MAALISKUISET loppuviikkoon
Päätin avata uuden pinon, kun edellinen on jo niin pitkä ja ihan väärillä päivilläkin mennään.
kua
Kommentit (10)
Laitoin Kua sulle sposti-osoitteeni, mutta laitanpa sen vielä tähänkin:
eliisaku ät yahoo piste com
Ihana, että on joku lohdutus/kiva juttu tiedossa, jos en jakaannukaan maanantaihin mennessä.
Anoppi päätti sitten tänään lähteä takaisin kotiinsa ja huomenna mulle onkin tulossa ystäväni Englannista kylään. Viikonloppu ollaan varmaan ihan kotosalla, kun tänään iski yksi " supistuskohtaus" , jonka aikana ehdin jo ajatella, että nytkö se käynnistyi ja keskellä ostoskeskusta, kun olin ostamassa syys-takkia pojulle. En pystynyt hievahtamaankaan useampaan minuuttiin ja poju katsoi mua vaunuista ihan Hoo-moilasena. Vihdoin hellitti sen verta, että sain suoristauduttua ja hengitettyä syvään ja pikku hiljaa lähdettiin sitten kohti kotiin vievää bussia. Sen jälkeen olo on ollut kuin ei mitään. Vaan päänsärky (jo aamulla alkanut) ja vähän " ruokahaluton" olo on ollut seurana. Jälkimmäinen on tosi kummallista, kun yleensä mulla on ollut _joka hetki_ nälkä raskaana ollessa.
Nyt pitää mennä iltapuuron keittoon.
-E & oliver 19.3. & kipinä rv 38+jotain
Saas nähdä saanko mitään järkevää kirjoitettua, kun silmissä on jo unihiekkaa ;)
Voi, teillä on tapaaminen..no, me ei vielä nyt ihan päästä osallistumaan, mutta jos sitten syksymmällä tultaisiin oikein kolmen naisen voimin =)
Meille ei mitään uutta kuulu. Mimmi tosin tänään kaatui keittiön tuolin kanssa pahannäköisesti. Huuli turposi ja kielestä tuli verta, samoin parit punaiset läikät tuli nenään ja nenän alapuolelle. Aikansa itki ja sitten kiipesi uudestaan tuolille ja osoitteli sitä äännellen samalla öh öh. Oli siis sen tuolin vika että häneen sattui. Samalla tavalla tekee jos satuttaa esim. kaatumalla itseään..Vikahan on aina jossain muualla kuin hänessä.
Sykerö on kova likka nukkumaan..miten voikin olla lapset erilaisia jo vauvana. Viime yönä nukkui klo 23-8 yhdellä syötöllä klo 4.30. Sehän ei tarkoita sitä että minä oisin nukkunut kun odotin ja odotin, että milloin se herää..normaalisti kun syö klo 1 ja 4 maissa.Päikkärit meni nyt eriaikaa Mimmin kanssa, joten nukkumaan en päivällä päässyt..Tätähän tämä nyt on =)
Neuvolassakin käytiin. Sykeröllä painoa 4280g ja pituutta 54.5cm. Hyvin siis alkanut kasvaa maidolla. Mistä tulikin mieleen, auttakaas minua!!! MAIDOSTA!!!!
1. KAUAN SÄILYY PAKKASESSA?
2.KUINKA SE SULATETAAN/LÄMMITETÄÄN? ei vissiin saanut laittaa mikroon?
3.KAUAN SÄILYY PAKASTAMISEN JÄLKEEN jääkapissa? vuorokausi?
Minulla ei ole mitään käsitystä näistä, kun Mimmiä imettäessä maidosta oli lähinnä pulaa kuin liikatarjontaa, mitä nyt todellakin on. Maito suorastaan suihkuaa tisseistä..tänäänkin jouduin ennen aamuimetystä pumppaamaan 200ml maito pois, sitten vasta tyttö tissille..Ongelmat siis nyt näin päin..=)
Kyselyjä oli jotain mutta ei muista niin ei muista..ajatus pätkii.
G:Mitäs viikonloppuna?
Me mennään huomenna Kotkan meripäiville heti aamusta koko poppoo. Lauantaina perinteinen prisman tyhjennys ja mennään mummolaan yökylään.Sunnuntaina vaan ollaan..
Nyt taitaa nuorimmainen nukkua, joten kiireenvilkkaa nukkumaan.Suloisia unia kaikille!!
Jaksuja raskaana oleville ja etenkin eliisalle lähtöä =)!!! (ihan mahanpohjasta ottaa, kun vastahan itse siellä laitoksella olin..tuntuu että siitä on jo iäisyys)
Tuulia, Mimmi ja sykerö 1vko ja 6pvä
Ihan alkuun Tuulialle ja perheelle lämpöiset onnittelut pikkuisesta prinsessasta! Mukava kuulla, että pikkuinen nukkuu hyvin ja paljon, helpottaa kummasti arkea ja jaksamista isommankin neidin kanssa.
Sen verran tiedän maitoasioista, että SÄILYY 3kk pakkasessa ja tosiaan ei saa sulattaa mikrossa vaan VESIHAUTEESSA ainakin. Säilyvyydestä em sitten enää jääkaapissa osaa sanoa, ei varmasti kovin kauaa, kun on jo pakkasessakin ollut. Itse en pakastamista ole harrastanut, joten en tuon kummemmin osaa neuvoa, mun juttu on ollut tää imettäminen ilman pulloja, vaikka aina onkin sit pitänyt olla paikalla, kun tarvis. Pumppaaminen kyllä stimuloi maidontuloa, joten siinä mielessä hyvä juttu.
YÖSYÖNNEISTÄ oli joku päivä puhetta. Meillä maalisneiti koki huhtikuussa äidin päättäväisen luonteen tuloksena siirron siskon kanssa samaan huoneeseen ja samalla lopetin yötissittelyn. Tosin nyt kesälomareissulla tissitteli väliin yölläkin, kun kaikki nukuttiin samassa huoneessa, mutta nyt taas kotona nukkuu yönsä heräämättä ja syömättä. Meillä on menossa maidoton dietti, elokuussa on maitoaltistus. Onneksi ei saanut koskaan korviketta, enkä edes maitoa ehtinyt antaa, mutta hapanmaitotuotteita kylläkin, sai iholle joutuneesta maidosta reaktion, joten ei olisi tullut edes mieleenkään antaa oikeaa maitoa. Tissimaitoa syö siis vieläkin ja oikein hyvillä mielin, käsi aina puseron kaula-aukosta sisällä..
POTTAILUSTA kiinnostui ihan itsekseen ja yhtäkkiä, joten nyt oon koittanut tsempata neitiä sen asian suhteen, sillä helpomminhan kuivaksiopettelu sujuu näin, kun itse on siitä kiinostunut kuin että sitten vähän väkisellä uhmaikäisen kanssa.
Maalisneitimme on kyllä mahdoton menijä ja kiipeilijä, syömiset on kiipeilyä syöttötuolista pöydälle, itse lusikoi ruokaa jonkin verran, mutta mukavempana pitää tavaroiden nakkelua pitkin ja poikin keittiuötä. Neiti juoksee laukka-askelilla ja tykkää hyppiä esim. liukumäen portaikosta alas, alimmalta askeleelta saa hypätä. Sanoja tulee ihan mukavasti. Hampaita on 9, ihan hassua, kun esikoisella oli tässä iässä vasta 4!
Nyt pitää lopetella, että ehdin syödä itse aamupalan ennen ulkoilua, hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamista raskaanaoleville!
meillä taas päiväkotivisiitti takana ja tänään Kaisa meni jo hoitajansa syliin oma-aloitteisesti. Muutenkin touhuaa siellä kuin vanha tekijä, toivottavasti sama homma jatkuu ensi viikollakin. Maanantaina päiväkotiin mennäänkin vasta iltapäivästä, jotta päästään tapaamiseen mukaan. Ja tiistaina se alkaa sitten oikeesti...
Mä olin eilen terassilla kaverin kanssa ja meni melkein puoleen yöhön. Huh. Kaisa onneksi päätti nukkua tänään puol 8 asti, joten vältyin pahemmalta kankkuselta. En mä nyt mitään kännejä siellä ottanut, muutaman siiderin ja julkkisbongauspalkintona yhden gintonicin. Nähtiin nimittäin Sauli Niinistö. Sellasista pienemmistä julkkiksista saa vaan oluen ja " seiskajulkkisista" ei mitään.
Viikonloppusuunnitelmissa visiitti kotieläinpuistoon ja shoppailua. Pitää hankkia työkamppeita ja koittaa etsiä Kaisalle sisäkengät. Kelien salliessa mennään varmaankin uimaan. Lähinnä perheen kesken puuhastellaan jotain, kun pitkästä aikaa olla vaan omalla porukalla koko viikonloppu.
Pakastettu ÄIDINMAITO säilyi sulatuksen jälkeen muistaakseni n. 1vrk jääkappissa. Samoin sitä voi kerätä vuorokauden ajan jääkaappiin ennen kuin pakastaa koko päivän satsin kerralla.
Mulla oli tuo Tuulian kuvailema suihkutissi myöskin ja varsinkin alkuaikoina maidonkerääjät tulivat täyteen melkoista tahtia, joten pakastettavaa riitti. Ei paljon tarvinnut pumppailla. Meillä tosin pakastettu maito sitten loppujen lopuksi jäi käyttämättä, kun ei se tuttipullo vaan ollut Kaisan juttu.
Nyt mä meen kahville, kuullaan taas!
kua ja Kaisa
Eilen alkanut päänsärky on jatkunut ja olo on muutenkin tosi unelias.. mutta se nyt valittamisesta.
Ystävänä oli englannista käymässä meillä ja oli kiva huomata, miten häneen oli iskenyt vauvakuume. :D Kovasti haaveili jo omasta perheestä. Nyt pitäis vaan heidän saada miehensä kanssa järjestettyä asiat niin, että ovat samassa maassa, jotta siinä perheen perustamisessa ois jotain järkeä.
Pojun kanssa alkaa olla aina vain hengästyttävämpää touhuta tän mahan kanssa. Siksi olikin ihanaa, kun mummi tuli häntä vahtimaan siksi aikaa, että pääsin autolla kauppaan ihan yksin. Muutama suppari siitä tietty tuli, kun lastas kärryt täyteen ruokaa ja kantoi sitten ne safkat kasseissa autoon. Jos vielä mies tulis töistä ajoissa (mahtaako olla enää edes mahdollista, kun klo jo yli 18..) ja ottais ton pojun sitten seurakseen ulos ja mä pääsisin rauhassa paneutumaan vakuutusyhtiön korvaushakemuksiin. Sitä varten mä nytkin tässä roikun, mutta aloittaminen on niin hankalaa, kun tuo kuitti/laskupino on niin paksun ja ahdistavan näköinen. Onko kellään vinkkiä mitä niihin pitää kirjoitella. Siis kuinka tarkasti? Vai riittääkö ihan lyhyt texti?
Masukin vaatteet on nyt sitten pesty ja sänky pedattu. Vielä pitäis pakata synnärikassiin omat&vauvan kamat, sekä tehdä johonkin näkyvään paikkaan lista tavaroista, jotka niiden lisäksi pitää kaapata mukaan (kamera, juomista jne.) En kyllä muista mitään mitä sinne kassiin piti tunkea. Maalis-pojun hakureissulta muistan, että huulirasva ja fanta-pullo oli tarpeen sairaalassa olo aikana, muuten pärjäs " passi&hammasharja" -varustuksella. ;)
Kivaa nähdä teistä osaa maanantaina! Ei malttais odottaa.
Nyt mä kaivan edes ekan korvauslomakkeen esiin.. katsotaan palaanko seuraavan kerran kirjoittelemaan samasta vaiheesta, vai olenko saanut jotain jopa aikaiseksi.
-E & oliver 19.3. & kipinä rv 38+jotain
Olipas taas päivä. Huh. Aamu alkoi sillä, että kävin hakemassa henkilöltä, jota en ollut koskaan tavannut, iltapuvun lainaan konferenssin gaala-illallista varten. Ihana ihminen, kun lainaa pukunsa tuntemattomalle. Hän oli itse raskaana viime vuoden gaalassa ja tämän vuoksi omisti mammailtapuvun. Mieletön tuuri, että oli juuri sopiva minullekin :) Nyt pääsen sitten fiilistelemään oikein prinsessana (tonnikeijuna :P) ellei tule lähtöä synnyttämään ennen sitä. Konferenssi kun on vain 4 päivää ennen laskettua aikaa...
Matkalla pukua hakemaan sain vihdoin puhelimen päähän kollinomistajan, jota olen tavoitellut pari päivää ja sovin narttunu viemisestä kollille, kun narttu aloitti kiimansa. Muuten helppo juttu, mutta kolli asuu Turussa ja mies oli tietysti juuri tänään menossa sukeltamaan ja vei auton.. Ei muuta kun soittamaan äitilleni ja kysymään autoa lainaan. Onneksi sain auton lainaan ja äitikin vielä lupautui hoitamaan Helmiä matkan ajan niin pääsin käymään ilman tyttöä. Pukua hakemasta siis vauhdilla kotiin, mies ja lapsi hakemaan puistosta, tytön tavaroiden pakkaus ja koko porukalla mummulle. Mies lähti sieltä ja minä vähän ajan kuluttua perässä äitini autolla. Kotiin hakemaan kissa ja kohti Turkua. Vasta matkalla tajusin, etten ehdi syömään ruokaa koko päivänä tämän aikataulun kanssa. Huokaus. Narttu kollille ja pari karjalanpiirakkaa läheisestä Sparista ja kohti kotia ajelemaan. Matkat sujui onneksi hyvin ja pääsin hakemaan Helmin hoidosta seitsemän aikaan. Sit äkkiä kotiin ja Helmille puuro ja unten maille.
Nyt ehdin vihdoin itsekin istua alas ja miettiä, että jotakin kai pitäis syödä. Ongelma on vain illalla syöminen, kun silloin maha painaa niin paljon ettei nukkumisesta tule mitään pitkään aikaan :( Jotakin pientä tarvii kyllä varmaan ottaa. Ei tosin ole nälkäkään.
Elmeri päätti aloittaa viime yönä laskeutumisen ja yön aikana laskeutui niin, että jopa isäni kiinnitti asiaan huomiota, kun näki mut. Kyllä se sitten tuntuikin aamulla liitoskipuina. Koko tuon aamun säätämisen jännitysmomenttina oli myös melkoisen kivuliaat supistukset, jotka onneksi loppuivat juuri, kun piti lähteä ajamaan Turkuun. Saas nähdä miten käy konferenssiin pääsemisen kanssa.
Odotan innolla ma tapaamista ja toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle. Tällä hetkellä mulle on ilmoittautunut Kua ja EliisaKu. Toivon mukaan määrä tästä vielä nousee :)
Nyt katsomaan vähän syötävää ja hoitamaan loppuja kissajuttuja
Ai niin, pitää vielä vähän vinettää ke lääkärikäynnistä. Kesti varmaan n. 10 min: ovesta sisään astuessani lääkäri sanoi heti, että tehdään sisätutkimus, ota housut pois. Riisuin kiltisti ja menin lavetille. Hän mittasi mahan ja kävi merkitsemässä sen koneelleen sanomatta sanaakaan. Tämän jälkeen hän kokeili sisältä ja totesi, että pää on alaspäin ja kaula vähän pehmeähkö. Sitten tulikin käsky nousta ylös ja pukea päälle. Kun olin vasta laittamassa alushousuja, hän näytti koneelta kohdun kasvukäyrän pikaisesti ja pukiessani hametta (kengät lattialla vielä) hän tuli kättelemään hyvästit ja toivotti hyvää kokemusta. Mietin silloin mielessäni, että saankohan edes pukea hameen päälle ennen kun pitää kävellä ulos huoneesta... Tämä ei ollut oma lääkärini, joka oli kesälomalla. Kaikkeen sitä törmääkin..
Mutta nyt sitä syömistä
Atyah + Helmi + Elmeri rv 37+1 (täysaikaisen raja on sit rikki)
Kiva kuulla Atyahistakin! Mä luulin, että sä oot kiilannut mut ja käväissyt laitoksella, kun ei mitään kuulu. ;)
Masu roikkuu täälläkin ja puukotukset&liitoskivut arkea. Vielä kun pääsis tästä, nyt 3:tta päivää jatkuneesta päänsärystä eroon, niin ois tosi kiva olo: pelkästään norsumainen (turovutksen takia). ;)
Onneksi on viikonloppu ja miehestä saa edes vähän apua pojun nosteluun mm. käsien, kasvojen ja vaipanvaihtojen yhteydessä.
Nyt me lähdetään vähän " sisustusostoksille" , kun on tässä kämpässä vielä vaikka mitä kesken..
-E & oliver 19.3. & kipinä rv 38+5?
Elmeri syntyy ma 14.8. Näin on miehen ja Elmerin kanssa sovittu ;) Mulla on se konferenssi pe-su ja silloin ei saa syntyä. Mies taas ilmoitti, että hän on vain 2 vkoa töissä ja jää sitten isyyslomalle, kun Elmeri syntyy. Hän lähtee ma töihin. Näin siis tuo ma 14.8 on ainut vaihtoehto, tai no onhan siinä su ilta klo 17 jälkeen :P
Tänään on ollut ohjelmassa pensasaidan leikkuuta (mies hoiti sen mallikkaasti) ja pyykin pesua. Helmi heräsi kesken päikkäreiden pissalle, mutta jatkoi unia heti potalla käytyään kun lykkäsin takaisin vaunuihin. Nyt on sit nukkunut reilu 2h. Mies kuorsaa sohvalla ja jopa kissatkin nukkuu eli talossa on melkoisen rauhallista. Suunnitelmissa on lähteä Kaivokselan hiekkakuopille uiskentelemaan Helmin kanssa ja isi käy sillä välin vähän juoksutarvikeostoksilla. Entisillä naapureillamme on tänään yhteiset 50v-synttärituparit (kumpikin täyttää 25v, nuorukaiset). Sinne olisi tarkoitus ehtiä vielä illemmalla. Pitäis keksiä niillekin jotakin viemistä.
Nyt tarvii rientää pakkaamaan uimakamat kasaan ennen kun Helmi herää, jotta päästään lähtemään heti sen herättyä.
Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 37+2
Lauantaita täällä valmistaudutaan lähtemään siskon häihin.
Onpas teillä Atyah ja Eliisaku jännät viikot edessä vielä:) Jaksamisia teille.
Siskon tyttö sit tulee häistä meille yökylään ja muut jää varmaan vielä jatkaan häittenviettoa saas nähä milleen tuol häissä menee. No valjaat sain ostettua just tänään kun Emilia kiipee joka paikasta pois kaupassakin tarvii kokoajan olla laskemassa ostoskärryissä istumaan kun tosiaan nousee seisoon siellä saapi sit rauhassa ostella kun ei tarvi
Kokoajan vahtia toista ettei pääse tippuun.
Eipä täs muuta kerkiä täytyy mennä laittaan vaatteita päälle. Kaverin tyköä just tulin kun laitto mun hiukset kun en ite osaa:S
T.Satu ja Emilia 27.3
TAPAAMISESTA
mä sitten ehdottaisin sitä maanantaita, jotta pääsen itsekin mukaan!! Ilolla otetaan Atyahin tarjous vastaan, käydään ajo-ohjeet yms. tarkennukset läpi meilissä.
Laitan sähköpostia vakitapaajille, mukaan siihen keskusteluun pääsee meilaamalla mulle osoitteeseen hanneli.makinen@kolumbus.fi
kua ja Kaisa
ps. EliisaKu
mä olen onnistunut kadottamaan sun osoitteen. Voisitko laittaa mulle postia.