Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon itsenäisestä syömisestä

Vierailija
25.03.2014 |

Poika on nyt 1v 3kk ikäinen ja kesällä meille on tulossa toinen vauva. Ruokailuissa pojalla on ollut oma lusikka käytössä ja itse olen myös samalla häntä syöttänyt. Aikaisemmin poika lusikoi toisinaan vähän jotain suuhun, nykyään siirtää kaiken ruoan lautaselta pöydälle ja minä syötän. Nyt pelkäänkin, että kesällä mulla on yksi syötettävä sekä imetettävä. Autanko poikaa liikaa vai tuleeko itsenäisen syömisen halu sitten, kun siihen valmis? Olen välillä antanut pojan ensin "syödä" itsekseen ja mennyt vasta auttamaan, kun näyttää ettei onnistu ( joka kerta olen mennyt sitten syöttämään, kun poika ei mitään laita suuhun). Mitä te tekisitte? Milloin omat taaperonne on itsenäisesti alkaneet syömään? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saanut omin käsin syötävää ruokaa? mihin ei tarviisi lusikkaa, mutta koordinaatio lapata ruokaa suuhun kehittyy... esim. munakasta, makaroonia, vihanneksia, lettuja, jne. mitä saa sopivan kokoisiksi paloiksi.

Olisin sitä mieltä, mitä nyt olen seurannut lapsia, että kyllä se sieltä itsenäisesti sitten tulee. Liika "treenauttaminen" ei luultavasti kannata. Ja esim. 1v3kk ja 1v5kk välillä on kokemukseni mukaan ollut jo valtava ero lusikan käytössä. Että parissa kuukaudessa on opittu jo täysin lusikan käyttö.

Vierailija
2/2 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 1,5-vuotias poika ja lusikka on ollut käytössä jo ainakin puoli vuotta. Alussa yritti laittaa jotain suuhunkin ja välillä vähän onnistuikin, mutta nyt mättää kaiken ruoan vaan lusikalla lautaselta pöydälle. Sormiruokailu sujuu hyvin, tosin sotkuisesti, vaikka sitä on tehty ihan puolivuotiaasta asti. En osaa neuvoa, kun itsestäkin tuntuu, ettei meidän poika ainakaan opi vielä aikoihin syömään yhtään mitään itse :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla