En ikinä enää mene apteekkiin ostamaan itsehoitolääkkeitä koska inhoan sitä miten apteekkari tulee ahdistelemaan!
Joskus haluaisin vaan rauhassa katsella heti, mutta apteekkari ei jätä rauhaan vaan alkaa väkisin tyrkyttämään jotain tiettyjä tuotteita. Siksi tilaankin vaan nettiapteekista. Vaikka sanoisin että katselen vaan itse niin apteekkari jää siihen tuijottamaan. Mulle tulee sellainen olo että se ajattelee mun aikovan varastaa tai jotain.
Kommentit (17)
Aika erikoista että itse apteekkari tulee ahdistelemaan, nehän ei useimmiten edes ole paikalla koko puljussa.
Tuskin se itse apteekkari joka kerta on.
Minäkin kyllä tilaan tästä syystä kaikki apteekkituotteet netistä. Avun tarjoaminen on ihan ok, mutta ei se, että joka ikinen työntekijä tulee sitä erikseen tarjoamaan, vaikka hyvin näkee, että työkaveri on niin juuri tehnyt. Tuo on myös käsittämätöntä, että jäädään avusta kieltäytymisen jälkeen selän taakse seisomaan ja aletaan kysymättä selittää jotain heti, kun asiakas poimii hyllystä tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varastanut joskus, onko heillä syytä epäillä että taskusi täyttyvät taas maksamattomasta tavarasta?
En itse ole koskaan törmännyt moiseen. Mitä se työntekijä voisi tyrkyttää jos en kerro mitä etsin, vaan sanon että kiitos nyt en tarvitse apua. Ei sieltä randomilla tulla mitään peräpukamavoidetta myymään jos itsekseni etsin nenäsuihketta.
Ja mua ei koskaan ole jääty tuijottamaan.
No en ole ikinä varastanut mitään. Aika tökeröä tulla syyttelemään tuollaista.
Apteekkari itsekö? Erikoista. Minä asioin lähes aina hänen palkollistensa kanssa. Eli farmaseuttien tai lääketyöntekijöiden.
Kannattaa vaithaa apteekkia, jos tuollaista palvelua saa.
Itse tarjoan apua, mutta annan katsella rauhassa jos haluaa. Ja niin meidän apteekissa tehdään.
T. eräs farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varastanut joskus, onko heillä syytä epäillä että taskusi täyttyvät taas maksamattomasta tavarasta?
En itse ole koskaan törmännyt moiseen. Mitä se työntekijä voisi tyrkyttää jos en kerro mitä etsin, vaan sanon että kiitos nyt en tarvitse apua. Ei sieltä randomilla tulla mitään peräpukamavoidetta myymään jos itsekseni etsin nenäsuihketta.
Minä kysyin, en syyttänyt. Vastauksesi kertoikin riittävästi tilanteen oikeasta laidasta.
Kyllä siihen on syy että sinua jäädään aina vahtimaan melkein kädestä pitäen. En ole ikinä kuullut tuollaisesta ilmiöstä saatika törmännyt siihen itse, ja asioin usein eri ketjujen apteekeissa.
Testasin joskus apteekissa, että kieltäydyin palvelusta. Kaikki myymälän 5 työntekijää kävi vuoronperään kysymässä, voiko auttaa. Sitten kaikki pälyili vähän matkan päässä kun ihan kaikessa rauhassa kävin hyllyjä läpi ja samalla mietin, onkohan tää tuote kotona loppu.
Jos näytät esim narkkarilta ne saattaa haluta katsoa ettet ole ostamassa vaikka kymmentä pulloa sitä samaa yskänlääkettä taas...
Itse olen tyytyväinen jos apua saa. Joskus tuottetta ei löydy millään ja toisaalta he on ammattilaisia ja olen kuitenkin ostamassa lääkkeitä joista farmaseutti sentään tietää tosi paljon.
Kun hän kysyy "tarvitsisitteko apua?" vastaat "kiitos, en tarvitse".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin, en syyttänyt. Vastauksesi kertoikin riittävästi tilanteen oikeasta laidasta.
Kyllä siihen on syy että sinua jäädään aina vahtimaan melkein kädestä pitäen. En ole ikinä kuullut tuollaisesta ilmiöstä saatika törmännyt siihen itse, ja asioin usein eri ketjujen apteekeissa.
Minulle on käynyt noin monesti, mutta en ole kyllä ikinä kokenut sitä niin, että se työntekijä kyttäisi varastanko jotain. Nehän seisovat siinä vieressä ja melkein hyppivät innosta, että koska saa alkaa kertoa jostain tuotteesta jotain, kysyi asiakas tai ei :D
Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi. Ja on melkein satavarma ja vissi asia, että kun tarvitsisi apua, niin silloin saa olla rauhassa niin kauan että itse kysyy. Muissakin liikkeissä sama asia.
Ai minä tykkään kun tullaa tarjoamaan apua ja yleensä sitä otankin vastaan. Sanon vain, että millainen iho minulla on ja mitä tuotteita siihen suosittelisit. Ei jaksa itse alkaa miettimään.
Vaatekaupoissakin yleensä olen vain siellä vaatekopissa ja myyjä hakee ja tuo minulle halumani vaatteet sovitettavaksi. Tietysti ekat vaatteet valitsen itse, mutta sitten alan kysyä neuvoa, että olisiko jotain muuta tämän mallista ja väristä ja mikä yläosa tähän sopisi hyvin jne...
Ihan missä vaan tullaan kyselemään, mä hätyytän kauemmas sanomalla : pidetään nyt se turvaväli.
Häipyvät heti.
Tuskin se apteekkari oli, he pysyttelevät yleensä omissa työhuoneissaan ja harvemmin edes käyvät siellä asiakastiloissa.
Apteekissa tullaan joka kerta kyselemään tarvitsetko apua, koska se kuuluu meidän farmaseuttien työtehtäviin. Siellä on (tai pitäisi olla) aina vähintään yksi farmaseutti kerrallaan itsehoitotuotteiden puolella neuvomassa asiakkaita ja hänen kuuluisi kysyä kaikilta, tarjota neuvontaa kaikille asiakkaille jotka apteekkiin tulevat. Tämä on määritetty ihan laissakin, että apteekin asiakkaalla on oikeus saada lääkeneuvontaa jokaisella asiointikerralla. Näin ollen, jos farmaseutti vain seisoskelee tumput suorina eikä kysy/tarjoa apuaan asiakkaalle, vaikka on vapaana, niin työkaverit alkaa aika äkkiä katsoa pahasti ja olla sitä mieltä että kyseinen farmaseutti laiskottelee ja laistaa työtehtävistään.
Joten turha siis suuttua "ahdistelusta", vähän sama kuin suuttuisit junassa lipuntarkastajalle siitä, että hän ahdistelee kysymällä sinulta lippua. Jokaiselta asiakkaalta kuuluu kysyä, se on nimenomaan sitä heidän työtä.
Kannattaa kyttäillä milloin siellä on ruuhka-aika ja sitten iskeä, yleensä ovat silloin jo kaikki asiakkaiden kimpussa. Pidä puhelinta korvalla ja esitä että puhelu kesken.