mäyräkoirat näyttää ihan..
Kommentit (36)
Onhan ne kieltämättä melko typerän näköisiä piskejä.
Onhan ne :) itse omistan yhden ja on se aika koominen ilmestys.
Ei muuta kun sämpylä ympärille ja suuhun. Hodareja siis. Jos niillä ei olisi niin paljon selkäongelmia, voisin harkita itsellenikin lemmikiksi. Söpöjä luppakorviahan ne on :)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 09:12"]
Mäyräkoira EI NIMENOMAAN OLE mikään ylijalostettu uusrotu, vaan ikivanha jopa tuhansia vuosia vanha rotu!
[/quote]
Se että rotu on ikivanha, ei tee siitä tervettä. Chow chow on maailman vanhimpia rotuja, mutta samalla myös sairaimpia.
On mulla itsellänikin koira.. oksettaa rodut mitkä jalostwttu niin että aiheutuu koiralle haittaa.. ja luonnottoman näköinenhän se on kun halolla olis jalat. Joku mainitsi että uljas :D no joo. Makuasia todellakin XD
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:17"]
On mulla itsellänikin koira.. oksettaa rodut mitkä jalostwttu niin että aiheutuu koiralle haittaa.. ja luonnottoman näköinenhän se on kun halolla olis jalat. Joku mainitsi että uljas :D no joo. Makuasia todellakin XD
Ap
[/quote]
Totta on, että on jalostettu rotu (ihmisten tarpeeseen, eli metsästykseen, mistä on rodun terveys kärsinyt), mutta se on ihmisen vika, ei koiran. Ei se itse mitään ulkonäölleen voi. Kohdista siis oksennuksesi jalostajiin eläkä koiraan.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:17"]
Ap
[/quote]
Hyvä metsästyskoira se on, hieman vaikea se on luolakoiraksi vinttikoiraa kouluttaa. Meillä oli aikanaan 3 mäyräkoiraa, nykyään 2 saksanmetsästysterrieriä ja kaikkiin koiriin olen ollut tyytyväinen. Mikäs se ap:n oma uljas koira on? joku kerrostalo puudeli vai...
Typerämmän näköistä ja turhempaa koiraa ei ole kuin mäyräkoira, ajattelin itse
...kunnes tapasin elämäni miehen, jolla oli niitä peräti 2 (metsästää myös). Meni muutama vko, kun olin aivan myyty. Nyt lähtisi vaihtoon ennemmin mies, kuin mäykky, leikkimielellä siis...
Ihanampaa koirapersoonaa ei olekaan. Myös lastemme ollessa vauvaikäisiä, ovat mäykyt niitä niin hellästi hoivanneet...ja rakastavat lapsia. Raskauteni ovat havainneet ennen kuin minä itse. Rakastan niitä niin! Nukkuvat tyynylläni.
"minun piti olla kissaihminen" - ehkä juuri siksi, muistuttavat luonteeltaan enemmän kissoja kuin koiria
..mäyrä
koirilta.
Mäyrää
ja
koiraa
.
"Normaalin" ruumiinrakenteen omaava ei puudeli ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:27"]
Ovat kauniita ja suloisia. Onko niillä kuitenkin joitain terveydellisiä ongelmia johtuen pitkästä selästä ja lyhyistä jaloista? Mua jotenkin säälittää ne sen vuoksi. Samoin welsh corgit lyhyine töppöjalkoineen.
[/quote]
Ihan väärin.
Mäyräkoirat ovat yksi terveimmistä ja pitkäikäisimmistä koiraroduista!
Itselläni tämä tilastototuus on pitänyt hyvin paikkansa. Jo kolmas mäyräkoira menossa, eikä koskaan ole täytynyt käydä eläinlääkärissä kuin rokotuksissa ja hampaiden puhdistuksissa. Ja mäyräkoiria on meidän perheessä ollut yli 30 vuotta!
Tämä väärä luulo mäyräkoirien huonosta terveydestä pitäisi jo kumota. Ottakaa ihmiset selvää. Mäyräkoira on yksi terveimmistä roduista!
Se ei myöskään ole mikään jalostettu uusrotu, jonka terveys kärsii liiallisesta jalostuksesta, vaan mäyräkoiria on ollut jo monta tuhatta vuotta sitten faaraoiden Egyptissä. Mäyräkoirilla ei siis ole mitään jalostusongelmia, kuten niin monella muulla rodulla, joko erikoisuudentavoittelun tai liiallisen yleisyyden takia.
Kyllä viikottain ell vastaanotolla työskennellessä noita ylijalostettuja rotuja näkee. Ja aivan muut syyt käydä kuin pelkät rokotukset. Alalla kuitenkin ollut kymmenisen vuotta ja tilanne vain huonontunut näiden tiettyjen rotujen kohdalla. Tutkaile hieman terveystilastoja.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 09:07"]
Kyllä viikottain ell vastaanotolla työskennellessä noita ylijalostettuja rotuja näkee. Ja aivan muut syyt käydä kuin pelkät rokotukset. Alalla kuitenkin ollut kymmenisen vuotta ja tilanne vain huonontunut näiden tiettyjen rotujen kohdalla. Tutkaile hieman terveystilastoja.
[/quote]
Ota nyt asioista selvää, äläkä esiinny jonain asiantuntijana asiassa, josta et tiedä yhtään mitään!
Mäyräkoira EI NIMENOMAAN OLE mikään ylijalostettu uusrotu, vaan ikivanha jopa tuhansia vuosia vanha rotu!
Ja mäyräkoira on yksi kaikkein terveimmistä ja pitkäikäisimmistä roduista!
Lue niitä tilastoja ennen mutuilua!
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D ei ole tarvetta esiintyä minään. Ota vaikka puhelin käteen ja pirauta lähimmälle klinikalle ja kysäse tämän rodun terveydestä. Toki on olemassa yksilöitä saman rodun sisällä jotka säästyvät näiltä vaivoilta.
Mäyräkoira on paras koira! Muitakin koiria on ollut, mutta mäyräkoiran tultua taloon ei muihin koirarotuihin ole enää palaamista.
Onneksi ei tarvitse nostaa egoaan minkään rotuisella rakilla :)
Ite näytät