Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin yritykseen, jonka toimintaa pidät epäeettisenä?

Vierailija
19.11.2020 |

Jos olisit ollut työtön jonkin aikaa, mutta et niin pitkään, että olisi "pakko" ottaa ensimmäistä tarjottua työtä vastaan. Minut siis headhuntattiin tähän työhön ja se olisi loistava tilaisuus kehittää osaamistani. Yritys kuitenkin toimii alalla, jota en pidä täysin ongelmattomana ja eettisenä. Raha kyllä kiinnostaisi, ja lisä cv:hen. Olen urani alussa.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän suhteellista. Jos yritys on iso niin ainahan sen toiminnasta voi löytyä jotain epäeettistä. Voisin mennäkin kunhan ei itse tarvitse sotkeutua sellaiseen jonka koen epäeettiseksi tai olevan vastoin vakaumustani.

Vierailija
2/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn. Olen työskennellyt vastenmielisessä yhtiössä nyt 12 vuotta. Ehkä ensi vuonna vihdoin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Toinen on työpaikat, joissa kiusataan ketään.

Vierailija
4/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ala ei ole TÄYSIN ongelmaton ja eettinen.

Joten vastaus kysymykseesi on, että en tiedä: riippuu paljon siitä, millä tavalla ja kuinka ongelmallinen ja epäeettinen. Mihinkään rikolliseen tai huijaukseen en ryhtyisi. Mutta ymmärrän, että kaikkien firmojen tarkoitus on tehdä voittoa ja siksi huutokauppakeisarikin ostaa halvemmalla kuin myy ja jommassa kummassa päässä arvo ei ole oikea.

Vierailija
5/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ehdottomasti. Elämme sellaisia aikoja, että työpaikkojen suhteen ei voi nirsoilla yhtään. Valitettavasti.

Voit sitten palkkarahoilla ostaa eettisiä tuotteita ja häivyt tuosta paikasta heti kun saat paremman.

Vierailija
6/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Taidan ottaa työn, mutta jatkaa uuden etsimistä samalla.

Vierailija
7/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo töissä sellaisessa, kun en ole parempaakaan löytänyt.

Vierailija
8/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun mahdollista yrittää vaikuttaa siihen, että yritys toimisi jatkossa eettisemmin vai onko kyseessä niin iso bisnes /yrityksen koko pointti kietoutunut siihen, että ei mitään toivoa?

Joskus meinaan sisältä käsin pystyy vaikuttamaan paremmin kuin ulkoa

Vierailija
9/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä pikavippifirmassa. On olemassa saman alan yrityksiä jotka lainaavat vakuudettomasti mutta inhimillisellä korolla sekä vastuullisesta lainanantoa noudattaen. Sitten on toimijoita jotka noh, sanotaanko näin että toimivat eri tavalla. Tuntui pahalta olla töissä firmassa jossa asiakasta rahastetaan joka käänteessä, mutta myöskään meitä työntekijöitä ei kohdeltu hyvin. Mikä ei kyllä yllätä, koska eettisissä asioiminen oikominen harvoin rajoittuu vain yhteen osa-alueeseen yrityksen toiminnassa. :D

Vierailija
10/14 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka pahasti yrityksen toiminta rikkoo omia eettisiä arvoja vastaan. Esim. vegenä en taatusti menisi lihateollisuuteen töihin.

Vierailija
11/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö töihin uhkapelialalla toimivaan yritykseen?

Vierailija
13/14 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö töihin uhkapelialalla toimivaan yritykseen?

Riippuu millä tavalla. Esimerkiksi jos on kyse Veikkauksen voittorahojen jakamisesta hyväntekeväisyyteen, niin menisin.

Vierailija
14/14 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up