Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat läpi elämäni kokeneet oikeudekseen kommentoida hiusten ohuutta?

Vierailija
21.11.2020 |

En minäkään kommentoi muiden isoa nenää, pieniä silmiä tai ohuita huulia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin toisen ulkonäön arvostelu on todella huonoa käytöstä. Oli kyse sitten ohuesta tukasta, hörökorvista tai muusta. Eihän niitä kukaan ole itselleen valinnut.

Vierailija
2/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat tökeröitä ihmisiä. Miksi he ovat, sitä en voi tietää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hiusteni ohuutta. Ap

Vierailija
4/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kokemus. Käytän nykyään aina pidennyksiä, häpeän omia hiuksiani noiden kommenttien vuoksi

Vierailija
5/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua fiksumpien ihmisten seuraan. Omassa kaveripiirissäni ei kommentoida ulkonäköä, vaatteita tai muuta sellaista.

Vierailija
6/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Mulla on ohuempi tukka juu, sitten? :D Sulla on läskimaha, roikkuvat allit, ohuet huulet, pottunenä, kaksari, huono iho, lättäpylly tai pikkurinnat. Kuitenkaan en koe tarvetta niistä kellekään sanoa katsos kun, kukaan meistä ei ole virheetön. 

Vierailija
7/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakeutua fiksumpien ihmisten seuraan. Omassa kaveripiirissäni ei kommentoida ulkonäköä, vaatteita tai muuta sellaista.

Nämä kommentit tulee muiltakin kuin kavereilta.

Vierailija
8/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä, onko esim työyhteisössä niin tökeröä väkeä, että menevät kommentoimaan puolituttujen ulkonäköä? Olen niin vieraantunut ihmisten seurasta, että en enää muista millaisia ilkimyksiä ihan tuntemattomatkin ovat toisilleen. 

Vierailija
9/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenttaa seuraavaa huomauttajaaa, että miksi hän koki tarpeelliseksi huomauttaa asiasta? Luuliko kenties että et tietäisi asiaa? Ei, kyllä tarkoitus on ollut ainoastaan mielen pahoittaminen. Joten, miksi haluat pahoittaa minun mielen?

Vierailija
10/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin ulkonäköön, pukeutumiseen ja miksei melkein mihin tahansa liittyvään näkyvään "poikkeavuuteen" on vanhastaan aina kiinnitetty huomiota, eikä sitä ole pelätty tuod esiin. Närkästynyt reaktio tietysti on yleensä "ei kuulu sulle" eei variaatioineen. Ja tähän huomauttelija vastaa: "no ei kuulu, mutta näkyy".

Näin siis jo muinaisina aikoina. Ns. hienotunteisuus ja korrektius on uusia ilmiöitä ja käsitteitä.

En itsekään tykkää, että henk koht juttujani arvioidaan puoleen tai toiseen. Siitäpä vasta onkin närkästytty (miehet yleensä), kun ei saa kehuakaan. No ei, miksi joku (puoli)tuttu tai vieras ihminen haluaa arvottaa olemustani tai vaikka autoani/kotiani/valintojani millään tapaa? Jos jotain herää omassa päässä, sen voi pitää omana tietonaan.

Mutta. Nämä instapimut ja muut missit ovat itse halunneet julkisuutwwn nimenomaan ulkonäöllään. On todella kummallista, kun joku missikisoihin eli suoraan ulkonäön arvosteluun tarjoutunut loukkaantuu, kun hänen tyrkkykuviaan myöhemminkin arvostellaan julkisesti. En tajua tuommoista "logiikkaa"! Jos ei halua tulla arvioiduksi, voi rajoittaa yleisöään tai pitää vaatteet päällä. Minulle ei tulisi mieleenkään laittaa julkiseen jakoon vähäpukeisia kuviani.

Vierailija
11/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hieman kiinni siitäkin kuka sanoo. Se ei ap:tä varmaan haittaa jos kampaaja antaa suosituksia hiustenhoitoon

Vierailija
12/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun yläasteella luokkakaverit koskettelivat hiuksiani ja nauroivat kippurassa, kun ne olivat heidän mielestään niin naurettavan ohuet. Yritin hymähdellä, jottei kukaan näkisi, että oikeasti loukkaannuin. Monet ovat kommentoineet asiaa, kaikkia kommentteja en muista. Vanhotanssikampausta varten näytin aivan tavallisen sileän nutturan. Kampaaja tuhahti, että no ei sinulle tuollaista saa millään. Sitten veti hiukset kamalaksi sotkuiseksi kähäräksi. Myöhemmin kun itse opin tekemään kampauksia, ymmärsin, että pyytämäni nuttura voidaan tehdä kenelle vain, sillä se saavutetaan paksulla hiusdonitsilla. Kampaaja halusi vain ilkeillä jostain syystä. En käy enää kampaajalla, koska en jaksa sitä huomauttelua hiusten ohuudesta. Saan itse hiukseni näyttämään paksummilta kuin ovat erilaisilla nikseillä. Kerran kuitenkin yksi mies kommentoi, että hiukseni näyttävät laitettuna kivoila, mutta oikeasti ovat karsee liru.

Nykyäänkin hiukset ovat minulle stressin aihe ja osa ulkonäostäni, jota vihaan. Olen ostanut peruukkeja ja pidennyksiä, joita koitan kotona ja huokailen, että olisipa minulla tällaiset hiukset. Näen itseäni todella rumana hiusten takia. Olen myös kateellinen, kun näen naisen jolla on kauniit paksut hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi