Tyhmin ammattiryhmä?
Missä ammattiryhmässä on mielestäsi tai kokemuksesi mukaan kaikkein tyhmimmät ihmiset?
Itse pallottelen ahtaajien ja rekkakuskien välillä. Taitavat kuitenkin ahtaajat viedä voiton.
Kommentit (53)
Odotin, enkä turhaan, että kyllä sieltä melko pian opettaja tulee. Kahdestoista vastaaja poimi kultamitalin! Itse olisit varmaan kädenkäänteissä luonut eriomaisesti toimivan etäopetussysteemin. Mikä muuten itse olet ammatiltasi? Minä olen haukkumasi ammattiryhmän jäsen, tosin aineenopettaja, joka on täydentänyt opintojaan parilla muullakin akateemisella koulutuksella.
Tymä on se, joka ei ymmärrä arvostaa ihmisten tekemää työtä. On tyhmää leimata ammatin perusteella.
Ehkä markkinointityötä tekevät. Tai sitten he antavat vain tyhmän vaikutelman, koska puhuvat suut ja silmät täyteen eivätkä kuuntele vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä markkinointityötä tekevät. Tai sitten he antavat vain tyhmän vaikutelman, koska puhuvat suut ja silmät täyteen eivätkä kuuntele vastauksia.
Ap onkin sopivasti (omien sanojensa mukaan) myyntipäällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien ekonomien maailmankatsomusta en voi ymmärtää. Myös varhaiskasvatuksen ihmiset ovat usein jotenkin yksinkertaisen oloisia.
Oman kokemukseni mukaan eskarissa ja päiväkodissa asiat hoituivat hyvin ja henkilökunta oli osaavaa. Heti kun lapsi meni kouluun, mikään ei toiminut. Ainakaan vuorovaikutustaidoissa varhaiskasvatus onnistui paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimpien ekonomien maailmankatsomusta en voi ymmärtää. Myös varhaiskasvatuksen ihmiset ovat usein jotenkin yksinkertaisen oloisia.
Oman kokemukseni mukaan eskarissa ja päiväkodissa asiat hoituivat hyvin ja henkilökunta oli osaavaa. Heti kun lapsi meni kouluun, mikään ei toiminut. Ainakaan vuorovaikutustaidoissa varhaiskasvatus onnistui paljon paremmin.
Ero saattaa olla siinä, että vuorovaikutus ja se muu varhaiskasvatushömppä omaksutaan luonnollisesti kasvun ja kehityksen myötä, mikäli et ole susilapsi. Kun ne tädit laitettaisiin opettamaan lapsille jakokulma ja vieraita kieliä, tulisi hätä housuun.
Mä inhoon valokuvaajaa, koska se ei tehnytkään musta hoikempaa.
Ja sit mä inhoon kaupan kassaihmisiä, kun ne ei anna alennusta.
Ja kirjastovirkailijoita, koska eivät maksa mulle, kun lainaan harvinaisia kirjoja.
----
En muuten inhoa enkä vihaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero saattaa olla siinä, että vuorovaikutus ja se muu varhaiskasvatushömppä omaksutaan luonnollisesti kasvun ja kehityksen myötä, mikäli et ole susilapsi. Kun ne tädit laitettaisiin opettamaan lapsille jakokulma ja vieraita kieliä, tulisi hätä housuun.
Noh, kyllä tuo etäopetus on todistanut suomen luokanopettajien surkean tietotaitotason, siihen hommaan pystyy kuka vaan.
Arvostan varhaiskasvatuksen henkilökuntaa sata kertaa enemmän kuin koulun.
Tunnen pari lähihoitajaa, jotka ovat oikesti yksinkertaisia. Yksi näistä on diagnosoitu heikkolahjaiseksi ja hänellä ei ole minkäänlaista abstraktia ajattelukykyä, eikä ymmärrä monia normaaleja, arkipäiväisiä sanoja. On jäänyt useamman kerran luokalleen ja ollut erityisluokalla, uusi lääkelaskutentin lukuisia kertoja. Joskus kuuntelin hänen tarinoitaan työpaikaltaan ja kävi todella asiakkaita sääliksi miten heitä kohteli. Surullista, että tuollaisia ihmisiä otetaan hoitajiksi.
Tuo oli oma kokemus, en väitä, että kaikki tai edes iso osa lähihoitajista tallaisia olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, kyllä tuo etäopetus on todistanut suomen luokanopettajien surkean tietotaitotason, siihen hommaan pystyy kuka vaan.
Arvostan varhaiskasvatuksen henkilökuntaa sata kertaa enemmän kuin koulun.
Väitänpä silti, että ilman varhaiskasvatusta sinunkin lapsistasi saataisiin yhteiskuntakelpoisia. Samaa en voi luvata perusopetuksen osalta. Mutta pointtinahan tässä oli varhaiskastävattajien yksinkertaisuus ryhmätasolla, ja se on ihan taivahan tosi.
Siivousalalta löytyy. Alalle pääsee ilman koulutusta. Peruskoulun jälkeen ei ole käyty mitään kouluja. Jotkut ovat todella yksinkertaisia.
Tästä ei nyt ihan vielä auennut, että millä perusteella näet ”valkokaulustyöläiset” yhtenä massana, joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle? Ei tuo porukka ole mikään homogeeninen joukko. On asiantuntijoita, suunnittelijoita, päälliköitä, johtajia jne. iso joukko erilaisia ammatteja, joita tehdään toimistossa. Ei ne kännykät, laivat, paperikoneet ja ohjelmistot synny ilman suurta joukkoa ammattilaisia, jotka ne suunnittelee, laskee, piirtää ja koodaa. Eikö näitä pitäisi arvostaa?