Uskovaisena oli kivaa
Siinä on vahva yhteisö ja muutenkin se oli hauskaa.
Kommentit (42)
Haluatko Ap keskustella. Minäkin olen kokenut samantyylistä. Olen ollut huono uskova, sikaillut ja mokaillut. Kuitenkin uskon edelleen. En vuosiin seurakunnassa ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli? Etkö enää ole uskossa?
En kuulu enää kuin luterilaiseen kirkkoon, koska mut aikanaan erotettiin vapaaseurakunnasta. ap
Suosittelen pieniä tunnustuksellisia luterilaisia, esim. lhpk =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pökäleinen provo
Niinhän se varmaan on mutta vastasin silti.
Tämän palstan uskoaloitukset on useimmiten provoja.
Ei täällä uskovat kirjoittele pahemmin.Ei tämä ole provo. ap
Höpöhöpö. :)
Vierailija kirjoitti:
Haluatko Ap keskustella. Minäkin olen kokenut samantyylistä. Olen ollut huono uskova, sikaillut ja mokaillut. Kuitenkin uskon edelleen. En vuosiin seurakunnassa ole käynyt.
Kyllä minäkin uskon, mutta seurakuntaan en enää mene. Kaikista kurjinta oli, kun vanhempani erotettiin tämän tapaukseni takia helluntaiseurakunnasta. Olivat 35v siellä ja olivat tosi uskovaisia. Minä asuin omillani ja olin vapaaseurakunnassa eli eri seurakunnassa kuin he ja silti heille tehtiin niin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu enää kuin luterilaiseen kirkkoon, koska mut aikanaan erotettiin vapaaseurakunnasta. ap
Miksi ihmeessä juuri he toivottaisivat tervetulleeksi jonkun varatun miehen vietelleen naisen? Ap vieläpä puhuu itsestään uskovaisena menneessä aikamuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä juuri he toivottaisivat tervetulleeksi jonkun varatun miehen vietelleen naisen? Ap vieläpä puhuu itsestään uskovaisena menneessä aikamuodossa.
En minä enää hänen kanssaan ole ja tiedän, että tein ison virheen. ap
Mikä siis on ongelma? Et ole enää uskovainen ja seurakunnasta sait fudut ja mieskin on historiaa. Miksi siis teit tämän aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis on ongelma? Et ole enää uskovainen ja seurakunnasta sait fudut ja mieskin on historiaa. Miksi siis teit tämän aloituksen?
Kyllä mä uskon Jumalaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: oletko se sama, joka joskus kirjoittaa nimimerkillä ammattivalittaja? Miksi sitten sanoit, että uskovaisena *oli* kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: oletko se sama, joka joskus kirjoittaa nimimerkillä ammattivalittaja? Miksi sitten sanoit, että uskovaisena *oli* kivaa?
Oli virhe puhua imperfektissä. Olen uskovainen vieläkin mutta kaipaan aikoja jolloin oli tiivis seurakuntayhteisökin jossa käydä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli virhe puhua imperfektissä. Olen uskovainen vieläkin mutta kaipaan aikoja jolloin oli tiivis seurakuntayhteisökin jossa käydä. ap
Ok. Löydät kyllä oman yhteisösi. Helluntailaisissa on aika aktiivista meininkiä. Kaikkea hyvää sulle! 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks erotettiin? Teitkö jotain tuhmaa?
Tein. Otin varatun ukon. ap
Aika törkeää, viettelit toisen puolison.
Uskosi taisi olla "uskoa".
Eipä sitä ketään voi vietellä ilman tämän tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin uskon, mutta seurakuntaan en enää mene. Kaikista kurjinta oli, kun vanhempani erotettiin tämän tapaukseni takia helluntaiseurakunnasta. Olivat 35v siellä ja olivat tosi uskovaisia. Minä asuin omillani ja olin vapaaseurakunnassa eli eri seurakunnassa kuin he ja silti heille tehtiin niin. ap
Erotetaan toisesta seurakunnasta aikuisen lapsen tekemisten takia? Sairasta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotetaan toisesta seurakunnasta aikuisen lapsen tekemisten takia? Sairasta touhua.
Kyllä. Kävin vielä puhumassa siellä, etteivät erottaisi vanhempiani. Ei auttanut. ap
Minäkin olen uskossa ollessa mokaillut pahasti, välillä uskoin, että Jeesus ei enää ota takaisin ja olen matkalla kadotukseen.
Mutta niin vain Hän aina veti takaisin luokseen. Kiitos Hänelle niin suuresta rakkaudesta ja armosta meitä ihmisiä kohtaan.
On ollut ihana huomata, miten Jeesus vaikuttaa myös lapsissa.
Meidän nuorin päiväkotilainen puhuu usein Jeesuksesta, myös ihan tuntemattomillekin.
Rukoilkaa, puhukaa Hänelle, on aivan mahtavaa huomata miten Jeesus puhuu todella myös meillekin , Raamatun kautta ja myös hiljaisuudessa, kun vain viettää aikaa rukouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks? Kuuluiko ukkokin srk? Varmaan erotettiin kans?
Kuului ja se oli iso virhe. Onneksi se sitten kostautui minulle. ap
Erotettiinko ukkoa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh!
Seurakunnan toiminta ap:n tapauksessa ei ollut raamatullista.
Joh. 8:11: Jeesuksen luo tuotiin itse teossa aviorikoksesta kiinni saatu nainen (siitä miehestä ei puhuta mitään). Kuinka sitten kävikään?
Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen 4ja sanoivat: »Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?» He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: »Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven.» Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: »Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?» »Ei, herra», nainen vastasi. Jeesus sanoi: »En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.»]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks? Kuuluiko ukkokin srk? Varmaan erotettiin kans?
Kuului ja se oli iso virhe. Onneksi se sitten kostautui minulle. ap
Erotettiinko ukkoa ollenkaan?
Joo. Molemmat meidät erotettiin. ap
Kai meitä uskovia suht paljon pyörii täällä. Aloitukset vain häviävät tai ääriateistit singahtavat paikalle nopsaan hourimaan omia mielipiteitään.