lääkkeiden saaminen vaikeaa nykyisin kun ihmiset käyttää niitä väärin
siinä saa oikeesti sairaat kärsiä hakuajoista ja odottelusta kivuissa kun apteekki ei anna tarvitsemia lääkkeitä.
jopa minua kenellä ei ole kavereita niin syytettiin myyjäksi kadulla. ei kovin kivalta tuntunut todellakaan. joudun niitä lääkkeitä hakemaan usein koska hermovaurio on erittäin inhottava ja kyllä siinä kärsiä saa ihan toden teolla.
sitten tulet apteekista tyhjin käsin kun ollaankin yhtäkkiä laitettu joku merkintä että ei saa antaa lääkettä kuin 3.2.2021
Kommentit (6)
kertomatta mitä? en tiennyt että siihen oltiin kirjoitettu joku hakuaika ja olen niitä ottanut täsmälleen sen määrän mitä on määrätty.
mitä ihmeellistä tässä nyt sitten on?
Suomessa lääkitään kipua liian vähän. Varsinkin naisten kivut alilääkitään. Jutteleppa lääkärin kanssa niistä lääkityksistä.
Kuka sinua kadulla syytti myyjäksi ja mistä tämä henkilö tiesi että sinulla on resepti noihin lääkkeisiin?
Jos olet ottanut lääkkeitä reseptin ohjeen mukaan, ja ne loppuvat ennen seuraavaa mahdollista ostopäivää, on kyllä jotain mennyt pahasti pieleen. Laskuvirhe apteekissa?
Vierailija kirjoitti:
kertomatta mitä? en tiennyt että siihen oltiin kirjoitettu joku hakuaika ja olen niitä ottanut täsmälleen sen määrän mitä on määrätty.
mitä ihmeellistä tässä nyt sitten on?
Jos vaikka olet noutanut lääkkeet joiden pitäisi annostuksen mukaan riittää 3kk ajaksi, niin saat seuraavan kerran ostaa lääkkeitä 3kk päästä. Jos lääkkeet ovat loppu vaikka kuukauden aikana niin et saa kuitenkaan hakea lääkkeitä vielä 2 kuukauteen.
Eli joko olet syönyt liikaa tai jossain muualla on tapahtunut virhe.
Siis apteekit antaa niitä lääkkeitä sen mukaan mitä lääkäri on annostukseksi kirjoittanut, ainakin säädellyissä lääkkeissä. Kannattaisiko puhua asiasta lääkärisi kanssa vai jätitkö jotain kertomatta?