Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita
Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.
Kommentit (1833)
Suomessa yhteiskunnan tukia saa ihminen, joka osaa pelata sitä peliä oikein. Pitää tietää paljon erilaisia kikkoja, miten välttää tukien aleneminen. Toimeentulotukeen pitää esim. laskut osata ajoittaa oikein. Ei tavallinen ihminen, joka on tottunut yrittämään selvitä itse ja saada rahat riittämään, tahdo mitään saada vaikka tulis tiukka paikka. Sitten taas ne jotka osaa, saa kaikki huonekaluista ja polkupyöristä lähtien lapsille.
Ei ne toiveet aina olekaan lasten sanomia toiveita, vaan voi olla vanhempien lasten puolesta toivomia asioita. Ei kolmevuotias toivoisi talvikenkiä tai kymmenvuotias kylpypyyhettä, jos heiltä itseltään kysyy. Ei vaikka olisi kuinka varattomasta perheestä.
Minä en anna penniäkään mihinkään keräykseen, enkä meinaa sietää noita rutisijoita. Maksan veroja 4600 Euroa/kk ja päälle pitäisi vielä paapoa tuota sakkia. Palkkani on hyvä, teen hurjasti töitä ja eiköhän tuo 4600 riitä sosialisoinniksi näille valittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa, että köyhyys ei ole sama kuin huonot elintavat.
Paljon on esim. köyhiä yksinäisiä vanhempia, jotka tekevät parhaansa. Ja ihan pariskuntia. Moni "normiperhe" myös tälläkin hetkellä jännittää selvitäänkö muutosneuvotteluista tai pysyykö työpaikka toiminnassa.
Suomessa on niin pienet palkat, että moni ahkera, kunnollinen ja rehellinen ihminen on talousvaikeuksissa.
Ne palkat on Suomessa niin pienet ryöstöverotuksen ja muiden kulujen takia, niin ettei yritysten kannata tulla tänne eikä kannata ketään palkata. Saatika, että olisi varaa maksaa kunnollisia palkkoja rahvaalle silloin jos joku pystytään palkkaamaan. Ryöstöverotuksella elätetään sitten niitä elämäntapatyhjäntoimittajia joita ei opiskelu ja työnteko vaan satu huvittamaan vaikka ei ole mitään terveydellistä estettä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin vuosia sitten pienyrityksessä ja annoimme lahjakortin jakoon joulupuuhun. Tämän lahjakortin oli saanut yh äiti, joka saapui sitten teinityttönsä kanssa ostamaan koruja, kun mitään muuta tyttö ei löytänyt/kelpuuttanut. Äiti taas iski silmänsä melkein 400e sisustusesineeseen ja ostikin sen samalla reissulla. Siinä loppui minun usko, että nämä lahjoitukset menee oikeasti oikeisiin osoitteisiin..
Mitä sitten sen tytön olisi pitänyt haluta/ löytää teiän puljusta? Kyllä minäkin teininä halusin koruja ja haluan vieläkin näin 40v hyväpalkkaisissa töissä olevana.
Minä ostin vähävaraiselle eläkeläiselle samanhintaisen lahjan, jota hän tarvitsi ja johon hänellä ei ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin vuosia sitten pienyrityksessä ja annoimme lahjakortin jakoon joulupuuhun. Tämän lahjakortin oli saanut yh äiti, joka saapui sitten teinityttönsä kanssa ostamaan koruja, kun mitään muuta tyttö ei löytänyt/kelpuuttanut. Äiti taas iski silmänsä melkein 400e sisustusesineeseen ja ostikin sen samalla reissulla. Siinä loppui minun usko, että nämä lahjoitukset menee oikeasti oikeisiin osoitteisiin..
Mitä sitten sen tytön olisi pitänyt haluta/ löytää teiän puljusta? Kyllä minäkin teininä halusin koruja ja haluan vieläkin näin 40v hyväpalkkaisissa töissä olevana.
Eikun pointti oli tuo 400 euroa törsäävä äiti. Ei niin vähäosaisia tainneet ollakaan.
Lahjoitan mieluummin pelastusarmeijalle kuin spr:lle.
Spr sijoittaa rahat pörssiin ja johtajien palkkiot on ruhtinaalliset.
annat sä pataan?
Älä vollaa. Anna keräyksiin tai henk.koht. apua joka liksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun pointti oli tuo 400 euroa törsäävä äiti. Ei niin vähäosaisia tainneet ollakaan.
Tuossa kyllä vähän ilkeähköön sävyyn puhuttiin tytöstäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en anna penniäkään mihinkään keräykseen, enkä meinaa sietää noita rutisijoita. Maksan veroja 4600 Euroa/kk ja päälle pitäisi vielä paapoa tuota sakkia. Palkkani on hyvä, teen hurjasti töitä ja eiköhän tuo 4600 riitä sosialisoinniksi näille valittajille.
Minäkin teen ahkerasti töitä ja tienaan bruttona 2000€/kk. Vaikka tekisin vielä ahkerammin, niin tuo brutto on ja pysyy. Silti ihan mielelläni annan itseäni köyhemmälle apua.
Minulla on eräs sukulainen, jonka koko elämä on kulunut sossun asiakkaana. Ihan terve naisihminen, mutta osannut lisääntyä satunnaissuhteista siihen malliin ettei ole tarvinnut päivääkään töitä tehdä. Hän valitteli näistä vähävaraisten joulupuu-lahjoista, että sossun asiakkaana heille automaattisesti niitä tuputetaan. Ottavat sitten vastaan, mutta häntä harmittaa kun ei voi sitten itse valita jotain nättejä tai kivoja lahjoja.
Itse olen tätä sossunkuppausta seurannut kohta viisitoista vuotta ja en todellakaan lahjoita yhtään mitään, kun tiedän minne lahjat menee.
Ja tämä ei ole trolli.
Maailmalla miljardi ihmistä tienaa 60 euroa kuussa. Tuo on ruhtinaallinen summa. Vaatimalla itsekkäästi itselle lisää kun muut tarvitsevat enemmän tuhoaa vain oman ulkokuorensa moraalisena vasemmistolaisena. Nämä ulkomaiden köyhät ovat oikeasti ahkeria ja työläitä ihmisiä, toisin kuin Suomen nist.it ja työnvieroksujat