Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maatalouslomittajan työ?!

Vierailija
18.03.2014 |

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä työstä tai ketään tuttavaa, sukulaista, ystävää, joka tekee tai on tehnyt lomittajan hommia?

Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja kokemuksia alasta. Nimittäin se kiinnostaa koska viihdyn maalla (asun maalla itse) ja rakastan eläimiä!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17 v ja lomitin ensimmäisen kerran 15 v. Kotona lomittanut ikäni 8v asti isän kaverina. Ja siitä sitte kylännavetoihin opettelee lisää. Ei oo mitään koulutusta Suosittelen! Erittäin hyvä kesätyö ja hyvä palkka. Täälläpäin n. 12e/h plus hyvät lisät (aamu ja ilta lisät) sunnuntaina 2x palkka ja juhlapyhinä 3x matkakorvauksetjne. Joululomalla ku jaksat 7 päivää lomittaa nii aikaki tonni jää kätee. Riippuu tilasta tietenki mutta yleesä n 4-6 h päivässä. Alle 18 niin eivät ryöstä veroja edes.

Vierailija
22/25 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:49"]Tottakai tiedostan että pitää muutakin osata kuin vaan tykätä eläimistä. Mutta kun itselläni kiinnostuksenkohteina ovat mm. eläimet ja tosiaan se että viihdyn maalla, niin ajattelin että ehkä tämä ala voisi sopia mulle. Minkälaisia ihmisiä nuo maatilan omistajat yleensä ovat? Tietty yksilöitä hekin ovat, jotku mukavia ja jotku ei.. Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on?Työpaikathan vaihtelee, joten se mua tässä pelottaa varmaan eniten että joutuu aina uusia tilanomistajia näkemään ja mukana on varmasti myös jotain ihan hirveitä tiukkapipoja.. Vähän ahdistavaa ajatella..Ap

No ehdottomasti suurin osa on just ahdistavia paskantärkeitä juntti-idiootteja. Tuon takia tuota työtä ei voi suositella kenellekään joka ei ole myös itse ko. lajia.

Itse olen lomittanut yli 100 tilalla ja voin sanoa, että 2 hankalaa tyyppiä on tullut vastaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Maanviljelijät ovat mukavia ihmisiä. Nykyään heillä on vain liikaa töitä ja tulee paljon loppuunpalamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kaukana siitä työstä.Aliarvostettu-huono palkka.

Vierailija
24/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys tuo, millaisia ihmisiä maatilojen omistajat ovat 🙂

Me ainakin ollaan oikeesti aika kivoja. Varmaan joidenkin mielestä liian rentoja tai hulluja. Arvostan lomittajan työtä ja toivoisin oikeastaan vaan, että lomittaja arvostaisi minun pyyntöjäni eaim vasikoiden ruokinnasta, eikä lähtisi tekemään omiaan ilman lupaa.

Mielestäni lomittajan ammatti vaatii ennen kaikkea rohkeutta.

Rohkeutta käsitellä isoja eläimiä ja erilaisia tilanteita niiden kanssa. Rohkeutta kohdata eritteitä ja kuolemaa. Rohkeutta kysyä, jos ei tiedä. Rohkeutta huomauttaa, jos huomaa jossain tilallisen toimissa tai tiloissa epäkohdan. Rohkeutta myöntää omat virheensä.

Työ antaa paljon. Mukavia ihmistuttavuuksia, uuden elämän syntymää, ulkoilua ja vuodenaikojen vaihtelussa mukana oloa, eläinten kanssa puuhailua (kun eläimistä pitää), liikuntaakin (ei tarvitse lähteä salille töiden jälkeen) ja ennen kaikkea eläinten ja ihmisten olon tekemistä mukavaksi! Tilallisen on ihana lomailla, kun tietää, että eläimet ovat hyvissä käsissä.

Vierailija
25/25 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso suomi 24 hakusanalla "lomittaja""

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi