En pysty olemaan edes yhtä viikonloppua juomatta alkoholia. Olenko alkoholisti?
Jos olen illan yksin kotona niin aina on pakko hakea joko viinipullo tai 6päkki olutta. Ahdistaa ajatus siitä että olisi vaan selvinpäin kun on viikonloppuilta eikä ole mitään tekemistä ja on vaan yksin kotona.
Olenko alkkis?
Kommentit (59)
Mutta silloin jos olen ollut ihmisten parissa ja on ollut tekemistä niin ei ole käynyt mielessäkään juominen.
Minua ei ahdista, mutten halua. Olen joskus ollut ja se on tylsää. Tuntuu aivan arki-illalta. Mitäpä minä itseäni kiusaamaan, kun pakko ei ole. Kumma juttu muuten, että arkena ei edes tee viinaa mieli, kun tietää kellon herättävän aamulla.
Suurkuluttaja kirjoitti:
Minua ei ahdista, mutten halua. Olen joskus ollut ja se on tylsää. Tuntuu aivan arki-illalta. Mitäpä minä itseäni kiusaamaan, kun pakko ei ole. Kumma juttu muuten, että arkena ei edes tee viinaa mieli, kun tietää kellon herättävän aamulla.
Joo, on mullakin toi ongelma että ilman alkoholia tuntuu just joltain arki-illalta ja tulee olo että nyt ei saa olla kivaa.
Et ole. Olet ilmeisesti samanlainen kuin minä ja monet muut: Ei vain ole muuta mielekästä tekemistä. Jos tulee jotain kivaa tekemistä, ei ole mitään tarvetta juoda.
Olet selvästi alkoholiriippuvainen, josta tulee jossain vaiheessa alkoholisti joka tulee kuolemaan alkoholin aiheuttamiin sairauksiin. Jokainen alkoholisti on ollut joskus sellainen kuin sinä juomatavoiltaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
No kuulostaa tosiaan vaan siltä, ettei sulla oo parempaakaan tekemistä. Tavan vuoksi tulee sitten juotua.
Pääsääntöisesti suurimmalla osalla ihmisistä alkoholinkäyttö lisääntyy, ei vähene, ja jossain vaiheessa riippuvuus on niin voimakas, että alkoholia on pakko saada joka päivä.
Kannattaa nauttia elämästä niin kauan se kestää täysin rinnoin -kippis sille!
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi alkoholiriippuvainen, josta tulee jossain vaiheessa alkoholisti joka tulee kuolemaan alkoholin aiheuttamiin sairauksiin. Jokainen alkoholisti on ollut joskus sellainen kuin sinä juomatavoiltaan.
Ja sinä tiedät, että kaikille käy kuvailemallasi tavalla? Minun keski-ikäisessä kaveripiirissäni enemmistö on samanlaisia kuin minä, eikä yhdestäkään ole tullut vielä alkoholisti.
Vastauksesi tietysti on, että viimeistään eläkkeellä, kun kello ei enää herätä aamulla.
Muista pidä nuo määrät tuolla tasolla niin olet ihan normaali.
No jos juot 6pakin sekä pe ja la niin kai olet päihdelääkäreitten mielestä alkkis, tuossa on kuitenkin jo 24 annosta viikossa ja 21 on ainakin miehille se viikoittainen raja, naisilla taitaa olla 14. Kuitenkin jos käyt töissä ja elämä muuten skulaa, nii so what. Tuo on isompi ongelma sit vast jos ruvet kännäämään viikkopäivisinki ja sujahdat haisevana krapulaisena töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nauttia elämästä niin kauan se kestää täysin rinnoin -kippis sille!
Alkoholistin viimeiset elinkuukaudet voivat tosin olla niin hirveitä, että se vastaa raakaa kidutusta, ja alkoholi tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Sen verran kova huume se on.
Vierailija kirjoitti:
Muista pidä nuo määrät tuolla tasolla niin olet ihan normaali.
Jos määrät alkaa salakavalasti nousta niin sit aion yrittää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos juot 6pakin sekä pe ja la niin kai olet päihdelääkäreitten mielestä alkkis, tuossa on kuitenkin jo 24 annosta viikossa ja 21 on ainakin miehille se viikoittainen raja, naisilla taitaa olla 14. Kuitenkin jos käyt töissä ja elämä muuten skulaa, nii so what. Tuo on isompi ongelma sit vast jos ruvet kännäämään viikkopäivisinki ja sujahdat haisevana krapulaisena töihin.
Miten muka voi olla 24 annosta? 1 pieni olut on 1 annos, jos juo pe ja la 6 packin siitä tulee 12 annosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka voi olla 24 annosta? 1 pieni olut on 1 annos, jos juo pe ja la 6 packin siitä tulee 12 annosta?
Eiköhän AP tarkoittanu sitä että juo pinttejä eli yks iso kalja=2 annosta :)
Vierailija kirjoitti:
Ap! ET TIETENKÄÄN OLE!
Jos tappavaa huumetta pitää käyttää joka viikonloppu, niin selvästi on jo riippuvuus kyseessä.
Olet.