Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaihtaisinko kalliimpaan asuntoon? help!

Vierailija
22.03.2014 |

Asutaan nyt kolmiossa tyttöjeni (15, 17v) kanssa. Tytöillä on omat huoneet ja minä nukun olkkarissa. Tytöt ovat sen ikäisiä ettei voi jakaa huonetta yhdessä, ei tulis kun sotaa.Vanhempi tyttö opiskelee ihan tässä lähellä vielä monta vuotta, eli ei ole muuttamassa pois. Toiminut näin ihan hyvin, mutta kuitenkin kaipaisin isompaa. Selailin tänään vuokra-asuntoja ja huomasin tästä läheltä neliön. Eroja on paljon:

Nykyinen asunto=

-vuokra 640€/kk

-parveke, ei lasitettu

-ei saunaa

-2makuuhuonetta

-hieman syrjässä, keskustaan n 0,5km

-Huono taloyhtiö, pyykkitupa tms

-Rauhallinen, asuu suurimmaksi osaksi mummoja

-Vanhemmalla lyhyempi matka kouluun, nuoremmalla pidempi

-Lähin bussipysäkki 600metrin päässä

-3 kerros, ei hissiä

- Todella pieni keittiö

-ei mahdollista saada pesukonetta, kylpyhuone niin pieni.

-autopaikka ulkona

-talo rakennettu 1971

Uusi asunto=

-vuokra 840€/kk

-Lasitettu parveke

-sauna

-3makuuhuonetta

-ihan keskustassa

-vilkkaiden teiden äärellä

-nuoremmalla lyhyempi matka kouluun, vanhemmalla pidempi.

-bussipysäkki talon edessä

-2.kerros, hissi

-ihana vasta remontoitu avokeittiö

-iso kylpyhuone, mahtuisi pesukone

-autolle sisäpaikka

-talo rakennettu vuonna 2003

Ja ei, emme ole laiskoja jos hissiä tarvitaan, mutta helpottaahan se kovasti huonekkalujen siirtoa ym. Ja pesukonekin olisi hyvä kun tytöt harrastavat voimistelua ja harjoitukset molemmilla 5krt viikossa niin vaatteita pitäisi pestä ja siksi hieman vaikeaa kun ei ole sitä omaa konetta. Apua kaivataan :D kumpaa siis kannatatte? uudessa ainut este on tuo hinta, kun yh:n palkalla maksan harrastukset ja kaikki, lasten isä ei missään tekemisissä. Ja kun se on ihan keskustassa ja kaikki liikenne kulkee ohi siitä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:57"]No ei kai siellä miesystäviä notku tässä vaiheessa?! Tytöt haavoittuvassa iässä ja erosta puoli vuotta.

[/quote] tytöille ero oli helpotus, ja niinkuin sanoin JOS sattuu. Ei mulla ole vielä mitään vakavaa, tapaillaan vaan. :)

-ap

Vierailija
2/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkuperäisen viesti piti mennä näin.

Olen eronnut vasta ja nyt minulla on uusi miesystävä, jonka kanssa haluaisin muhinoida. Maksaisitko 200 euroa kuussa eli 2400 euroa siitä, että saat ajoittain muhinoida omassa huoneessa asunnossa, vaikka teini-ikäiset lapset ovat samaan aikaan kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö. Ero on todella rankkaa teineille.

Vierailija
4/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="22.03.2014 klo 23:44"]

Itse en vaihtais kämppää tuossa teidän tilanteessa varmaan. Jäisin odottelemaan jotain 3h+k joka olisi isompi kuin nykyinen, mutta olisi VVO:n tai SATO:n.

[/quote]

VVO:n ja SATO:n kämpissä, etenkin SATO:n, vuokrat nousee niin huimaa tahtia, että itse en muuttaisi niiden kämppiin.

Vierailija
5/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:05"]Tämä alkuperäisen viesti piti mennä näin.

Olen eronnut vasta ja nyt minulla on uusi miesystävä, jonka kanssa haluaisin muhinoida. Maksaisitko 200 euroa kuussa eli 2400 euroa siitä, että saat ajoittain muhinoida omassa huoneessa asunnossa, vaikka teini-ikäiset lapset ovat samaan aikaan kotona?

[/quote] Ei todellakaan pitänyt. Tiedän että on itsekästä haluta oma huone, mutta vielä itsekkäämpää olisi tehdä niin että laittaisin tytöt samaan huoneeseen ja ottaisin itse oman huoneen. Sitäpaitsi tytöt eivät ole edes nähneet vielä miestä koska meillä ei ole mitään vakavaa eikä tule, jos se on tytöille joku ongelma. Tytöt ovat kaikista tärkeimpiä minulle, en valitsisi miesystävää vaan heidät jos pitäisi valita.

-ap

Vierailija
6/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:07"][quote author="melba" time="22.03.2014 klo 23:44"]

Itse en vaihtais kämppää tuossa teidän tilanteessa varmaan. Jäisin odottelemaan jotain 3h+k joka olisi isompi kuin nykyinen, mutta olisi VVO:n tai SATO:n.

[/quote]

VVO:n ja SATO:n kämpissä, etenkin SATO:n, vuokrat nousee niin huimaa tahtia, että itse en muuttaisi niiden kämppiin.

[/quote] mitä on SATO ja VVO?

Vierailija
7/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:05"]Ja höpö höpö. Ero on todella rankkaa teineille.

[/quote] ei välttämättä kaikille. jos on elänyt vaikka väkivaltaisessa perheessä tai sellaisessa jossa vanhemmat riitelee kokoajan, voi ero olla kovinkin suuri helpotus:)

Vierailija
8/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on tragedia ja kriisi.

Ihan turha vaihtaa asuntoa. Lapset muuttaa kohta pois kuitenkin.

Vierailija
9/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:14"]Aina se on tragedia ja kriisi.

Ihan turha vaihtaa asuntoa. Lapset muuttaa kohta pois kuitenkin.

[/quote] Niin, mutta toinen 8. luokalla, asuu ainakin 3 vuotta vielä luonani, ja kun on vuokralla, se ei ns "sido" niin vahvasti kun jos asuisi omistus asunnossa :)

-ap

Vierailija
10/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun isompi muuttaa pois, sinulle ja kasiluokkalaiselle on omat makkarit...

Vierailija
11/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:18"]Mutta kun isompi muuttaa pois, sinulle ja kasiluokkalaiselle on omat makkarit...

[/quote] Vanhempi tuntuu majailevan vielä ainakin 2 vuotta tän katon alla..

-ap

Vierailija
12/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai osaatko ennustaa? Sehän voi muuttaa vaikka avoliittoon siitä.

Ihan turha nyt säätää. Anna kaiken asettua ja keskity tukemaan lapsia aikuistumisessa ja erosta toipumisessa. 

Vierailija
13/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:07"][quote author="melba" time="22.03.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote] mitä on SATO ja VVO?

[/quote]

Mitäpä veikkaisit niiden olevan tässä yhteydessä? Ettei ne vain olisi vuokra-asuntofirmoja?

Google on kaveri:

http://www.vvo.fi

http://www.sato.fi/fi/

Vierailija
14/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:22"]Ai osaatko ennustaa? Sehän voi muuttaa vaikka avoliittoon siitä.

Ihan turha nyt säätää. Anna kaiken asettua ja keskity tukemaan lapsia aikuistumisessa ja erosta toipumisessa. 

[/quote]Tää kämppä on vaan niin tuskastuttavan pieni eikä kukaan saa olla rauhassa. Nuoremmalla ei oo ees kunnon ovea, vaan joku pieni liukuovi mikä ei mene edes kokonaan kiinni vaik on yrittäny joku remppa mies korjailla. Muuttamisen hinku ois kova vaik pitäis sit ehkä vaan sopeutua ja koittaa elää tän pienen kämpän kanssa. Harmittaa vaan tyttöjenkin puolesta kun jos kaverit tulee niin ei oo yhtään rauhaa.

Vierailija
15/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästääkö uusi asunto sinulla esim. matkakustannuksia vai laskeeko jopa? Pitää ottaa kaikki huomioon. asuinympäristön turvallisuus, kaupat, lapsien harrastukset, ulkoilumahdollisuudet yms. 

Pointti on se et jos sulla vaikka työmatkakustannukset pienenee ja lapsilla harrastusmatkat myös, sittenhän se on sen arvoista. Kaupat vielä lähellä niin kaikki hyötyy. 

Minusta on aivan typerää laittaa arvokasta vapaa-aikaa matkoihin. 

Vierailija
16/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole? Molemmilla oma huone.

Vierailija
17/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:05"]Tämä alkuperäisen viesti piti mennä näin.

[/quote] Ei todellakaan pitänyt. Tiedän että on itsekästä haluta oma huone, mutta vielä itsekkäämpää olisi tehdä niin että laittaisin tytöt samaan huoneeseen ja ottaisin itse oman huoneen. Sitäpaitsi tytöt eivät ole edes nähneet vielä miestä koska meillä ei ole mitään vakavaa eikä tule, jos se on tytöille joku ongelma. Tytöt ovat kaikista tärkeimpiä minulle, en valitsisi miesystävää vaan heidät jos pitäisi valita.

-ap

[/quote] kuinka monen mielestä aloittaja toimii väärin?!!

Vierailija
18/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:05"]Tämä alkuperäisen viesti piti mennä näin.

-ap

[/quote] kuinka monen mielestä aloittaja toimii väärin?!!

Vierailija
19/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat muuttaa, muutat. Ei sun tarvitse muita yrittää vakuuttaa ja keksiä sivutolkulla argumentteja miksi muuttaisit. Sen kun muutat, simple as that.

Vierailija
20/53 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 00:31"]Säästääkö uusi asunto sinulla esim. matkakustannuksia vai laskeeko jopa? Pitää ottaa kaikki huomioon. asuinympäristön turvallisuus, kaupat, lapsien harrastukset, ulkoilumahdollisuudet yms. 

Pointti on se et jos sulla vaikka työmatkakustannukset pienenee ja lapsilla harrastusmatkat myös, sittenhän se on sen arvoista. Kaupat vielä lähellä niin kaikki hyötyy. 

Minusta on aivan typerää laittaa arvokasta vapaa-aikaa matkoihin. 

[/quote] Tytöt kulkevat suurimmaksi osaa bussilla harjoituksiin, pysäkki on suoraan uuden talon edessä ja vanhalta pysäkille on noin 600metriä. vaikka ei ole pitkä matka, niin on se ärsyttävä kulkea iltamyöhällä hikisenä kotiin. Kaupat on ihan lähellä uudessa, vanhalta talolta on se sama 600m. Mun työ matka ei oikeestaan muutu suuntaan eikä toiseen, autolla kuljen sen kuitenkin. :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi