Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintovapaasta kysymys

Vierailija
23.03.2014 |

Onko täällä joku hakenut opintovaapata/nyt opintovapaalla? Onko rajoituksia, voiko esim. Lähteä matkalle opintovapaan aikana?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opintovapaalla pari vuotta sitten. Toki voit matkailla vaikka koko ajan jos vain saat opintoja suoritettua (esim opintopisteitä yliopistosta)

Vierailija
2/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintovapaa myönnetään opintoja varten, eli kyllä silloin pitäis myös opiskella. Se miten ja missä opiskelet, on opiskelijan vapaasti päätettävissä. Voit lähteä Espanjaan ja opiskella vaikka avoimen yliopiston kursseja etänä, jos sopiva opintokokonaisuus löytyy. Ehtona opintorahan saamiselle on että suoritat tietyn määrän opintopisteitä. Lomailla voit milloin vain opintoihisi sopii. Ulkomaanreissuille ei ole mitään estettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan niin mene, että minne tahansa ja mitä tahansa opintopisteitä hankkimaan voisi lähteä. Vapaata voi saada opiskeluun julkisen valvonnan alaisessa koulutuksessa, ei mihinkään muuhun. Avoimen yliopiston opintoja voi suorittaa vaikka Espanjassa, mutta aina ei ole niitä etätenttäjä.

Vierailija
4/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 15:36"]Opintovapaa myönnetään opintoja varten, eli kyllä silloin pitäis myös opiskella. Se miten ja missä opiskelet, on opiskelijan vapaasti päätettävissä. Voit lähteä Espanjaan ja opiskella vaikka avoimen yliopiston kursseja etänä, jos sopiva opintokokonaisuus löytyy. Ehtona opintorahan saamiselle on että suoritat tietyn määrän opintopisteitä. Lomailla voit milloin vain opintoihisi sopii. Ulkomaanreissuille ei ole mitään estettä.

[/quote]

pitää olla tutkintoon johtavaa tuo opiskelu. Avoin ei sitä ole.

Vierailija
5/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avoimessa voi suorittaa esim. sivuaineen, jos sellainen löytyy.

Vierailija
6/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:02"]Kyllä avoimessa voi suorittaa esim. sivuaineen, jos sellainen löytyy.

[/quote]

niin mutta kai pitää olla lisäksi tutkinto-oikeus yliopistoon. Näin minä olen käsittänyt. No, koulutusrahaston sivuiltavoi tarkistaa.

Vierailija
7/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:02"]Kyllä avoimessa voi suorittaa esim. sivuaineen, jos sellainen löytyy.

[/quote]

niin mutta kai pitää olla lisäksi tutkinto-oikeus yliopistoon. Näin minä olen käsittänyt. No, koulutusrahaston sivuiltavoi tarkistaa.

Vierailija
8/8 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:04"]

[/quote]

[/quote]

Aikuisopintotukeen vaaditaan tuo tutkintoon johtava koulutus, ei opintovapaaseen.