Mitä KOTIMAISIA joululahjoja aiot ostaa tänä vuonna?
Kerätään tähän ideoita muillekin, itse olen toistaiseksi hakenut vasta kotimaista Glögiä Alkosta (Lignell-Piispasen)
Aikomuksena on ostaa pelkästään kotimaisia ja muutama ulkomaan hyväntekeväisyyslahja siihen lisäksi
Kommentit (20)
Tämä on varmaan monen mielestä tylsä lahja, mutta sopii vanhuksille: Veikkauksen arpoja
Kultasuklaan suklaita, Veikkauksen arpoja ja Lumenen kosmetiikkaa nyt ainakin.
En osta mitään lahjoja, rahaa annan aikuisille lapsille.
Ei kotimainen mutta naisten hyväksi
Annan koirallisille ystäville lahjaksi lahjakortteja paikalliseen koirauimalaan.
Vierailija kirjoitti:
Annan koirallisille ystäville lahjaksi lahjakortteja paikalliseen koirauimalaan.
Aivan ihana idea!!
En osta mitään lahjakrääsää. Luontokin kiittää.
Itse mietin teatterilahjakorttia, mutta nyt kun ei tiedä milloin pääsee käyttämään... Toki eihän se haittaa käyttää joululahja vaikka elokuussa mutta jotenkin olisi mukavaa antaa elämyslahja, minkä voisi käyttääkin.
Ostan lahjaksi erilaisia palveluita, mm. rumputunteja yksityisopettajalta tyttärelleni.
En osta joululahjoja, mutta jos olisi sellainen tilanne että tapaisin ihmisiä ja olisi sellainen ns. pakko, niin ostaisin sienirihmastoa.
Suomalaisten pienpanimoiden tuotteita voisin ostaa myös.
Listalla ainakin muutama verinen ruistähkä ja pullo Tapio-viinaa.
En mitään. En aio tukea vastuuttomia ja ahneita kotimaisia yrittäjiä.
Eivätköhän ne ole jo tukiaisia ihan riittävästi valtiolta saaneet ja yhä vaan hakevat ulkomailta työntekijöitä tänne, jotka kaiken lisäksi tuovat koronankin tullessaan.
Suomalaisia kirjoja: Tatua ja Patua ja Mauri Kunnasta lapsille. Enni Mustosen , Anna Vuori-Kemilän, JP Koskisen, Tommi KInnusen, Paula Nivukoskosken ja Petra Rautiaisen uusimmat kirjat aikuisille. Emme vietä joulua yhdessä koronan vuoksi ja kirjalahjat on helppo postittaa saajille.
Ei tällä paskalla palstalla saa keskustella kotimaisten tuotteiden suosimisesta. Varmaan poistavat tämänkin ketjun.
Tilasin juuri miehelle lahjaksi Iisakki Järvenpään vuolupuukon.
Olen jo ostanut paikallisilta käsityöläisiltä villasukkia, saippuaa ja koruja. Pari lahjakorttia hierojalle on vielä hankintalistalla. Kotimaisen suosiminen on hyvä, paikallisen suosiminen vielä parempi.
- Ravintolalahjakortteja, erilaisia vaihtoehtoja löytyy usein ravintoloiden nettisivuilta
- Kauneushoitolan lahjakortteja