Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kehitysvammaisen lapsen äidillä ole oikeutta matkustaa?

18.11.2020 |

Olen yksinhuoltaja normaaillille 14 vuotiialle ja kehitysvammaiselle 11 vuotiialle joka tarvitsee apua suihkussa käymisessä syömisessä yms ja ei pärjää minuuttia pidempään yksin. Olin lasten syyslomalla väsynyt ja lähdin vanhimman kanssa koko lapsen loma viikoksi kotimaan matkalle ja jätin lapsen kunnan hoitopaikkaan joka on tarkoittettu hänen laisilleen. Tutut tuomitsivat koska erityisenkin olisi pitänyt päästä mukaan. Vaikka idea oli et mä ja Teini saadaan hengähtää. Eikö meillä oo oikeutta saada tehdä joskus jotain muuta kun vahtia tuota erityistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on oikeus. Älä kuuntele mitään nillityksiä.

Vierailija
2/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaiden lasten vanhemmilla oikein ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus huolehtia omasta jaksamisesta, ja jos siihen on vieläpä mahdollisuus, niin kyllä itse hyödyntäisin tilaisuuden. Ne, jotka tuomitsee, ei tiedä, mitä arkesi todella on, tai sitten he saattavat vaatia itseltään paljon ja vaativat sitä myös muilta. Nauti lepäämisestä 3< Jos sinä et jaksa, mitä "hyötyä" sinusta muillekaan on, noin niinku kärjistetysti.

Vierailija
4/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että uskallat lomailla. Toinen lapsesikin varmasti ikionnellinen, että saa sinulta huomiota. Rakkaus lapseesi, jolla on kehitysvamma, ei katoa sillä, että rakastat myös itseäsi ja toista lastasi. Kaikki, mikä sinua auttaa, auttaa myös lapsiasi. :)

Vierailija
5/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla sille kehitysvammaisellekin yhdenlainen "loma" olla ihan eri paikassa, touhuta kaikenlaista järjestettyä toimintaa ja olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole loppuun väsyneitä. 

Vierailija
6/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut eivät taida ymmärtää että se erityinen on käytännössä "mukana" koko sinun loppuelämäsi ajan. Kyllä tuossa on jotain hengähdystaukoja pakko olla, jos tuollaisesta urakasta meinaa jaksaa ja kuten joku jo sanoikin, myös terve lapsi ansaitsee joskus vanhempansa jakamattoman huomion.

Vierailija
7/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pääsitte reissuun. Olen 100% varma, että 14 vuotiaasi tarvitsi lomaa sisaruksestaan vähintään yhtä kipeästi kuin sinäkin.

Teidän arki menee varmasti aika pitkälle erityislapsen ehdoilla, joten on ihan oikein, että teet joskus jotain myös vanhemman lapsesi ehdoilla. Ja sinun on pidettävä myös pomasta jaksamisestasi huolta.

Vierailija
8/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaista on hyvä myös totutella olemaan hoitopaikassa, koska sinnehän hän luultavasti ennemmin tai myöhemmin päätyy kuitenkin, jos on noin valvottava tapaus.

Vierailija
9/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä?

Vierailija
10/10 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä?