Nuoren kuolinpaikasta ”muistolehto”
En nyt tiedä miten muotoilisit tämän asian. Tässä asuinpaikkani alueella on kuollut muutamia mopoilevia nuoria (ei Vaajakoski). Heidän kuolinpaikalleen on luonnollisesti kertynyt kynttilöitä, mutta onko normaalia, että vielä 2-4v kuolemasta kyseiselle paikalle tuodaan kukkia ja kynttilöitä?
Eräs nuori poika kuoli auton ja mopon törmäyksessä. Jalkakäytävälle, puiseen valotolppaan, ovat omaiset hommanneet takorautaisen amppelinpidikkeen ja paikan kynttilälle. En ole itse törmännyt tämmöiseen aiemmin. Siinä siis oli viime kesänä amppeli n. Metrin korkeudella, nyt kanervia ja vuosipäivänä kynttilät, jotka muodostivat sanat ”rakas Eemeli.” Toisenkin kuolleen nuoren kuolinpaikalle omaiset käyvät säännöllisesti viemässä lyhtyjä ja enkeleitä. Eivätkö ihmiset enää muista rakkailtaan haudoilla/kotona? Miksi siitä kuolinpaikasta tehdään pyhättö? Ja tiedän heidän olevan omaisia, ei hautapaikkaa etsiviä nuoria, koska omaiset julkaisevat n. Kerran kuussa kuvia kyseisestä ”pyhätöstä” alueen fb- ryhmään.
Onko tämä yleistäkin?
Kommentit (25)
Kreikan vuoristoteillä noita on joka toisessa mutkassa, tosin uskonto on eri.
Vierailija kirjoitti:
AP:n case lienee Nurmijärven mopoturna, jossa mopo oli viritetty ja ajoi kääntyvän auton kylkeen.
Minä sijoittaisin tämän Laukaaseen, kuollut tyyppi ajeli kaverin kanssa mopolla kaksi päällä. Auto oli ohittamassa mopoa kun se kääntyi yllättäen auton eteen. Toisella oli kypärä ja hän selvisi vammoitta, kuolleella ei ollut kypärää. Molemmat oli alle 15 vuotiaita ja ilman lupaa liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n case lienee Nurmijärven mopoturna, jossa mopo oli viritetty ja ajoi kääntyvän auton kylkeen.
Minä sijoittaisin tämän Laukaaseen, kuollut tyyppi ajeli kaverin kanssa mopolla kaksi päällä. Auto oli ohittamassa mopoa kun se kääntyi yllättäen auton eteen. Toisella oli kypärä ja hän selvisi vammoitta, kuolleella ei ollut kypärää. Molemmat oli alle 15 vuotiaita ja ilman lupaa liikenteessä.
Jep. Olen äärettömän pahoillani kyseisen ihmisen omaisia ja muita läheisiä kohtaan. En voi enkä edes halua ajatella mikä suru heitä on kohdannut. Mutta ne jotka tämän paikan tietää, tiedostaa myös, että kyseessä on aika erikoinen paikka surra läheistä. Tästä ei oikeasti kehtaa sanoa ääneen missään ja jos omaiset tätä lukevat, toivon, että he eivät ota itseensä tai loukkaannu. Mutta kuten joku tuossa aiemmin sanoi, niin tuskin tämä nuori haluaisi, että häntä muistellaan tien/kadun varrella, vaan ihan läheisten parissa. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään. En itse asunut täällä silloin, kun tämä onnettomuus tapahtui ja ehkä en vain osaa samaistua tähän tai ymmärrä miksi tästä tehdään nyt koko kylän yhteinen asia.
Ap
Ei ole totta! Nyt tuonne on joku tuonut metrin korkuisen valkoisen ristin.