Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva liman valuminen kurkkuun

Vierailija
20.11.2020 |

Mikä neuvoksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma saattaa myös olla. Mullakin tuollaisia oireita jos lääkitys on jäänyt vähemmälle (kortisoni). 

Vierailija
22/30 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota vuosikaudet, mutta koskaan ei löytynyt mitään. Vaiva poistui sitten kuitenkin astmalääkityksellä, mutta en koskaan itse eikä lääkäritkään osanneet yhdistää tuohon astmaan, joka siis diagnosoitiin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huonepöly allergialta. Eroaa allergiasta siinä että nenä reagoi kuivuuteen ja ilmassa leijuvaan pölyyn. Kokeile hankkia ilmankostutin. Sen pitäisi auttaa vähän pitämään pölyn poissa. Tämän voit havaita helposti menemällä lämpimään suihkuun, tai kesällä jos pidät ovia ja ikkunoita auki niin että ilma vaihtuu. Jos nenä avautuu suihkussa, ja oireet helpottuu kesällä kun pidät ikkunoita ja ovia auki (niin että ilma oikeasti vaihtuu) niin sinulla on 100% liian kuiva sisäilma ja huonepöly allergia.

Voit helpottaa oloa hieman sillä että hankit tuulettimen, mutta se ei ymmärrettävästi poista sitä liian kuivan sisäilman ongelmaa.

Vierailija
24/30 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huonepöly allergialta. Eroaa allergiasta siinä että nenä reagoi kuivuuteen ja ilmassa leijuvaan pölyyn. Kokeile hankkia ilmankostutin. Sen pitäisi auttaa vähän pitämään pölyn poissa. Tämän voit havaita helposti menemällä lämpimään suihkuun, tai kesällä jos pidät ovia ja ikkunoita auki niin että ilma vaihtuu. Jos nenä avautuu suihkussa, ja oireet helpottuu kesällä kun pidät ikkunoita ja ovia auki (niin että ilma oikeasti vaihtuu) niin sinulla on 100% liian kuiva sisäilma ja huonepöly allergia.

Voit helpottaa oloa hieman sillä että hankit tuulettimen, mutta se ei ymmärrettävästi poista sitä liian kuivan sisäilman ongelmaa.

Auttaisiko nenän kostutustipat tuohon?

Vierailija
25/30 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollaista silloin kun astman hoito on epätasapainossa. Yskitkö usein? Mulla astman ainoa oire tuon limaisuuden lisäksi oli pitkittynyt yskä. 

Paakkuuntumisenestoaineen syanidi E536 yskittää.

Vierailija
26/30 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääpä olevan yleinen tämä tympä vaiva. Suolavesisuihke ja muut nenän kostuttajat on käytössä. Täytyy miettiä mitä seuraavaksi, josko lääkäriin. Ap

Vierailija
27/30 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä.

Vierailija
28/30 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Mikähän lie kun koti eikä työpaikka ei ole vaihtuneet 20 vuoteen?

Ap

Oletko alkanut käyttää maskia? Mulla se tekee tuota ja ongelma vielä korostuu, kun limaa ei saa pois poistamatta maskia.

Toisaalta voi olla, että kotiin tai töihin on vasta kehittymässä ongelma. Toiset ihmiset myös saavat oireita nopeammin ja toisilla kestää vuosia. Itselläni jatkuva nuha oli monta vuotta poissa ja alkoi ilmeisesti taas.

Vierailija
29/30 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni valunut jatkuvasti limaa nieluun nyt toista vuotta. Todella inhottava vaiva, joka häiritsee elämääni aika lailla. Joudun jatkuvasti nieleskellä tätä limaa.

Kortisonisuihke tai nenäkannu eivät auta. Astmakin poissuljettu. Mitä vielä voisi tutkia/kokeilla? Allergiakokeet?

Olen myös alkanut epäillä, että voisiko johtua asunnostamme, vaiva alkoi noin vuoden muuttomme jälkeen. Mutta miten tämän voisi varmistaa? Ei täällä varmaan hometta ole, mutta olisinko herkistynyt parkettien alla muhivalle vanhalle muovimatolle. Varmaan pitää ottaa remonttilainaa ja uusia lattiat.. Ei ole mahdollisuutta olla pidemmän aikaa missään ja tsekata helpottaisivatko oireet.

Vierailija
30/30 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Kroonista poskiontelotyyppistä oireilua, limakalvopaksuunnokset, kysta. Avarrusleikkaus tehty. Myös jatkuva tukkosuus. Ei allergioita. Suihkeita sais pistää niin paljon kuin sielu sietää. Nenäkannu ei auta.

Lääkäri sanoi, että koita kestää.

No, onneks aika hoitaa tänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä