Näppylöitä naama täynnä...
...siis minulla. Aikuisella liki 40v naisella.
Osaako joku sanoa mistä tämä voi johtua? Minulla ei juuri koskaan ole ollut näppylöitä naamassa. Joskus silloin tällöin pari, mutta nyt! Laskin että niitä on 17kpl.
Voiko olla että hormoonikierukka on toukokuussa ollut sen 5v että se aiheuttaisi? Tämä on toinen samainen kierukka eikä ensimmäisestä ollut tätä?
Vai siitä että otin keitettyä pakurikääpäteetä sunnuntai illalla desin, samoin maanantaina desin ja sen jälkeen näppyjä tuli naamaan.
Sen jälkeen en ole sitä juonut, mutta silti näppyjä kuitenkin on tullut muutama lisää.
Millä näitä saisi peitettyä tai poistettua? En ole koskaan kokenut tälläistä että naama näyttää tälläiseltä =(
Ajattelin kysyä täältä jos jollain olisi samankaltaista kokemusta tai tietoa mistä tämä voisi johtua. Muuten olen ihan normaalisti elänyt ja syönyt mitä yleensäkin.
Kommentit (12)
UP!
Nämä siis eivät ole mielestäni finnin tapaisia vaan sellaisia "kovia" ihon alaisia patteja mitkä kyllä näkyvät kasvojen iholla ja punoittavat.
Oletko altistunut homeelle? Eräs tuttava sai homeesta kasvoihin pieniä patteja.
Tuo pakurikääpähän on käytännössä hometta... Mutta nyt en ole maanantai aamun jälkeen juonut tuota pakuria ja patteja on tullut sen jälkeen 3 lisää =(
Kauanko tuollainen homealtistus kropassa voisi kestää?
Luin netistä että tässä iässä voi aknekin tulla juuri hormonaalisesta ehkäisystä, mutta kun minulla tulee toukokuussa 10v kun olen tuota kierukkaa pitänyt niin jotenkaan ei sekään sopisi kuvioon...
En siis tiedä asiasta enempää, mutta kannattaa googlailla ja kääntyä lääkärin puoleen :)
Juu jossei naama rauhotu maanantaihin mennessä niin soitan silloin lääkäriin. Todella raivostuttavaa tälläinen =,(
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:48"]
Tuo pakurikääpähän on käytännössä hometta... Mutta nyt en ole maanantai aamun jälkeen juonut tuota pakuria ja patteja on tullut sen jälkeen 3 lisää =(
Kauanko tuollainen homealtistus kropassa voisi kestää?
Luin netistä että tässä iässä voi aknekin tulla juuri hormonaalisesta ehkäisystä, mutta kun minulla tulee toukokuussa 10v kun olen tuota kierukkaa pitänyt niin jotenkaan ei sekään sopisi kuvioon...
[/quote]
No ei syy ainakaan kierukka ole.
Hyvä tietää, kun tosiaan netissä luki jossain sivulla että hormonaalinen ehkäisy voisi laukasta aknen myös yli 35vuotiailla. Itsekin epäilin sitä kun kierukka on jo toinen ja sekin jo toukokuussa "vanhentuu"...
Eli kun muuten elämässä ja ruokailussa ei ole muuttunut muuta kuin tuo pakurikääpäteen juonti sunnuntai illalla ja maanantai aamulla, niin ehkä syy on siinä...? Toivottavasti menisi ohi pian. Öisin olen raapinut naamaa ja näpyt ovat auki ja punoittavat pahasti. Kunhan tämä näppyjen lisääntyminen nyt edes loppuisi...
Mä otin kaapista löytynyttä cetirizin allergialääkettä...mutta en huomannu mitään eroa...
Jotenkin vaan pelottaa että mistä tämä nyt johtuu kun ennen ei näppyjä ole ollut ja nyt on näin paljon tullut yhtäkkiä...
Mä otin kaapista löytynyttä cetirizin allergialääkettä...mutta en huomannu mitään eroa...
Jotenkin vaan pelottaa että mistä tämä nyt johtuu kun ennen ei näppyjä ole ollut ja nyt on näin paljon tullut yhtäkkiä...
Ei luulisi olevan enää allerginen reaktio jos vieläkin tulee näppyjä.
Kuulostaa kyllä tosi oudolle että yhtäkkiä kasvoissa on liki 20 näppylää ilman että muuten olen niistä joutunut kärsimään.
Toivottavasti joku osaa auttaa. Itse en osaa =/