Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pallosalamat

Vierailija
23.03.2014 |

Onko nyt niin ettei pallopasamoita ole tieteellisesti pystytty todistamaan todeksi? Tunnetteko pallosalaman nähneitä ihmisiä? Vai ovatko he sitten muka yksinkertaisesti nähneet harhoja tieteen kannalta? Oma mummoni kertoi nähneensä pallosalaman aikoinaan, kertoi sen tulleen avoimesta ikkunasta sisään ukonilmalla ja leijuneen huoneessa, yhtäkkiä oli hävinnyt. Siskonsakin oli tämän nähnyt. Sitäpaitsi eikös ole tapana sanoa että ikkunat tulee sulkea ukkosella, jottei pallosalama tule sisään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla kymmenen, kun koulussa välitunnilla nähtiin pallosalama luokkatovereiden kanssa. Vähän myöhemmin puhkesi myrsky ja jostain syystä jouduttiin olemaan liikuntasalissa loppupäivä.

Vierailija
2/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt pallosalaman ja myös viisi muuta henkilöä näki sen mun lisäks. Tuli ukon ilmalla ikkunasta sisään, pyöri siinä huoneessa hetken ja "iski" puhelinpistokkeeseen tms. En muista kovin hyvin, olin aika nuori sillon. Isä huusi että kaikki alas ja lattian tasolle mentiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt pallosalaman ja myös viisi muuta henkilöä näki sen mun lisäks. Tuli ukon ilmalla ikkunasta sisään, pyöri siinä huoneessa hetken ja "iski" puhelinpistokkeeseen tms. En muista kovin hyvin, olin aika nuori sillon. Isä huusi että kaikki alas ja lattian tasolle mentiin :D

Vierailija
4/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo yhtään varma oonko nähnyt, mutta mulla on ollut pitkään mielikuva tilanteesta jolloin sen olen ehkä nähnyt. Olin alle kouluikäinen ja veljeni asunnossa käymässä, kun pallosalama tuli sisään.. Olen tästä puhunut mutta voihan se olla että oli vain mun mielikuvitusta.. Jännä silti että tilanne on noin tarkasti mielessä yms..

Vierailija
5/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin lapsena myös, samoin kuin setä.

Vierailija
6/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini näki lapsena sellaisen, luuli UFOksi. :D Vanhempana sitten tajusi kyseessä olleen pallosalama.

Vierailija
7/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plasmapalloja voi tehdä itsekin mikrossa. Googleta

Vierailija
8/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallopasamoista en tiedä :D mutta uskon kyllä että pallosalamoita on, vaikka en henk.kohtaisesti ole nähnytkään.

Vierailija
9/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin pallosalaman noin 7-vuotiaana.Oli hellettä ja muutaman metrin päästä se leijaili ja sit se hävis.

Vierailija
10/16 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran joskus reilu 10 vuotta taaksepäin nähnyt pallosalaman. Oli suhteellisen harmaa ja painostava ilma, kun luulin, että joku puhaltelee saippuakuplia. Sellainen 20cm halkaisijaltaan oleva keltaisena hohtava läpinäkyvä pallo ilmestyi syrjäisessä lähiössä sijaitsevan omakotitalomme pihalle. Se liikkui todella omituisenkin vakaasti ja jotenkin majesteettisesti eteenpäin kohti alapihan keinuja. Kun se tavoitti metallisen keinunjalan, se alkoi kiertää sitä ympäri, kunnes lopulta energia loppui ja se hävisi. Onneksi en ollut ainoa paikalla, vaan myös sisarukseni voivat sen todistaa.

Vierailija
11/16 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina pelänny niitä. Maalla joskus muinoin oli menny pallosalama kanalaan.

Vierailija
12/16 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallosalama on paras Bond!

Vierailija
13/16 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla humalaiset hörhöt näkee niitä jatkuvasti. Kuvaa niistä ei jostain syytä koskaan saada. Vaikka kaikilla on kamerat nykyään.

Vierailija
14/16 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin n. 10-vuotias, mökkinaapurista noin 300 m päähän iski pallosalama, joka tuli savupiipun kautta (jos muistan oikein) sisään. 

Olen nähnyt sen osin palaneen talon ja ison ruokapöydän, johon se poltti reiän.

Oli kova ukkonen ja voin sanoa, että se jysäys oli jotain muuta kuin tavallisessa ukkosessa - oliko se jysäys pallosalamasta vai samaan aikaan osuneesta salamasta, sitä en tiedä, ukkonen oli tosi kova. Mutta aikuisenakaan en muista sellaista ukkosen jysäystä, korvat menivät lukkoon.

Mutta ne jäljet siitä pallosalamasta olivat kyllä aika vakuuttavat.

Vierailija
15/16 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarina on samanlainen kuin ap:n. Mummoni oli nähnyt lapsena avoimesta ikkunasta sisälle tulleen pallosalaman.

Vierailija
16/16 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän