Mies tukisti lasta -olen pettynyt
Meillä on hankala adhd-lapsi. Ei malta oikein mihinkään keskittyä, mutta jos johonkin uppoutuu saattaa olla hyvin vaikea irroittaa lapsi siitä puuhasta. Monta kertaa on itselläkin palanut hermo, kun olen pyytänyt lasta lopettamaan jonkun toiminnan ja yrittänyt ohjata järkevämpään tekemiseen, mutta mitään ei tapahdu. Pian jatkuu hullunmylly samanlaisena.
Äsken sitten mies pyysi lasta syömään, mutta lapsi ei millään olisi malttanut lopettaa pelaamista. Mies pyysi muutaman kerran, mutta kun lapsi ei tullut, nosti lapsen tuolilta ja kantoi pöytään. Lapsi kuitenkin karkasi takaisin koneelle, joten mies ei muuta keinoa keksinyt kuin tukistaa pientä. Lapsen huuto oli ihan korvia särkevää. Mies säikähti ja pyysi lapselta anteeksi.
En kuitenkaan voi sulattaa tätä asiaa. Olen lapsellekin hokenut että väkivalta on väärin ja sitten sitä käytetään häntä vastaan. Olen niin pettynyt mieheen.
Kommentit (7)
Lapset tarvitsee remmiä ja tukkapöllyä. Paras on kun aikataulutetaan koko homma. Esim. Aamulla heti herätessä kunnon tukkapölly ja illalla remmiä niin että tuntuu. Näin kasvaa kunnollisia lapsia.
Teillä on raskas arki ja miehesi on vain ihminen. Tärkeintä on, että mies itse pyytäisi lapselta anteeksi ja miettisi mistä se reaktio tuli ja miten sen voi tulevaisuudessa estää. Lapsesi ei varmasti saanut traumoja yksittäisestä kerrasta.
Sinun syyllistäminen pahentaa tilannetta. Koita löytää empatia ja ymmärrys myös miestäsi kohtaan, jotta voit tukea häntä toimimaan jatkossa toisin.
No toimiko? Tuliko lapsi syömään ja pysyi pöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti toimi, mutta siitä huolimatta tuo tapa on väärin. Lapsi nimittäin selvästi pelästyi niin kovasti tilannetta, ettei saanut mitään syötyä. Tuli syömisen jälkeen mun luokse ja sanoi että sattuu.
Miehen tukistus oli tosi tiukka ja sen voimasta lähti tukko hiuksiakin. Pelästyin itsekin, sillä en ole ikinä nähnyt miestä yhtä turhautuneena. Tiedän, että on väsynyt, mutta en halua, että lapsi joutuu isäänsä pelkäämään. Vaikka lapsi on villi, saa hänet rauhoittumaan muillakin keinoilla kuin väkivallalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti toimi, mutta siitä huolimatta tuo tapa on väärin. Lapsi nimittäin selvästi pelästyi niin kovasti tilannetta, ettei saanut mitään syötyä. Tuli syömisen jälkeen mun luokse ja sanoi että sattuu.
Miehen tukistus oli tosi tiukka ja sen voimasta lähti tukko hiuksiakin. Pelästyin itsekin, sillä en ole ikinä nähnyt miestä yhtä turhautuneena. Tiedän, että on väsynyt, mutta en halua, että lapsi joutuu isäänsä pelkäämään. Vaikka lapsi on villi, saa hänet rauhoittumaan muillakin keinoilla kuin väkivallalla. Ap
Voit tehdä lastensuojeluilmoituksen omasta lapsestasi. Mies teki rikoksen.
Älä jätä asiaa tuohon, se ei jää viimeiseksi kerraksi.
Sinun tehtävä on suojella ja puolustaa lasta, joka ei itse siihen kykene.
En ikinä antaisi kenenkään satuttaa lastani!
Tuosta se alkaa. Tukistetaan, kohta annetaan remmiä, kohta mies hakkaa sinua.
Mies rikkoi lakia, jätä se sika!