Minkälainen isovanhempi ei koskaan muista lapsenlapsiaan?
6 vuoden aikana ei kertaakaan. Ellei sitä lasketa kun tarjosi lapselleni minun vanhaa paskaista nurkissaan lojunutta nukkea, jolta puuttuu silmät.
Kommentit (12)
Miksi muistaminen on nykyään ostamista. Siis eikö riitä että viettää aikaa yms. Minä en osta omallekaan lapselle kuin pakollisen ja muille ottelu kielletty. Lelut ostetaan käytettynä ja samoin vaatteet. Kyse ei ole rahasta mutta maailma hukkuu muovikuraan eli haluan opettaa lapselleni hyvät kulutustavat. Lapsikin nykyään nauttii kroonisten kierrätystä niin netissä kuin livenäkin kun on aika ostaa jotain uutta. Askartelemme ja teemme myös itse lekurille tavaroita ja vaatteita. Nyt lapsi on innostunut tekemään damasmassasta ja savesta tavaroita nukeilleen ja sitten kun ovat kuivia ne maalataan ja lakataan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muistaminen on nykyään ostamista. Siis eikö riitä että viettää aikaa yms. Minä en osta omallekaan lapselle kuin pakollisen ja muille ottelu kielletty. Lelut ostetaan käytettynä ja samoin vaatteet. Kyse ei ole rahasta mutta maailma hukkuu muovikuraan eli haluan opettaa lapselleni hyvät kulutustavat. Lapsikin nykyään nauttii kroonisten kierrätystä niin netissä kuin livenäkin kun on aika ostaa jotain uutta. Askartelemme ja teemme myös itse lekurille tavaroita ja vaatteita. Nyt lapsi on innostunut tekemään damasmassasta ja savesta tavaroita nukeilleen ja sitten kun ovat kuivia ne maalataan ja lakataan.
Ap ei tainnut vaatia ostamista vaan muistamista
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes kerran soittanut syntymäpäivänä, mutta ei.
Ap
Jotkut isovanhemmat odottaa, että lastenlapset muistavat heitä. Sama se vaikka olisi alle kouluikäinen ja kaikki kommunikaatio vanhempien varassa.
Ikävä kyllä lastenlasten tapaamisen on meillä estänyt miniä. Lahjalistan hän lähettää pojan mukana kuitenkin jouluihin ja syntymäpäiviin. Emme ole miniän maailmankatsomukseen sopivat isovanhemmat. Suurin syy on se, ettemme kuulu kirkkoon. Meillä myös luetaan fantasiakirjoja ja katsotaan vääränlaisia elokuvia. Itse kuvittelimme olevamme ihan normaalit, modernit isovanhemmat, joten tilanne tuntuu pahalta ja ansaitsemattomalta. Emme tiedä, miten tapaamattomuus on kerrottu lapsenlapsille. Poikamme on pahoillaan tilanteesta. Isovanhempien tapaamattomuus ei kuitenkaan ole mikään syy perheen hajottamiseen.
Olettepa te sairaita. Menkää terapiaan. Tämä suositus sekä miniöille, anopeille, apeille, mummoille, ukeille, lapsenlapsille.......Onko todellakin noin vaikeaa hoitaa ihmissuhteita suvun kanssa? Luulenpa, että teillä on myös vaikeaa tulla toimeen työtovereiden, naapureiden, kanssamatkustajien, kaupan kassojen jne kanssa.
Sehän riippuu missä kunnossa on . Muistaa kuitenkin mielessään . Pitää nuorempien muistaa vanhoja .
Rehellinen.