarjolla.