Miksi ihmisillä on halu torperoida kaikki laihduttajan yritykset?
Lihot kumminkin takaisin? Tuli mieleen tuosta Jutta ohjelman Jarnasta, jossa hänkin tätä sanoi. Oli laihdutuskeino sitten mikä tahansa, ihmiset mielellään tätä tulevat sanomaan. Kaikkki laihdutetut kilot, laihtui ne sitten miten hyvänsä, tulevat takaisin, jos entisiin elämäntapoihin palaa. Minusta aivan sama, miten ne tiputtaa, kannusta tarvii enemmän kuin pilkkaamista.
Kommentit (32)
Eniten ongelmia laihduttajaa kohtaa on muilla läskeillä. Yrittävät suojella omaa asemaansa pitämällä sen hairahtuneen yksilönkin läskinä. Varsinkin naiset syyllistyvät tähän, miehiä ei niin paljoa kiinnosta mitä muut tekevät vaan keskittyvät omiin asioihinsa.
Ehkä pahimpia ovat kuitenkin vanhukset, ihmisessä on varmasti jotain vikaa tai ainakin se vihaa minua jos ei suostu syömään kahvin kanssa 4 erilaista leivosta. En tiedä onko joku trauma köyhistä lapsuus vuosista takana vai mikä on syynä mutta pullaa ei niin vaan torjuta.
Itsellä on vielä suurempi ongelma kun en ole mitenkään lihava mutta täytyy pysyä urheiluharrastuksen takia tietyssä painoluokassa ja tätä varten aina välillä tiputan painoa. Ihmiset eivät käsitä, että minkä takia pitää laihduttaa kun ei ole edes lihava?
Nykyään en jaksa kierrellä enään sanomisieni kanssa vaan totean vaan kylmän viileästi, että en voi syödä asiaa x, koska se ei sovi ruokavaliooni mitä minun on noudatettava jos haluan menestyä lajissani mikä on minulle tärkeää. Lisäksi on hyvä laihduttaa jo ennen kuin on lihava, koska ylipaino on terveydelle haitallista eikä sitä täten pidä kerätä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:39"]
13, laihdutus on monelle ihan pääongelma eikä sitä ratkaista vähättelemällä tai puhumalla kuin idiootille. Kyllä meistä moni TIETÄÄ, miten pitäisi laihduttaa, me TIEDÄMME miten yksinkertaista se pohjimmiltaan on...silti, kun siihen lisää tunnepuolen, mahdolliset ongelmat henkisellä puolella ja huonot opitut tavat kuten napostelu, laihduttaminen on yhtäkkiä helvetin vaikeaa ja siksi siitä tulee monelle se paheksumasi "projekti ja elämänsisältö".
Omalla kohdallani karppaus pelasti verensokeriongelmilta, paransi veriarvoja ja laski painoa tuntuvasti. Keliakiaa minulla ei ole, mutta viljoista on tullut aiemminkin vatsa kipeäksi ja ilmavaivoja, joten jätin ne sujuvasti pois. Tuntuu ikävältä lukea näitä yleistyksiä ja lyttäyksiä erikoisista ruokavalioista, koska osalle ne dieetit ovat oikeasti olleet kullanarvoisia.
[/quote]
13 tässä.
Olen jonkunverran harrastanut palstan laihdutusketjuja, koska olen itsekin aikoinaan laihtunut pysyvästi n. 30 kg elämäntapoja muuttamalla. Minua kiinnostaa se, miten suhtaudutaan vaikeisiin asioihin kuten laihduttamiseen, miten naiset suhtautuvat omiin vartaloihinsa eri elämäntilanteissa jne.
Sinua auttoi karppaus, minua Fit for Life. Hieno juttu meille molemmille.
Jos luet kommenttini kunnolla läpi huomaat, että kirjoitan mm. että painon pudottaminen on vaikeaa siksi, että sen perusperiaatteet ovat niin yksinkertaiset: pitää kuluttaa enemmän kuin syö. Syyt ylipainoon ovat korvien välissä ja ellei niihin uskalla käydä kiinni, on mikä tahansa dieetti tai salirääkki hyödytön, tuottaa iloa vain lyhyeksi aikaa. Sen jälkeen alkaa jojotus.
Oletan että täällä paino-ongelmistaan kirjoittavat naiset ovat aikuisia. En lepertele aikuisille, en säälittele heitä (vaikka joskus tekee mieli ironisoida kun joku kirjoittaja tekee ruokavaliostaan isomman asian kuin painon pudotuksesta). Aikuista kunnioittaa kirjoittamalla hänelle kuin aikuinen.
Tuota...minä olen se satakiloinen läski, joka tuskasteli viikko tai pari sitten, että mikä on kun paino ei laske vaikka syön todella vähän...ja se paino ei todellakaan laskenut, ennenkuin aloin liikkumaan rajusti. Kohtuullinen liikunta my ass, useampi tunti täytyy viettää ulkona jos haluaa että kilot lähtevät omassa tapauksessani!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:32"]
Alkoholistikin raitistuisi, mutta kun muut on niin lannistavia, niin pitää juoda.
[/quote]
Ahaa, sinä olet se tyyppi joka loukkaantuu kun raitistuva kaveri ei ota tarjoamaasi olutta. Sanot päälle vielä "kumminkin juot kotona baarikaapin tyhjäksi illalla". Mielenkiintoista. Kai muistutat että juominen tulee takaisin kun palaa vanhoihin elämäntapoihinsa, ja jakelet ohjeita siitä miten juominen loppui liian äkisti.
Olet varmasti kaveripiirisi aarre.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 14:19"]
Alkoholistikin raitistuisi, mutta kun muut on niin lannistavia, niin pitää juoda.
[/quote]
Ahaa, sinä olet se tyyppi joka loukkaantuu kun raitistuva kaveri ei ota tarjoamaasi olutta. Sanot päälle vielä "kumminkin juot kotona baarikaapin tyhjäksi illalla". Mielenkiintoista. Kai muistutat että juominen tulee takaisin kun palaa vanhoihin elämäntapoihinsa, ja jakelet ohjeita siitä miten juominen loppui liian äkisti.
[/quote]
Alkoholistit ovat juuri sellaisia, että saavat syyn juoda, koska muut sanoivat niin ja tekivät näin. Koskaan syy ei ole heissä itsessään, vaan ulkoisissa olosuhteissa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 14:36"]
[/quote]
[/quote]
Alkoholistit ovat juuri sellaisia, että saavat syyn juoda, koska muut sanoivat niin ja tekivät näin. Koskaan syy ei ole heissä itsessään, vaan ulkoisissa olosuhteissa.
[/quote]
Eli oikeassa olin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 14:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli oikeassa olin.
[/quote]
Mistä olit oikeassa?
Minäpä se vasta oikeassa olinkin!
Minä olen oikeassa ja todisteena on se, mitä muut ovat tähän ketjuun kirjoittaneet.
siksi kun ne omat läskit vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:01"]
Kuka haluaa karpata koko loppuelämänsä? Surullista sellainen laihduttaminen, että pitää kieltää itseltään jotkut tietyt ruoka-aineet ikuisesti.
[/quote]
Kuka haluaa elää virallisperseellisellä loppuelämänsä? Surullista sellainen, että pitää kieltää itseltään jotkut tietyt ruoka-aineet ikuisesti, kuten luonnolliset rasvat ja altistaa itsensä kaikenlaisille sairauksille.
Kyllä ihan ajattelin karpata loppu elämäni ja voida hyvin ja elää terveenä pitkään!
Musta se ei yleensä ole se laihduttaja, joka siitä säästöliekistä höpäjää, vaan kannustavat lähimmäiset, syöt liian VÄHÄN, olet SÄÄSTÖLIEKILLÄ. Lisää rasvaa nassuun niin kyllä laihtuu! Not.